Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: polwac »

Dziami pisze: 07 sty 2021, 00:04 3. Brak predefiniowanych decków dla bohaterów z rozszerzeń. Może ta gra lśni dzięki budowaniu talii. Ok. Ale to wymaga do grania przynajmniej dwóch maniaków, a co z tym idzie dodatki są niegrywalne jeśli nie posiadamy współgraczom na podobnym stopniu zaawansowania. Dla mnie to duża wada bo w okolicy ciężko będzie znaleźć współgraczy, którzy aż tak się wkręcą.
Zbierając to do kupy imho strzelili sobie trochę w stopę wydawcy. Wydaję mi się, że gra żyje swoim życiem na TTSie (ja nie jestem fanem gry w planszówki na kompie), a jako planszowa planszówka przez wyżej wspomniane problemy jest gdzies w okolicach 2k+ na BGG.
Na stronie wydawcy możesz przeglądać talie jakie składają gracze z całego świata :)
LINK
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

polwac pisze: 07 sty 2021, 14:51 Na stronie wydawcy możesz przeglądać talie jakie składają gracze z całego świata :)
LINK
Przeglądać... Wybierać... Składać... Wiem, że mogę, nie zmienia to faktu, ze nie ma czegoś takiego jak predefiniowane deki dla danych bohaterów. Imho lipa bo jak chcesz zagrać jakąkolwiek postacią z dodatku to już musisz wejść grubo w grę, posiadać byc może inne dodatki, żeby budować decki, o których wspominasz itd itd.
Dla mnie to jest lipa. Jak w samym deckbuildingu widzę ogromny potencjał w tej grze, tak do grania bardziej okazjonalnego to jest dla mnie element, którego brakuje i od którego można się odbić, jeśli w ogóle jest się świadomym takiego "modelu wydawniczego".
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

Dołożyłem trzy partie na weekendzie i ta gra coraz bardziej mi się podoba. Tutaj ofekt robi sie odwrotny niż w WHU, gdzie najpierw była euforia i zachwyt, które z każdą partią malały do chwilowego wręcz znienawidzenia. Obecnie w WHU z chęcią zagram, ale z nastawieniem, ze jest to wesoła turlanka.
Skytear znacznie różni się od WHU. Wydaje mi się o lata świetlne mniej losowy i dużo bardziej mózgożerny. Jednak troszkę mniej strategiczny, a bardziej taktyczny niż Młotek, a to przez mniejsze zróżnicowanie frakcji i wspólne cele do spełnienia.
Znaczy... W WHU gra się jakaś strategię dla frakcji (i jej kart oczywiście). Tutaj strategia wynika z kart celów samych w sobie.
Na pewno jeszcze trzeba pograć, żeby ta opinia się ugruntowała, ale ta gra być może była by moją pierwszą 10 (o dziwo, bo jednak jestem eurograczem) gdyby nie wady, o których wcześniej pisałem, a tylko się coraz bardziej utwierdzam, wręcz odnajduję nowe.
Core box nie dość, że jest wybrakowany (minionki), to jeszcze jest wykastrowany o mechanikę Furii. Sam w sobie jest nieźle regrywalny ze względu na dociąg kart gracza jak i celów, ale w połączeniu z powyższym niestety niektóre cele sa strasznie trudne do spełnienia. Na 4 rozgrywki tylko jedna zakończyła się warunkiem z karty (i to bardziej przez nieuwagę i nieogranie współgracza). Z małą poprawką... Raz zakończył się kartą celu inną niż zniszczenie wieży przeciwnika po którejś stronie. I tutaj nawiązuję do braku Furii, która być może mogła by rozwiązać ten problem przez ułatwienie realizacji celów na zabijanie wrogich bohaterów.
Może nie tylko to, może jeszcze jakieś karty z dodatków to ułatwiają (jestem przekonany), ale dochodzimy znowu do tego, że podstawka jest wykastrowana. Szkoda że tak jest, chociaż posiadam pakiet all-in, dzięki znienawidzonej polityce Czachy i ich promocji ;). Teraz żeby tylko znalazł się ktoś na tyle chętny, żeby wgryźć się w tą grę. Bo nawet na jednej kopii all-in dzieląc się frakcjami po połowie i mając do dyspozycji tyle kart i bohaterów to życia nie starczy, żeby to ograć.
A no i problem pierwszego gracza... Podobno statystyka jest w okolicach 50/50, ale jednak w pierwszych partiach jest wskazanie na łatwiejszą pozycję drugiego gracza. Ale nawet w tych partiach, które przegrałem będąc pierwszym graczem mogłem mniej więcej wskazać jakieś kluczowe błędy, które doprowadziły do przegranej. Po prostu inaczej gra się będąc pierwszym, a inaczej będąc drugim graczem.
NO I TA INSTRUKCJA I WSZYSTKIE NIEJASNOSCI...
Mimo wszystko po przegryzieniu się przez zasady gra jest w mojej opinii genialna i widzę w niej ogromny potencjał turniejowy (który chyba jest wykorzystywany na TTS, a z którego nie skorzystam bo nie lubię grać w planszówki na kompie, a i turnieje jakoś mi nie po drodze).
Genialna gra!!!
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

Ja też dołożyłem ostatnio dwie partie, ale gram zawsze w składzie 2v2. Było super. Pierwsza partia króciutka - nawet godziny nie trwała. W trzy rundy zdążyłem z kumplem skasować 2 bohaterów i prawie zgarnąć 2 kolejne fragi przy stracie tylko jednego swojego. Druga partia to już materiał na film z holyłudu. Przez trzy rundy cisnęliśmy przeciwników, którzy padali raz za razem, chociaż konsekwentnie starali się realizować cele gry. I w momencie, gdy wydawało się, że mamy ich już na widelcu, jednak dopięli swego. Jeden z graczy z emocji aż się trząsł :D (jego hero miał 1 hp, a na ręce miał combo, dzięki któremu mógł mocno mnie obić i uleczyć się do maxa - negocjował z partnerem, kto akurat wykona ruch ;) ).

Bardzo fajna mechanika zaczerpnięta z gier typu MOBA: killer kasuje maga, mag tanka, a tank killera. No i asymetria mocno wyczuwalna. Nie jest to niestety gra easy to learn. Po przeanalizowaniu trzech gier, FAQ i zadaniu kilku pytań w community dopiero ogarnąłem zasady, ale potencjał w niej jest ogromny, choć niestety bez pierwszych czterech dodatków zostaje on mocno ograniczony.
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

Ja po 4 partiach w samą podstawkę nie wyczułem jeszcze właśnie tej asymetrii w klasach bohaterów. Owszem widać, że ktoś tam ma mało hp wiecej ataku etc. Ale jedyną wyraźnie zaznaczającą się klasą są magowie. Nie pamietam dokładnie gdzie (może na community, może w komentarzach do opisu przyszłej edycji odświeżonej), ale widziałem postulaty wskazujące właśnie niewykorzystany potencjał klas. Frakcje same w sobie sa odczuwalnie asymetryczne, poki co nie nauczyłem sie jeszcze dobrze z nich korzystać. Najgorzej mi się gra zielonymi, chociaż widziałem i doświadczyłem jak kolega wykosił mi wszystkie Minionki dzięki filarom.
Dodatki się właśnie malują bo nie chce mi się grać czystym plastikiem. Jak już pomaluję to mam nadzieję, że kumpel bedzie się chciał bawić w budowanie talii.
Gra ma ogromny potencjał 👍
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

No ja widzę te różnice już po kilku partiach. Jak zaczynam ruch, to zawsze tankiem. Jak próbuję zgarnąć fraga, to killerem albo shooterem. Magiem zazwyczaj przebijam zbroję. Natomiast support albo specjalista koncentruje się na healowaniu bohaterów/kasowaniu minionków. Jasne, mogę atakować nawet supportem - pytanie po co, skoro matematyka jest nieubłagalna. Mogę wyleczyć np. 3 pkt. zdrowia tankowi, który ma pancerza 2 (więc w liczbach bezwzględnych jednym atakiem przeciwnik musi skasować 5 punktów, żeby zniwelować to uleczenie) albo zadać 3 pkt. obrażeń, co zazwyczaj nie pozwoli ubić przeciwnika. Mogę specjalistą jednym atakiem skasować nawet trzy minionki, a mogę killerem zmarnować silny atak na jednego miniona.
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

Czaje mniej więcej co piszesz. No to sa takie oczywiste rzeczy wynikające ze statów danych bohaterów. Nie wiem co to frag 😁
Mi chodziło o to, że tylko magowie mają umiejkę wynikającą z ich klasy.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Błysk »

Dziami pisze: 11 sty 2021, 18:39 Nie wiem co to frag 😁
Pewnie zabicie bohaterem wrogiego bohatera. W grach komputerowych, strzelankach z perspektywy pierwszej osoby (z oczu) tak się określało zabicie przeciwnika i przeszło do innych gier ;)
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

Dzięki 😁 moja przygoda z grami komputerowymi skończyła się kilkanaście lat temu przygodną znajomością z CS... jakos wole od ładnych paru lat papier, drewno i plastik 😉
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

Dziami pisze: 11 sty 2021, 18:39 Czaje mniej więcej co piszesz. No to sa takie oczywiste rzeczy wynikające ze statów danych bohaterów. Nie wiem co to frag 😁
Mi chodziło o to, że tylko magowie mają umiejkę wynikającą z ich klasy.
Ale właśnie te staty w połączeniu z umiejętnościami determinują ich najefektywniejsze użycie na planszy ;)
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

StanleyStone pisze: 12 sty 2021, 07:47 Ale właśnie te staty w połączeniu z umiejętnościami determinują ich najefektywniejsze użycie na planszy ;)
Jak najbardziej sie zgadzam. Chodziło mi wyłącznie o to, żeby klasy same w sobie dawały dodatkową zdolność jak mag=obrażenia przebijające.
Mi to jakoś nie przeszkadza, odczuwam asymetrie postaci, frakcji to już w ogóle (być może wcześniej nie wyraziłem się jasno o co chodzi). Ale tak jak pisałem bodajże na bgg w wątku o przyszłej edycji/wznowieniu/dodatkach ludzie podkreślali niewykorzystany potencjał w materii klas samych w sobie. I trochę się z tym zgadzam patrzac na maga... Żeby dawały jakieś umiejki. Mi jakoś specjalnie tego nie brakuje, ale jakby było to by jeszcze większa asymetria była. Co było by i fajne i... niepokojące, patrząc jak dziurawe już są reguły ;)
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

No dokładnie, też miałbym wątpliwości co do przejrzystości zasad...
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

StanleyStone pisze: 12 sty 2021, 12:13 No dokładnie, też miałbym wątpliwości co do przejrzystości zasad...
Granie w tą gre bez uprzedniego zapoznania się z instrukcją, następnie z "wszechstronną instrukcją" (comprehensive rules), następnie FAQ i "żyjącymi zasadami" myślę, że nie jest się w stanie poprawnie w nią zagrać. Nawet to (ilość źródeł tych zasad) powodowało już taki mętlik, że pytając o coś w community na fejsie dostawałem różne odpowiedzi ze względu na to zamieszanie.
Polska instrukcja też zawiera błędy jak w przypadku modlitwy Kurumo (o dziwo karta pomocy opisuje je właściwie), które... tracą na swojej aktualności bo zmieniły się zasady modlitwy i zarówno instrukcja jak i opis na karcie pomocy są nieaktualne.
Jak ktoś wczesniej pisał na kartach też są pewne może nie błędy, a pewne nieścisłości i brak konsekwencji w nazewnictwie, aczkolwiek póki co mi to w rozgrywkach nie przeszkadzało bo akurat ten aspekt był dosyć jasny.

Ta gra wymaga dużo miłości żeby w nią grać, ale póki co dalej jestem przekonany, że warto 😉
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: polwac »

Z drugiej strony jak ktoś nie gra turniejowo to nie musi wcale grać do najnowszych zasad, więc ten aspekt można spokojnie odpóścić i skupić się tylko na podstawowych zasadach i FAQ w razie niejaności.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 201 times
Been thanked: 75 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Dziami »

polwac pisze: 13 sty 2021, 14:35 Z drugiej strony jak ktoś nie gra turniejowo to nie musi wcale grać do najnowszych zasad, więc ten aspekt można spokojnie odpóścić i skupić się tylko na podstawowych zasadach i FAQ w razie niejaności.
Pewnie. Z tym, że grając na polskiej instrukcji niestety wiele rzeczy będzie niedopowiedziane. Albo wręcz sprzeczne ze sobą. Ale jak ktoś ogarnął i ustalił takie nie inne zasady i obie strony są tego swiadome...
Ja przypadkiem grałem tak, że akcja potyczki działała na pola osłony bez wsparcia. I powiem, że ta zasada nawet mi się podobała 😉
Mimo wszystko wole grać bez houmruli.
Mendaks
Posty: 243
Rejestracja: 04 mar 2020, 20:57
Been thanked: 53 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Mendaks »

Zapraszam was na moją recenzję gry Skytear.

https://youtu.be/wKeKLNNgedU
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 975
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 683 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Bart Henry »

Wspominaliście, że przedsprzedażowa cena Skytear była nieatrakcyjna w porównaniu do późniejszych promocji. Ile kosztowała sama podstawka i ile cały zestaw?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5287
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1088 times
Been thanked: 1707 times
Kontakt:

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: BOLLO »

Bart Henry pisze: 22 lut 2021, 18:53 Wspominaliście, że przedsprzedażowa cena Skytear była nieatrakcyjna w porównaniu do późniejszych promocji. Ile kosztowała sama podstawka i ile cały zestaw?
Moja kosztowala 174.9
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: polwac »

BOLLO pisze: 22 lut 2021, 21:38
Bart Henry pisze: 22 lut 2021, 18:53 Wspominaliście, że przedsprzedażowa cena Skytear była nieatrakcyjna w porównaniu do późniejszych promocji. Ile kosztowała sama podstawka i ile cały zestaw?
Moja kosztowala 174.9
Podstawka w sklepie Czachy kosztowała w przedsprzedaży 199zł
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

Przedsprzedaż podstawki i 5 dodatków zakładała cenę w okolicach 500 zł. W grudniu pojawiła się podstawka i 7 dodatków w tej samej cenie. Aktualnie wciąż można kupić podstawkę i 5 dodatków za trochę ponad 500 zł.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1388
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Emil_1 »

Cześć, czy ktoś z Was może ma zarówno the edge i skytear i mógłby te gry porównać?
Miłego dnia! :)
Lion86
Posty: 102
Rejestracja: 17 lip 2017, 00:10
Has thanked: 23 times
Been thanked: 4 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Lion86 »

Czy istnieje możliwość dołączenia dodatków
Winterdeep i Stormsear do podstawki czy one działają jedynie z połączeniem czterech poprzednich dodatków?
StanleyStone

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: StanleyStone »

Można je połączyć z samą podstawką.
foxikos
Posty: 489
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 134 times
Been thanked: 245 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: foxikos »

Kupiłem grę. Zagrałem w 1 partie, po przeczytaniu tylko instrukcji.
Podsumuje: byłem bardzo zagubiony, odkryłem dzisiaj że jest FAQ więc będę czytał.
Gra zapowiada się świetnie (jestem fanem LOLa)
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Filip z Lublina
Posty: 1681
Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 19 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Filip z Lublina »

Hej, mam Skytear na półce od pół roku i chcę w końcu wrzucić ją na stół. Czy zaktualizowana angielska instrukcja do season 2 ze strony oryginalnego wydawcy (https://www.playskytear.com/rules) to jedyne, co muszę przeczytać, czy trzeba się przebić przez coś jeszcze?
Czy są jakieś dodatki\akcesoria must have, czy pobawię się trochę samą podstawką?
Czy na polskich kartach są jakieś błędy?
Z góry dzięki za pomoc.
ODPOWIEDZ