Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Probe9
Posty: 2457
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: Probe9 »

Seraphic_Seal pisze: 20 lut 2024, 12:23 Dwa szybkie pytanka:
1. Pod względem treści - jak bardzo nie nadaje się do grania z dziećmi? Zabijanie itp to ok, wątpliwości głównie stąd, że już w spisie treści się jakieś kurtyzany pojawiają xD
2. Rozłożone zajmuje dużo miejsca? Edit: Zerknąłem na jakiś filmik powyżej i chyba dość kompaktowo?
Nie no zabijanie luzik ale kurtyzany to już nie dla dzieci ;)

Ja tam żadnych treści wybitnie nie dla dzieci (no poza tym zabijaniem ;p) nie zauważyłem (no ale mógłbyś podpowiedzieć o jaki dokładnie wiek chodzi).

Standardowy stół powinien być ok, rozkładasz kafle terenu, planszetki graczy i HQ (no i przeciwników). Ja grałem chyba na 120x90 i się mieściłem.
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 149
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 165 times
Been thanked: 53 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: The Fifth Horseman »

Seraphic_Seal pisze: 20 lut 2024, 12:23 1. Pod względem treści - jak bardzo nie nadaje się do grania z dziećmi? Zabijanie itp to ok, wątpliwości głównie stąd, że już w spisie treści się jakieś kurtyzany pojawiają xD
Kurtyzany funkcjonowały w grach jako sposób odwracania uwagi strażników przez zagadywanie ich (plus w sensie fabularnym jako siatka szpiegowska), tutaj jest jeszcze mniej sugestywnie.
Natomiast kwestia relacji pomiędzy Lucrezią i Cesare Borgiami może być nieodpowiednia ale nie wiem czy tu akurat jest gdzieś w fabule poruszana.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 873
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 294 times
Been thanked: 205 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: Seraphic_Seal »

Cenzura przebiegła w sposób bardzo naturalny... Młoda wzięła do ręki figurkę kurtyzany, i zapytana kto to, odpowiedziała "tancerka". No to teraz mamy kwaterę pełną tancerek xD

Jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości takiej natury - w tej grze w kilku miejscach podejmuje się pewne decyzje, a ich skutki są wzajemnie wykluczające. I w razie czego tych kurtyzan, w nawet tak bardzo uproszczonej wersji, można się chyba całkowicie z gry pozbyć.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
kasiul3k
Posty: 104
Rejestracja: 17 wrz 2016, 07:48
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 50 times
Been thanked: 98 times
Kontakt:

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: kasiul3k »

27 rozgrywek w 26 scenariuszy na przestrzeni dwóch miesięcy. Istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że kto już grę chciał sprawdzić, to sprawdził, ale i tak chciałabym się podzielić swoimi wrażeniami z tego tytułu (bez spoilerów) - a nuż ktoś się jeszcze waha :)

Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 873
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 294 times
Been thanked: 205 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: Seraphic_Seal »

Dotarłem do scenariusza 3.5. Wprowadza on sporo nowych elementów... boże, ale ktoś tu tłumaczenie i format tekstu skopał xD mnóstwo błędów, które miejscami dają wręcz wzajemnie wykluczające informacje. Np
Spoiler:
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1922
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 153 times
Been thanked: 175 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: tomuch »

Rozumiem, że żadnej erraty PL nie ma? Czy w takim wypadku jest gdzieś dostępny ang. tekst, żeby można sobie było porównać czy to tylko marzenie ściętej głowy?
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
sasquach
Posty: 1838
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 935 times
Been thanked: 588 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: sasquach »

tomuch pisze: 16 maja 2024, 11:06 Rozumiem, że żadnej erraty PL nie ma? Czy w takim wypadku jest gdzieś dostępny ang. tekst, żeby można sobie było porównać czy to tylko marzenie ściętej głowy?
wystarczyło 5 sekund z google https://triton-noir.com/pages/downloads

Swoją drogą jest tam nawet polski lektor: https://www.dropbox.com/sh/odtp2lyakx4o ... tDwKa?dl=0. Ale strasznie biedny :(
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: dannte »

sasquach pisze: 16 maja 2024, 12:14
tomuch pisze: 16 maja 2024, 11:06 Rozumiem, że żadnej erraty PL nie ma? Czy w takim wypadku jest gdzieś dostępny ang. tekst, żeby można sobie było porównać czy to tylko marzenie ściętej głowy?
wystarczyło 5 sekund z google https://triton-noir.com/pages/downloads
Szybkość wzorowa, jakość zerowa ;)

Tomuch pytał o erratę PL, kwestionując jakość polskiego tłumaczenia. Podałeś link do erraty EN, którą już zawiera wersja PL (karty z pierwszego wydania EN zostały poprawione - uzyskały erratę; wersja PL została zlokalizowana na bazie tego ostatecznego wydania).

Więc odpowiadając na pytanie: nie ma erraty PL - nie dlatego, że nie jest potrzebna, tylko dlatego, że nie powstała. Co do ang. tekstu kart, to jedynie możesz sprawdzić sekcję zdjęć na BGG (ale uwaga: są tam zdjęcia także wersji EN sprzed erraty). Ostrzegam jedynie, że gdy miałem wątpliwości co do niektórych polskich kart i znalazłem ich odpowiedniki angielskie, to oryginały nadal były sformułowane dwuznacznie. Nie mam przykładów, bo dawno o tej grze zapomniałem, ale tak było.

Mogę jedynie poradzić to co ja robiłem w przypadku nieścisłości: albo banowałem niejasną kartę i udawałem, że nie istnieje albo wybierałem ten trudniejszy wariant (czyli w przypadku Seraphic_Seal przegrana misja).
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11011
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3376 times
Been thanked: 3266 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: japanczyk »

JAk cos to napiszcie ktore karty porownac - mam obie wersje
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 873
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 294 times
Been thanked: 205 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: Seraphic_Seal »

Stało się. Kampania ukończona. Około 28 godzin grania, potem jeszcze z 2,5 godziny na całkowity reset+przeliczenie elementów. Wydrukowałem i zalaminowałem sobie papierowe domki dostępne na stronie portalu, polecam.

(bardzo drobne spoilery poniżej)

Gdybym miał krótko opisać tę grę - ogromy, lecz niesamowicie nieoszlifowany diament. System, który twórcy stworzyli na potrzebę gry po prostu mnie urzekł. Mimo ogólnej prostoty (chociaż jakoś dziwnie często musiałem zaglądać do instrukcji) i sporej losowości. Mnóstwo treści, które gra odkrywa przed nami stopniowo z misji na misję. Oferuje nam niesamowicie dużo narzędzi - jak na grę tej skali zaskakującą różnorodność broni i innego wyposażenia. Prosty system rozwoju postaci, ale prezentujący faktyczną różnorodność. Każdy z 4 bohaterów jest ewidentnie inny, a co poziom otrzymujemy zestaw 3 umiejętności, z których wybieramy 1 a pozostałych dwóch już w tej kampanii nie zobaczymy. Umiejętności w danej trójce nie są może idealnie równe, ale wszystkie są przydatne i często niebanalne. Struktury misji są przyjemnie różnorodne oraz można zauważyć, że same układy map też zostały nieźle przemyślane. Pozostałe elementy tego systemu również bardzo przypadły mi do gustu:
-system skrzynek, ich powiązanie z rozdziałami fabuły i wspomnieniami dodatkowymi.
-same wspomnienia dodatkowe, ich umiejscowienie w fabule głównej oraz sposób ich skalowania
-to, w jaki sposób wprowadzane są nowe typy przeciwników
-naklejki i ich wykorzystanie, ukryta zawartość w kopertach
-system dwóch podejść do misji, a jak się nie uda to pchamy dalej z karą
Sam system skradania się - jednak podstawa uniwersum AC - też bardzo przyjemnie wdrożony. Mocno losowy, ale dający graczom trochę pola do manipulacji kośćmi, a także różne przydatne w tym temacie karty wyposażenia/umiejętności. Dodatkowo uważam, że bardzo dobrze wpasowano zawartość w uniwersum, chyba opierając się głównie na AC:Brotherhood (z czego kojarzę był w nim chociażby obecny odpowiednik systemu naklejek), ale uwzględniając też charakterystyczne elementy serii obecne w praktycznie każdej części. Fabuła - cóż, szczątkowa - ale też wpisująca się dobrze w kanwę serii. Co ciekawe gra nawet uznawana jest przez Ubisoft jako kanoniczna część uniwersum AC. Znalazłbym pewnie jeszcze kolejne plusy, a także pewnie miłe niuanse - np. podobał mi się sposób, w jaki buduje się talie wydarzeń i jak wprowadzane są nowe wydarzenia.

Dlaczego więc ten diament taki zupełnie nieoszlifowany? Bo ta gra przez 80% czasu nie stanowiła jakiegokolwiek wyzwania, poziom trudności w większości miejsc po prostu leży. Na szczęście finałowe kilka misji trochę tę sytuację ratuje. Nie wiem, może nie jestem targetem, paskudny ze mnie optymalizator i mocno matematyczny umysł (xD), planowałem mocno do przodu. Większość gry rozegrałem na dwie postaci - Claudio + Daria - i zwłaszcza ta druga ze swoją umiejętnością z karty postaci mocno ułatwiła rozgrywkę, dając jeszcze dodatkowe pole do planowania i liczenia ruchów w turze. Być może gra na dwie postaci też jest łatwiejsza, kto wie. Jeżeli gra stawia wyzwanie "przejdź wspomnienie w 8 tur lub mniej", a ja w drugiej turze spełniam wszystkie cele i muszę tylko uciec z mapy (co czasami też nie jest takie łatwe) no to coś jest nie tak. Jak mam być szczery - w bodajże trzeciej misji gra prawie mnie pokonała (chociaż chyba głównie przez mocno losowe czynniki i to, że instrukcja nie wytłumaczyła dobrze, że możemy już skorzystać ze skoordynowanego ataku xD), przez kilka kolejnych misji wyzwaniem było zdrowie bohaterów i ich leczenie, tak od odblokowania zdolności drugiego poziomo Claudio kolejnym wyzwaniem była chyba dopiero kilka finałowych mijsi? A, no i jeszcze jedna misja niedługo przed finałem. Ogólnie, bardzo wiele misji sprowadzało się ostatecznie do "cel osiągam tak w 2, 3 ewentualnie 4 turze, potem prosto do wyjścia". A przy okazji wszystkie skrzynki, wszystkie cele dodatkowe (poza tą ferelną misją z początku gry), wszystkie naklejki i wszystkie projekty. Co z tego, że gra daje nam taki różnorodny wachlarz narzędzi, skoro w drugiej połowie gry z większości ani trochę nie potrzebowałem z nich korzystać. Tak jak na początku alarm to był największy wróg, a krzykacz miejski największy skarb, tak później obie te rzeczy przestawały w sumie mieć znaczenie.

Jeżeli doświadczony gracz chce chociaż lekkiego wyzwania - ta gra zdecydowanie nie jest dla niego. Natomiast dla grupy, która jest nieco mniej doświadczona lub po prostu szuka luźniejszego tytułu z kampanią - według mnie świetny wybór.

Co do dodatków - w Polsce nie ukazał się chyba żaden. Może warto też zaznaczyć, że w Polsce dostaliśmy wersję z kartonowymi standeesami zamiast figurek. I jak mam być szczery, to chyba nawet wolę tę wersję. Oryginalna kampania zawierała 3 dodatki - 2 z nich to krótkie, poboczne kampanie (przejrzałem dostępne w internecie instrukcje, i jeżeli coś serio ciekawego nie znalazło się tam na kartach to serio żadna szkoda, że portal ich nie wydał). Trzeci - nastawiony na scenariuszową rywalizację drużyna vs drużyna. O tym dodatku się nie wypowiem.

Natomiast w tym roku ma premiera angielskiej wersji nowego dodatku Apocalypse. Gdyby Portal zdecydował się to wydać to z chęcią bym do tej gry wrócił (Wink wink ; ) ). Przeglądam właśnie stronę kampanii. Spodziewałem się co prawda trochę dłuższej kampanii w dodatku - oferuje 14 misji, czyli coś połowa tej co w podstawce. Za to dochodzą jakieś różne nowe mechaniki i przede wszystkim kampania ma mieć otwarty świat. No i bardzo ciekawy setting - dżungla Kambodży i kultura Khmerów.

Poniżej spore spoilery dotyczące finałowych misji:
Spoiler:

japanczyk pisze: 16 maja 2024, 21:41 JAk cos to napiszcie ktore karty porownac - mam obie wersje
W sumie jedyna karta do której miałem spore wątpliwości to zdolność drugiego poziomu Claudio - "skąpstwo" się to bodajże nazywa. Ale już mi ktoś na bgg potwierdził, że francuska wersja mówi to samo co polska. Ta zdolność obniżyła już i tak prawie nieobecny poziom trudności do zera xD
Spoiler:
Jest też sporo broni typu jakieś włócznie i halabardy, które pozwalają dodatkowo zaatakować pobliskie pole - pobliskie, czyli też to na którym się jest. Jestem prawie pewny, że w założeniu miało to być sąsiadujące pole. Jakaś zdolność Darii miała ten sam motyw.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 149
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 165 times
Been thanked: 53 times

Re: Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (Thibaud de la Touanne, F. Lamidey, M. Rozoy)

Post autor: The Fifth Horseman »

Seraphic_Seal pisze: 20 maja 2024, 10:07 Dlaczego więc ten diament taki zupełnie nieoszlifowany? Bo ta gra przez 80% czasu nie stanowiła jakiegokolwiek wyzwania, poziom trudności w większości miejsc po prostu leży. Na szczęście finałowe kilka misji trochę tę sytuację ratuje. Nie wiem, może nie jestem targetem, paskudny ze mnie optymalizator i mocno matematyczny umysł (xD), planowałem mocno do przodu. Większość gry rozegrałem na dwie postaci - Claudio + Daria - i zwłaszcza ta druga ze swoją umiejętnością z karty postaci mocno ułatwiła rozgrywkę, dając jeszcze dodatkowe pole do planowania i liczenia ruchów w turze. Być może gra na dwie postaci też jest łatwiejsza, kto wie.
Jeżeli doświadczony gracz chce chociaż lekkiego wyzwania - ta gra zdecydowanie nie jest dla niego. Natomiast dla grupy, która jest nieco mniej doświadczona lub po prostu szuka luźniejszego tytułu z kampanią - według mnie świetny wybór.
Na dwie postaci jest inna talia wzmocnień. Dla utrudnienia można grać z talią która była przewidziana na 3 lub 4 postaci i/lub zredukować ilość kuszników.
Co do dodatków - w Polsce nie ukazał się chyba żaden. Może warto też zaznaczyć, że w Polsce dostaliśmy wersję z kartonowymi standeesami zamiast figurek. I jak mam być szczery, to chyba nawet wolę tę wersję. Oryginalna kampania zawierała 3 dodatki - 2 z nich to krótkie, poboczne kampanie (przejrzałem dostępne w internecie instrukcje, i jeżeli coś serio ciekawego nie znalazło się tam na kartach to serio żadna szkoda, że portal ich nie wydał). Trzeci - nastawiony na scenariuszową rywalizację drużyna vs drużyna. O tym dodatku się nie wypowiem.
Warto zwrócić uwagę, że asasynów z dodatku Roma można użyć też do rozgrywania kampanii podstawowej.
ODPOWIEDZ