ISS Vanguard - pytania o zasady
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Ja to ukryje
Drugie pytanie chcę się upewnić niebezpieczeństwo na naszym polu nie przeszkadza w robieniu akcji specjalnej z tego pola, mogę sobie normalnie kwiatki zbierać, a ewentualnie w fazie wydarzeń niebezpieczeństwo mi zrobi kuku?:D
Spoiler:
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- choczkins
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 39 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Tak o ile się nie mylę, możesz wrócić na daną planetę o ile jej karta lądowania jest dostępna, po to też zapisujesz sobie planetę np. jej odkryte ważne punkty aby później je z powrotem umieścić we wskazanych miejscach.
Odp. nr dwa, tak możesz zbierać kwiatki na takim polu
Odp. nr dwa, tak możesz zbierać kwiatki na takim polu
- raj
- Administrator
- Posty: 5209
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 896 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Można wykorzystać, pod warunkiem, że wcześniej nie została zużyta na negatywny efekt.
Czyli jeżeli jako pierwszy w rozliczeniu jest wybuch (co np. przesuwa znacznik na liczniku niepowodzenia), to kostka z wybuchem jest odrzucana z puli i nie może być już wykorzystana do innych rozliczeń (jako kostka w danym kolorze).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
A czemu miałaby być niedostępna?choczkins pisze: ↑26 mar 2024, 13:46 Tak o ile się nie mylę, możesz wrócić na daną planetę o ile jej karta lądowania jest dostępna, po to też zapisujesz sobie planetę np. jej odkryte ważne punkty aby później je z powrotem umieścić we wskazanych miejscach.
Odp. nr dwa, tak możesz zbierać kwiatki na takim polu
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- choczkins
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 39 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
gogovsky pisze: ↑26 mar 2024, 14:48choczkins pisze: ↑26 mar 2024, 13:46 Tak o ile się nie mylę, możesz wrócić na daną planetę o ile jej karta lądowania jest dostępna, po to też zapisujesz sobie planetę np. jej odkryte ważne punkty aby później je z powrotem umieścić we wskazanych miejscach.
Odp. nr dwa, tak możesz zbierać kwiatki na takim polu
A czemu miałaby być niedostępna?
Spoiler:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Pytanie o akcje podróży z tej kart
Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
-
- Posty: 600
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Zawsze możesz spróbować rzucić jedną kością licząc na symbol, jak nie trafisz i brakuje drugiej kości to odpalasz dolny efekt.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.Muszczu pisze: ↑28 mar 2024, 21:42 Pytanie o akcje podróży z tej kart
Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
-
- Posty: 652
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 167 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
No właśnie też na to zwróciłem uwagę w samouczku. Po co w takim razie jest czerwone pole?Void pisze: ↑28 mar 2024, 23:02 W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.
EDIT: Czekaj czekaj - tzn ze jak nie masz sukcesu i tak ZAWSZE rozpatrujesz czerwone pole? Jako efekt braku możliwości rozpatrzenia Zielonego?
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Dokładnie tak działa czerwone pole brak sukcesu = czerwone, dodatkowo jak są obostrzeżenia typu >!< = czerwone, to zawsze robisz czerwone, nawet jak wyrzucisz to co trzeba na zielonym.MowMiStefan pisze: ↑29 mar 2024, 08:37 No właśnie też na to zwróciłem uwagę w samouczku. Po co w takim razie jest czerwone pole?
EDIT: Czekaj czekaj - tzn ze jak nie masz sukcesu i tak ZAWSZE rozpatrujesz czerwone pole? Jako efekt braku możliwości rozpatrzenia Zielonego?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
-
- Posty: 652
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 167 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
No to z >!< = Czerwone to złapałem. Z jakiegos powodu uznałem tylko, że być może czerwone pola są po to, że efekty innych zdarzeń/kart mogą kazać je rozpatrzyć. NIe wiem jak to przegapiłem To sie muszę cofnąć
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Jesteśmy po rozegraniu pierwszej planety po samouczku i powstały pytania:
- Faza rozgrywana na mostku - czy można kumulować żetony dowodzenia i energii na kolejną fazę czy trzeba wykorzystywać na bieżąco ? , chodzi głownie o energię ? Np aby w kolejnej rundzie móc wydać np 4-5 jednostek energii ,a nie co rundę max 3
- Czy "niskie morale" od "średnie morale" różni się tylko tym ,że podczas fazy rekrutacji będzie 4 rekrotów zamiast 5? Z tego co czytaliśmy to dopiero " bardzo niskie morale" zaczyna być problematyczne i potem każdorazowe kolejne obniżanie.
- Jak można zwiększyć morale ? tylko poprzez losowe zdarzenia pokładowe ?
- Faza badań w laboratorium, Czy ja dobrze rozumiem ,że zawsze trzeba płacić wymaganymi odkryciami ? ,a załogę z odpowiednimi symbolami wykorzystujemy TYLKO po to, aby takich badań móc wykonać w jednej turze więcej i nie jest to alternatywna forma " opłaty"?
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
1. Żetony energii i dowodzenia nie przechodzą na kolejną rundę, w przeciwieństwie do żetonów sukcesu, które niewydane na zakup kości trafiają do woreczka z ikonami żetonów. Ale w trakcie rozgrywki mogą pojawić się jakieś sytuacje, które pozwolą ci dodać do tego woreczka żeton dowodzenia/energii, który będzie do wykorzystania w następnej fazie zarządzania statkiem.Sixshot pisze: ↑02 kwie 2024, 11:23 Jesteśmy po rozegraniu pierwszej planety po samouczku i powstały pytania:
- Faza rozgrywana na mostku - czy można kumulować żetony dowodzenia i energii na kolejną fazę czy trzeba wykorzystywać na bieżąco ? , chodzi głownie o energię ? Np aby w kolejnej rundzie móc wydać np 4-5 jednostek energii ,a nie co rundę max 3
- Czy "niskie morale" od "średnie morale" różni się tylko tym ,że podczas fazy rekrutacji będzie 4 rekrotów zamiast 5? Z tego co czytaliśmy to dopiero " bardzo niskie morale" zaczyna być problematyczne i potem każdorazowe kolejne obniżanie.
- Jak można zwiększyć morale ? tylko poprzez losowe zdarzenia pokładowe ?
- Faza badań w laboratorium, Czy ja dobrze rozumiem ,że zawsze trzeba płacić wymaganymi odkryciami ? ,a załogę z odpowiednimi symbolami wykorzystujemy TYLKO po to, aby takich badań móc wykonać w jednej turze więcej i nie jest to alternatywna forma " opłaty"?
2. Jak dobrze pamiętam tak to chyba wygląda. Niektóre wydarzenia pokładowe mogą też odnosić się do obecnego poziomu morale.
3. Zdarzenia pokładowe, ale również mogą się pojawić wydarzenia w trakcie eksploracji punktów podczas zwiedzania układów.
4. Jest dokładnie jak piszesz. Każde badanie posiadające koszt wymaga jego pokrycia.
Dodam jeszcze, że robiąc pierwsze badanie (te, które nie wymaga przydzielenia załogantów), możesz od razu zrobić wszystkie zawierające te samo słowo kluczowe (na prawo od napisu "projekty badawcze" - np. "BUDOWNICZOWIE") bez przydzielania załogantów, ale za każde trzeba zapłacić osobnymi odkryciami.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Używasz kości aby położyć żeton tyrolki na POI z lądownikiem, następnie kazda postać może każdorazowo przemieszczać się z sektora z lądownikiem do sąsiadujących i w druga stronę ignorując ikony na połączeniach sektorów. Więc ani nie wydajesz kości na ruch, ani nie rzucasz kością niebezpieczeństwa.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
-
- Posty: 1986
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 314 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Patrzę teraz na kartę PL:choczkins pisze: ↑22 mar 2024, 09:11 Czy ktoś mi wyjaśni jaki jest sens robienia testu podczas akcji przygotowania? Rozumiem jeszcze jeżeli z wyrzuconej ikony na jednej kości odświeżę sobie dwie inne natomiast 1 do 1 jakoś wydaje mi się to słabe, bo rozumiem że muszę później tą kość przenieść do zużytych. Może czegoś nie widzę w tej akcji?
"PRZYGOTOWANIE:
Dobierz 1 kartę Sekcji i/lub wykonaj Test, by aktywować efekt Kombinacji kości"
Przygotowanie jest bardzo sensownym i fajną akcją - kilka razy z niej korzystałem. Na 100% zyskujesz kartę sekcji (nie tracąc żadnej kostki) oraz dodatkowo możesz (ale nie musisz) wykonać test (stracić kostkę poprzez rzut na test)aby spróbować uzyskać dolny efekt karty sekcji którą zagrasz.
Natomiast ja mam pytanie o DRYFOWANIE? CO to jest i kiedy się dzieje?
Na stronie 5 Ksiegi Statku - mamy punkt 4, który mówi żeby przejść do strony 6 Księgi Statku -> więc co oznacza ten tekst poniżej o dryfowaniu?
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
- raj
- Administrator
- Posty: 5209
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 896 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Dryfowanie jest wtedy gdy nie masz karty lądowania w skanerze (masz za mało energii, żeby ją wsadzić).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- maciejo
- Posty: 3368
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
To po co wykonywać wogóle akcje podróży jeśli w tym wypadku nie rzucasz dwoma kostkami, przecież to bez sensu.Void pisze: ↑28 mar 2024, 23:02W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.Muszczu pisze: ↑28 mar 2024, 21:42 Pytanie o akcje podróży z tej kart
Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
Nie kumam wcale tego czerwonego efektu !?
Ale pewnie źle myślę i jest całkiem inaczej
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Możesz nie spełnić jeżeli np rzucasz tylko jedną kością i myślisz że napewno będzie symbol zwiadu. I jeżeli nie udało Ci się go uzyskać to wtedy wywołuje się czerwony efekt.maciejo pisze: ↑04 kwie 2024, 19:08To po co wykonywać wogóle akcje podróży jeśli w tym wypadku nie rzucasz dwoma kostkami, przecież to bez sensu.Void pisze: ↑28 mar 2024, 23:02W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.Muszczu pisze: ↑28 mar 2024, 21:42 Pytanie o akcje podróży z tej kart
Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
Nie kumam wcale tego czerwonego efektu !?
Ale pewnie źle myślę i jest całkiem inaczej
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Ja mam natomiast pytanie o karty planet i zapisywanie. Z tego co rozumiem to dopóki gra wyraźnie nie nakarze usunąć karty lądowania to planeta po skończonej misji zostaje zapisana. ..tyle ,że potem jak czytam dalej to podczas kolejnego zapisywania stanu gry gdy już mam jedną kartę planety i miała by powstać 2ga ..np z innej planety to trzeba usunąć tą pierwszą kartę ? Wydaje mi się to bez sensu w przypadku gdy mamy np otwarte kilka różnych planet. ..chyba że czegoś nie doczytałem / przeoczyłem. Usuwanie poprzednich kart ma tylko sens gdy jest to nadpisanie kolejnego stanu TEJ SAMEJ planety.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Gdy masz ikonę podróży pomiędzy dwoma sektorami chcąc wykonać akcję podróży musisz rozpatrzyć efekt z karty warunków globalnych. Z podanego przykładu jest to test, z wynikiem zielonym - porusz się, wymagającym albo symbol zwiadu albo dwie kości, oraz wynikiem czerwonym wydaj kość (bez poruszania się).
Standardowo jak w testach, nieważne skąd masz ów symbol/ kości w puli. Możesz po prostu rzucić dowolnymi dwoma kośćmi i już. Możesz rzucić jedną kością licząc na symbol zwiadu lub Vanguard ( Jokera). Możesz też nie rzucać żadną kością jeśli masz np. ekwipunek który da ci do puli symbol zwiadu albo dwie wirtualne kości do wydania. Wynik czerwony standardowo, jak podchodzisz do testu i nie możesz oznaczyć zielonego musisz oznaczyć czerwony, nie poruszasz się i musisz wykorzystać kość.
Chyba nie do końca zrozumiałeś, nie mam teraz przed sobą polskiej wersji (nie chce mi się wyciągać z pudła ) ale w angielskiej w dziale save point jest napisane że to jest w przypadku gdy dla aktualnej planety jest już kartka, wtedy "wyrzucamy" starą i piszemy nową z aktualnym stanem.Sixshot pisze: ↑04 kwie 2024, 20:43 Ja mam natomiast pytanie o karty planet i zapisywanie. Z tego co rozumiem to dopóki gra wyraźnie nie nakarze usunąć karty lądowania to planeta po skończonej misji zostaje zapisana. ..tyle ,że potem jak czytam dalej to podczas kolejnego zapisywania stanu gry gdy już mam jedną kartę planety i miała by powstać 2ga ..np z innej planety to trzeba usunąć tą pierwszą kartę ? Wydaje mi się to bez sensu w przypadku gdy mamy np otwarte kilka różnych planet. ..chyba że czegoś nie doczytałem / przeoczyłem. Usuwanie poprzednich kart ma tylko sens gdy jest to nadpisanie kolejnego stanu TEJ SAMEJ planety.
- maciejo
- Posty: 3368
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Gram solo, w misji na planecie uczestniczyło dwoje członków załogi.
Udało mi się odwrócić - zaliczyć kartę Awansu.
Czy teraz aby awansować oboje członków załogi muszę odrzucić trzy Sukcesy czy za każdego po trzy ?
Udało mi się odwrócić - zaliczyć kartę Awansu.
Czy teraz aby awansować oboje członków załogi muszę odrzucić trzy Sukcesy czy za każdego po trzy ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- raj
- Administrator
- Posty: 5209
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 896 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Nie odrzucasz sukcesów aby awansować załogę. To tylko próg powodzenia misji, który musisz osiągnąć.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- maciejo
- Posty: 3368
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Czyli jak rozumiem, jeśli spełniłem wymogi Awansu i odwróciłem Awans na drugą stronę to wystarczy, że posiadam trzy Sukcesy i dwie Osoby które uczestniczyły w misji awansują do Rangi 2 ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!