Nie, z tego co pamiętam to miałem 6 kart z scenariuszami. Natomiast będę wdzięczny i za książeczkę.
Osadnicy: Królestwa Północy / Imperial Settlers: Empires of the North (I. Trzewiczek, J. Kijanka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- kuleczka91
- Posty: 418
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 414 times
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Jeśli mówisz o grze podstawowej to tam nie ma żadnych kart pod solo poza scenariuszami w tej książeczce. W spisie komponentów też nic takiego nie ma. Książeczkę jestem w stanie Ci zeskanować jeśli chcesz
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
To będę zobowiązany Natomiast ja nie mam książeczki a grę kupiłem nową zafoliowaną Ostatnim razem musiałem kupić w jakimś promo gdyż miałem te kartykuleczka91 pisze: ↑01 kwie 2023, 21:47Jeśli mówisz o grze podstawowej to tam nie ma żadnych kart pod solo poza scenariuszami w tej książeczce. W spisie komponentów też nic takiego nie ma. Książeczkę jestem w stanie Ci zeskanować jeśli chcesz
- kuleczka91
- Posty: 418
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 414 times
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Dobra zanim się zabiorę za skanowanie wolę dopytać mówisz o Królestwach Północy, a nie Narodzinach Imperium? Bo w Narodzinach Imperium jest 16 kart pod tryb solo
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Absolutnie mówię o Królestwach Północykuleczka91 pisze: ↑01 kwie 2023, 22:06Dobra zanim się zabiorę za skanowanie wolę dopytać mówisz o Królestwach Północy, a nie Narodzinach Imperium? Bo w Narodzinach Imperium jest 16 kart pod tryb solo
-
- Posty: 1846
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 941 times
- Been thanked: 588 times
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
W podstawce była książeczka. Plus dodatkowe karty ze scenariuszami były w ramach promek, albo w ramach dodatków. Cześć z nich masz na bgg do wydruku.
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Po dodaniu do kompletu 4 dodatków nijak nie da się pomieścić gry w pudełku, więc tworzę własny insert. Przy okazji rzucają się w oczy "błędy" wydawnicze?
Każdy klan ma własny znacznik punktacji ale w Rzymie dodali uniwersalne w kolorach znaczników akcji/kart zużytych robotników. Rozumiem klimatyczność ale te klasycznie pomalowane znaczniki to coś co powinno być w grze od razu bez udziwnień. Ile to osób zastanawia się, który znacznik dla jakiego klanu
Nie rozumiem po co żetony kolejności wypraw. Instrukcja jasno mówi o tym, że po kolei dokładamy statki na tor wysp. Po co to komplikować?
Jeśli dobrze rozumiem to ilość statków 2/3 na klan jest umowna i jak bonusy z wysp dopiszą to możemy mieć statków więcej. Tylko skoro mamy wtedy dobierać statki z pudełka, to po co w ogóle bawić się w stylizowane dla klanów? Mogłyby być ponownie w 4 bazowych kolorach po 5szt i wszelkie wątpliwości znikają...
ps. Podziwiam "precyzję" pracy Portalu. Na ich własnej stronie nie ma dodatku Królowie Egiptu dodanego do karty produktu. Solowego też nie ma. Jak wydawca własnych gier nie dodaje ani nie aktualizuje opisów, to wygląda dość słabo.
Każdy klan ma własny znacznik punktacji ale w Rzymie dodali uniwersalne w kolorach znaczników akcji/kart zużytych robotników. Rozumiem klimatyczność ale te klasycznie pomalowane znaczniki to coś co powinno być w grze od razu bez udziwnień. Ile to osób zastanawia się, który znacznik dla jakiego klanu
Nie rozumiem po co żetony kolejności wypraw. Instrukcja jasno mówi o tym, że po kolei dokładamy statki na tor wysp. Po co to komplikować?
Jeśli dobrze rozumiem to ilość statków 2/3 na klan jest umowna i jak bonusy z wysp dopiszą to możemy mieć statków więcej. Tylko skoro mamy wtedy dobierać statki z pudełka, to po co w ogóle bawić się w stylizowane dla klanów? Mogłyby być ponownie w 4 bazowych kolorach po 5szt i wszelkie wątpliwości znikają...
ps. Podziwiam "precyzję" pracy Portalu. Na ich własnej stronie nie ma dodatku Królowie Egiptu dodanego do karty produktu. Solowego też nie ma. Jak wydawca własnych gier nie dodaje ani nie aktualizuje opisów, to wygląda dość słabo.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Bo to taka jest jakość Portalu Games właśnie, brak kontroli jakości, brak konsekwencji pewnych rozwiązać, już o bugach nie wspominając.
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Pewnie sobie dopowiadam ale po obejrzeniu kilku filmików z prezesem Portalu odniosłem wrażenie, że to taki Sapkowski na naszym podwórku
Realne osiągnięcia jednostkowe ale znaczące, więc ego nabuzowane na max, co powoduje, że żadna krytyka się nie przebije. Jeśli ktoś powie, że coś jest nieprzemyślane, to znaczy nie rozumie geniuszu twórcy.
Dobrze kojarzyłem. Czyli cała otoczka z robieniem customowych pod frakcje, bez oznaczania ich (skorygowano to w dodatkach) to pic na wodę. Osobiście wolałbym po 4-5szt w kolorach jak pionki, niż w razie konieczności dobrania ponad 2, wyjmowania tych z designem innego klanuSHIPS LIMIT – In the general supply, ships are meant to be unlimited – if you gain a Ship by any game effect, but there is no longer any Ship token use a replacement.
WTEDY nagle żetony kolejności wypraw mają zastosowanie, bo trzeba w chaosie się jakoś odnaleźć ;D Czyli wpierw skomplikujmy coś na siłę a potem dodajmy rozwiązanie i odtrąbmy sukces ;] Podobnie jak ze znacznikami punktacji
Nijak nie obniża to mojej oceny gry ale trochę wstyd takich głupstw nie ogarnąć jak się jest weteranem branży i robi się filmy uczące designerów pracy.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Rozważam zakup tej gry bo mi dzieci w miedzyczasie podrosły ale mam pytanie czy wydawnictwo w dodrukach poprawiło mankamenty z pierwszego wydania? Mam na myśli instrukcję i błąd na jednym z kafelków akcji.
Ktoś ma wersję z dodruku?
Ktoś ma wersję z dodruku?
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Ograj podstawkę, zobacz czy przypasuje
PS. Mi spodobali się barbarzyńcy, ale raczej jestem w samotny w tej opinii.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Jedna karta poprawiona jest w pudełku do podmiany. Druga to "Robinson" i dalej jest błędnie wydrukowana jako zagrywanie a nie budowanie.
Tylko, że o ile puryzm chciałby ideału, to te babole nie psują gry.
Co do dodatków to według recenzji najlepszy na start to rzymianie i barbarzyńcy, bo mało mieszają. Ja jednak kupiłem komplet od razu, bo gra podeszła w mojej grupie każdemu, to czemu nie
Zanim zagram w dodatki to używam kart wysp, bo tych z podstawki ciut mało.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Ograłem właśnie scenariusze solo wszystkimi klanami z podstawki. Jedyna gra ostatnimi czasy w którą grałem wielokrotnie solo pomimo kilku tytułów leżacych w szafie. Miałem kiedyś ten tytuł, pograłem chwilę i puściłem w świat. Teraz każda partia dała mniejszy bądź większy fun.
. Limity w senariuszach są banalne ale paramtry ciekawie skonstruowane. Zawsze ktoś może uczynić własne 50 zamiast 30 i tyle.
. Nie zgadzam sie z opinnią czy też weryfikacją poziomu trudności klanów. Po prostu każdy klan stawia na inne zasoby i nieco inny system rozwoju w zwiazku z tym.
. Kart są tak dobrane iż nawet jak nie bedą podchodziły Nam idealanie pasjące to możemy ciekawe zbiory zaliczyć.
. Rozegrałem kilka partii 2 osobowych i chyba rozgrywki solowe dały mi wiecej funu.
Podsumowując jestem absolutnie za. Ponadto pierwsza gra tego typu gdzie tryb solo daje mi wiecej funu niż z kimś. Dodatek "Gniew Latarni" zamówiony. Z recenzji wynika ze fabuła jest na pokaz ale zawsze to coś. Tytuł który aż się prosi o rozwinięcie fabularne. Wyprawy, najazdy, itp. Trzymam kciuki zeby poszło kiedyś w tą stronę,
. Limity w senariuszach są banalne ale paramtry ciekawie skonstruowane. Zawsze ktoś może uczynić własne 50 zamiast 30 i tyle.
. Nie zgadzam sie z opinnią czy też weryfikacją poziomu trudności klanów. Po prostu każdy klan stawia na inne zasoby i nieco inny system rozwoju w zwiazku z tym.
. Kart są tak dobrane iż nawet jak nie bedą podchodziły Nam idealanie pasjące to możemy ciekawe zbiory zaliczyć.
. Rozegrałem kilka partii 2 osobowych i chyba rozgrywki solowe dały mi wiecej funu.
Podsumowując jestem absolutnie za. Ponadto pierwsza gra tego typu gdzie tryb solo daje mi wiecej funu niż z kimś. Dodatek "Gniew Latarni" zamówiony. Z recenzji wynika ze fabuła jest na pokaz ale zawsze to coś. Tytuł który aż się prosi o rozwinięcie fabularne. Wyprawy, najazdy, itp. Trzymam kciuki zeby poszło kiedyś w tą stronę,
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Odebrałem dzisiaj dodatek Gniew Latarni. Nie wypowiem się na temat zasad i rozgrywki, bo jeszcze nie udało mi się zagrać. Mam nadzieję, że opinie z BGG, że błędy w zasadach uniemożliwiają przejście kampanii są przesadzone. Mogę jedynie wypowiedzieć się o wydaniu, które jest ...biedne. Tak biedne, niewiele tego w pudełku, można by wszystko spakować w kopertę. A już wg mnie żałosne, że w pudełku znajdują się tylko dwie kartki z arkuszami scenariuszy. Jeden arkusz format a4, drugi b5. I qr kod. Nie każdy ma drukarkę, nie każdego stać na ksero.
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
Masz 80-100zł na grę, a nie masz na ksero?
Re: Osadnicy: Królestwa Północy (Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka)
mam pytanie o dodatek gniew latarni
***SPOILER***
***SPOILER***
Spoiler:
Re: Osadnicy: Królestwa Północy / Imperial Settlers: Empires of the North (I. Trzewiczek, J. Kijanka)
Pytania odnośnie dodatku Gniew Latarni.
1. Scenariusz 1 "Zapuszczone Hrabstwo". Zasada mówi "Zawsze, kiedy zbudujesz nową Lokację z Akcją, połóż na niej [ikona żetonu zaniedbania]". Czy podbijając wyspę z Akcją i umieszczając ją w swoim Imperium, kładziemy na niej żeton Zaniedbania?
2. Opis rzadkiego surowca w polskiej instrukcji jest inny od angielskiej.
Która wersja jest finalna?
3. Scenariusz 2 "Znikające zapasy".
Opis reakcji Sakiewki:
Czy jednak wersja angielska po erracie jest finalną?
Erraty do wersji polskiej nie ma, prawda? Przecież te różnice kompletnie zmieniają rozgrywkę.
1. Scenariusz 1 "Zapuszczone Hrabstwo". Zasada mówi "Zawsze, kiedy zbudujesz nową Lokację z Akcją, połóż na niej [ikona żetonu zaniedbania]". Czy podbijając wyspę z Akcją i umieszczając ją w swoim Imperium, kładziemy na niej żeton Zaniedbania?
2. Opis rzadkiego surowca w polskiej instrukcji jest inny od angielskiej.
vsA Rare Resource is any Resource not provided by your Clan’s Starting Fields. Gold is always considered a Rare Resource (even if you have a Starting Field that provides it).
W angielskiej jak widać brakuje ostatniego zdania, które istotnie zmienia jego definicję.Oznacza Surowiec, którego nie zapewniają Startowe Pola twojego Klanu. Złoto jest zawsze uważane za Rzadki Surowiec, nawet jeżeli posiadasz Startowe Pole je zapewniające. Jednak jeżeli otrzymujesz Rzadki Surowiec i możesz wybrać Surowiec inny niż Złoto, nie możesz wybrać Złota.
Spoiler:
3. Scenariusz 2 "Znikające zapasy".
Opis reakcji Sakiewki:
Wersja angielskaJeżeli na obszarze Sakiewki znajdzie się piąty Surowiec przeczytaj [ikona] 24.
Angielska errata zmieniła ten tekst na:If a 5th type of Resource is found in the Bag Area, Read [ikona] 24.
Czy to nie przypadkiem było tak, że polska wersja jest poprawna, ale tłumacz przeinaczył tłumacząc ją, a potem ktoś pisząc erratę do wersji angielskiej zmienił "type of Resource" na "Resource of a single type"?If a 5th Resource of single type is in the Bag Area, Read [ikona] 24.
Czy jednak wersja angielska po erracie jest finalną?
Erraty do wersji polskiej nie ma, prawda? Przecież te różnice kompletnie zmieniają rozgrywkę.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2024, 13:52 przez radarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Osadnicy: Królestwa Północy / Imperial Settlers: Empires of the North (I. Trzewiczek, J. Kijanka)
wydaje mi się, że bez projektanta dodatku ciężko zrobić erratę.
Jednak powinien przekazać informację o ujednoliceniu zasad albo wg PL lub wg EN.
Jednak powinien przekazać informację o ujednoliceniu zasad albo wg PL lub wg EN.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Osadnicy: Królestwa Północy / Imperial Settlers: Empires of the North (I. Trzewiczek, J. Kijanka)
Zdaję sobie sprawę, że teraz będzie ciężko o erratę polskiej wersji. Niestety wygląda na to, że po wydaniu wersji angielskiej, gdy na forum BGG podniosły się głosy, że gra zawiera błędy (włączając takie, które wręcz uniemożliwiają dalszą rozgrywkę) to zostało na szybko wypuszczone FAQ (które tak na prawdę było erratą). FAQ zostało przygotowane na podstawie pytań o angielską wersję instrukcji. Wszystko jednak wskazuje, że nikt tych pytań i wątpliwości nie zderzył z polską instrukcją. Powstały więc dziwne rozjazdy.
Dla przykładu. Instrukcja do scenariusza 2 "Znikające zapasy", w sekcji Sakiewka mówi:
Wszystko jasne, brak wątpliwości.Rekcja: Jeżeli na obszarze Sakiewki znajdzie się piąty Surowiec przeczytaj [książka] 24.
Instrukcja angielska mówi:
Gracze szybko zauważyli, że ten zapis nie ma sensu gdyż w Sakiewce mogą się znaleźć tylko 2 typy Surowca. Nie ma zatem fizycznej możliwości by został wywołany ten efekt. Rzeczony FAQ (przypominam, że tylko do wersji angielskiej gry) wprowadza zmianę:Reaction: if a 5th type of Resource is found in the Bag Area, Read [książka] 24.
Brawo. I teraz mamy kompletnie 2 różne wersje, przy czym najprawdopodobniej to wersja polska jest tą poprawną (gdyż raczej tłumaczono z polskiego na angielski niż odwrotnie).If a 5th Resource of a single type is in the Bag Area, Read [book] 24.
Drugi przykład zmian (ten sam scenariusz!), które psują wersję angielską a dodatkowo wersja polska faktycznie wymaga erraty.
Strona 4, opis działania Złodzieja:
Pozwala to na przesunięcie Złodzieja na jedną z 3 nowych pozycji, jak pokazuje obrazek:Zawsze kiedy używasz pionu Akcji Klanu do rozpatrzenia Akcji, na której kaflu jest [złodziej], jeżeli to możliwe przypisz 1 drewno/jadło (jeżeli niemożliwe, tracisz 1 pkt) na obszar Sakiewki i przesuń Złodzieja pomiędzy dowolne kafle Akcji, tak aby nie stykał się z kaflem, na którym wykonujesz Akcję. (...)
Wersja angielska:
Na moje oko wystarczyło zamienić dziwne "between Action tile" (czemu liczba pojedyncza?) na coś w stylu "between any adjacent Action Tiles no adjacent to the Action Tile you resolved". Niestety, znów errata zmienia na coś bezsensownego:Whenever resolve an Action tile action with a [thief] on it, you must assign 1 wood/food to the Bag Area if possible and move the [thief] between an Action tile NOT adjacent to the Action tile you resolved (if not possible, you lose 1 point).
Jeśli dobrze rozumiem to "directly across" to "bezpośrednio na przeciwko". Czyli wersja angielska nie daje nawet wyboru, trzeba przełożyć złodzieja na konkretne "między pole" na przeciwko wykonywanej akcji.Whenever you resolve an Action tile action with the [thief icon] on it, ou must assign 1 wood/food to the Bag Area if possible and move the [thief icon] between the two Action tiles directly across from the Action that was just resolved.
Ale to nie koniec. Wersja angielska, zarówno przed jak i po erracie różni się od polskiej. Ta pierwsza mówi, o wykonywaniu akcji na której kaflu jest złodziej, a ta druga mówi o używaniu pionu Akcji klanu do rozpatrzenia akcji. To są zupełnie różne sytuacje, bo ta pierwsza dotyczy również wykonania akcji przez SŁOWA KLUCZOWE. W tym wypadku bardziej się przychylam do wersji angielskiej gdyż strategicznie daje to więcej możliwości (powiedziałbym nawet, że bez tego bardzo ciężko jest wygrać scenariusz).
Podsumowując: wersja polska wymaga erraty, a obie wersje wymagają uspójnienia między sobą. To co odwalili, najpierw wypuszczając wersję angielską z babolami, a potem erratę która tworzy dwie różne rzeczywistości, woła o pomstę do nieba.
Re: Osadnicy: Królestwa Północy / Imperial Settlers: Empires of the North (I. Trzewiczek, J. Kijanka)
A co się wydarzyło dokładniej? Może miało to wpływ na kiepską jakość instrukcji jeszcze przed wydaniem gry?
Re: Osadnicy: Królestwa Północy / Imperial Settlers: Empires of the North (I. Trzewiczek, J. Kijanka)
autor dodatku przeszedł do konkurencyjnej firmy, czyli cannon glass unlimited
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Osadnicy: Królestwa Północy / Imperial Settlers: Empires of the North (I. Trzewiczek, J. Kijanka)
Według LinkedIn obecnie pracuje dla Board&Dice Publishing.
*Glass Cannon Unplugged