Strona 3 z 3

Stronghold Undead 2 edycja - Pytania i wątpliwości

: 02 mar 2021, 14:23
autor: Darkstorm
1. Grając najeźdźcą za pomocą czarów umieszczamy na planszy różne kafle. Na ten przykład weźmy jakąś balistę.
Usuwam z księgi zaklęć czar, którym umieściłem balisty na rzecz jakiegoś innego. Co się dzieje z balistami? Działają normalnie? Stają się nieaktywne?

2. Czy dobrze rozumiem, że podczas fazy wymarszu mogę podjąć decyzję by umarlaki stały w miejscu? W instrukcji napisano, że nie mogą się cofać ale nie znalazłem informacji, że nie mogą stać w miejscu.

Re: Stronghold Undead 2 edycja - Pytania i wątpliwości

: 04 mar 2021, 13:41
autor: Azel
Darkstorm pisze: 02 mar 2021, 14:23
1. Oglądając playthrough, balisty z nieużywanych czarów zostawały i można je było nadal używać. Po prostu ten czar nie pozwoli ci już stworzyć nowych balist.

2. Ponownie, z playthrough wynika, że nie musisz się ruszać, ale oczywiście nie możesz się cofać.

Re: Stronghold Undead 2 edycja - Pytania i wątpliwości

: 10 mar 2021, 08:22
autor: Darkstorm
Kolejne pytanko - czy pułapki po zużyciu wracają do puli zasobów?

Re: Stronghold Undead 2 edycja - Pytania i wątpliwości

: 10 mar 2021, 09:08
autor: Azel
Darkstorm pisze: 10 mar 2021, 08:22 Kolejne pytanko - czy pułapki po zużyciu wracają do puli zasobów?
Niech ktoś jeszcze potwierdzi, ale raczej nie. Chodzi też o to, że jest taki czar, który niszczy kafelki w zamku obrońcy, więc nie miałby sensu, gdyby zasoby były nieograniczone.

Re: Stronghold Undead 2 edycja - Pytania i wątpliwości

: 19 lip 2021, 12:26
autor: Barolek
Dwa pytania:
1. Czy kładąc żetony kości na budynkach, np z wyrzutni czaszek, kładę je na ikonach klepsydr czy po prostu na obszarze budynku? I jeśli jednak na klepsydrach to czy mogę je położyć jak już to miejsce jest zajęte przez znacznik klepsydry?
2. Czy jeśli transformuje jednostkę najeźdźcy a dokładnie szkielety na cokolwiek, to odrzucony szkielet idzie na ołtarz, czy do worka, czy na pole poległych?

Fajna gra ale instrukcja mega nie jasna.

Re: Stronghold Undead 2 edycja - Pytania i wątpliwości

: 19 lip 2021, 12:51
autor: Azel
Barolek pisze: 19 lip 2021, 12:26
Na chłopski rozum:
1. Kładziesz na pustych polach klepsydr. Jak dla mnie ten czar ma być właśnie taką przeszkadzajką, że musisz przez niego więcej zapłacić, by skorzystać z akcji, więc nie blokuje już opłaconego miejsca.
2. My gramy, że się usuwa z planszy, bo technicznie rzecz biorąc ten szkielet nie ginie, lecz zamienia się w coś innego.

Stronghold undead (E.sklepowa)

: 09 mar 2022, 17:43
autor: Patykoś
Witam, Ktoś wie czy aura wampira ( zmiana siły upiora na 2) działa na lewitujące upiory, czy tylko na te co stoją bezpośrednio na odcinku muru z wampirem ?
w instrukcji nie jest to doprecyzowane, a błędne rozpatrywanie tego elementu może mieć znaczący wpływ na balans rozgrywki :/

Re: Stronghold undead (E.sklepowa)

: 02 lut 2024, 11:58
autor: Darkstorm
Patykoś pisze: 09 mar 2022, 17:43 Witam, Ktoś wie czy aura wampira ( zmiana siły upiora na 2) działa na lewitujące upiory, czy tylko na te co stoją bezpośrednio na odcinku muru z wampirem ?
w instrukcji nie jest to doprecyzowane, a błędne rozpatrywanie tego elementu może mieć znaczący wpływ na balans rozgrywki :/
Ale odkopałem ale właśnie siadam do rozgrywki i odświeżam zasady. Według instrukcji specjalne pola dla lewitujących upiorów są polami znajdującymi się na Odcinkach muru. Więc w sposób logicznie konieczny uznałbym, że aura wampira na nie może wpływać. Trzeba pamiętać natomiast o tym, że limit upiorów, na które działa ten efekt to 3 upiory.