Papier i tekturę pewnie ogarnie MB Print a jeśli meeple są w STL to jakikolwiek drukarz z plujką PLA Ci to zrobi.
Oj nie jakikolwiek, nie jakikolwiek zastanawiam się w ogóle taki istnieje w Polsce...
Ale o co chodzi - znalazłem kilka meepli na thingi, przecież to jest prosty druk xD
Szkopuł tylko taki że meeple masz z plastiku a nie z drewna. W razie czego mogę Ci to ogarnąć.
Papier i tekturę pewnie ogarnie MB Print a jeśli meeple są w STL to jakikolwiek drukarz z plujką PLA Ci to zrobi.
Oj nie jakikolwiek, nie jakikolwiek zastanawiam się w ogóle taki istnieje w Polsce...
Ale o co chodzi - znalazłem kilka meepli na thingi, przecież to jest prosty druk xD
Szkopuł tylko taki że meeple masz z plastiku a nie z drewna. W razie czego mogę Ci to ogarnąć.
Szukałem kogoś kto zrobi średnie zamówienie (szacowalem około 50-150 egzemplarzy, w zależności od zebranej grupy chętnych dla wyprodukowania około 90 mepli per zestaw).
Noi jakoś tak nie znalazłem chętnej firmy na to
Modele mepli to najłatwiej jest wziąć z tabletopa, tam wszystko jest nawet naklejki!
A meple z plastiku są fuj, skoro już ma się wyrzucać pieniążki to warto zainwestować w drewno, by fanowskie dodatek nie odstawał od oryginału
Re: Root (Cole Wehrle)
: 07 gru 2023, 21:00
autor: Sever
Jak oceniacie granie na dwie osoby korzystając z najnowszego dodatku? Widziałem że dodał system zaciężnych.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 07 gru 2023, 21:33
autor: Galatolol
Ostatnio graliśmy we trzech z zaciężnymi i w żaden sposób nie rekompensowało to braku czwartego gracza, więc nie spowdziewałbym się cudów po wersji 2-osobowej. Na pewno będzie lepiej niż bez, ale czy wystarczająco dobrze?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 08 gru 2023, 10:52
autor: Qnnrad
Próbowałem raz, więcej nie zamierzam, nie sprawdziło się u mnie.
Gdybym musiał grać w dwie osoby (bez botów), to już wolałbym dodać zaciężnych niż grać bez nich.
Za to grę dwuosobową + boty wciąż bardzo polecam (nie widziałem jeszcze, żeby powstały oficjalne zasady interakcji botów i zaciężnych, może jednak zainteresują kogoś nieoficjalne, fanowskie sposoby: https://boardgamegeek.com/thread/290692 ... version-10).
Re: Root (Cole Wehrle)
: 08 gru 2023, 13:36
autor: ZygfrydDeLowe
A według mnie ten system zaciężnych działa dobrze, ale to również wiele zależy od tego jakimi frakcjami gracie i jacy zaciężni będą w puli. Ale też w Roota nie grywam we dwójkę i nie wiem czy cokolwiek uczyni rozgrywkę w takim składzie ciekawszą. Wg mnie są lepszy gry skrojone pod dwie osoby, a że sam pałam niechęcią do zwiększania obsługi gry przez dodatkowe boty, to takiego rozwiązania nie testowałem.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 12 gru 2023, 12:45
autor: Atamán
Ja po 2 partiach z zaciężnymi jestem raczej zawiedziony. Niby spoko, że więcej na planszy się dzieje, ale nie podoba mi się to, że pierwszym do kontroli ich jest gracz wygrywający: wykorzystuje ich do lania po głowie przegrywającego i pnie się dalej w punktacji przejmując kolejnego zaciężnego i rozpędza się. Oczywiście wszystko zależy od frakcji graczy, mapy i samych zaciężnych, ale całość działa bardziej jak kula śniegowa a nie jak catch-up. Inną wadą zaciężnych jest dodatkowy setup, dodatkowe wyjaśnianie zasad itp. Wydaje mi się, że gra nie jest tego warta.
Natomiast obie frakcje z dodatku Maruderzy oceniam bardzo dobrze. Ciekawe, że na takim etapie gry udało się zaprojektować frakcje, które są mocno interaktywne, nie są przekombinowane i ciekawe do grania.
Do wypróbowania zostały mi punkty terenu. Następną partię zagram chyba bez zaciężnych, ale za to z 2 landmarkami na klasycznej mapie (jesieni), zobaczymy jak to zagra.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 18 gru 2023, 10:35
autor: BOLLO
Hej,
Dziś po 3 latach przerwy od mojej pierwszej rozgrywki w ROOT powracam ponownie aby się zmierzyć z tym tytułem.
Root to dynamiczna gra opowiadająca o wojnie o wpływy w Wielkim Lesie. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech frakcji starających się o przejęcie władzy i udowodnienie, że to jej przedstawiciele są prawowitymi władcami rozległego Leśnogrodu.
Jeżeli kogoś interesuje jak wygląda zawartość najnowszego dodruku do zapraszam do obejrzenia filmu.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 18 gru 2023, 10:57
autor: Urkeith
Ależ wysypało unboxingów i recenzji Roota w ostatnim czasie
Re: Root (Cole Wehrle)
: 18 gru 2023, 11:30
autor: BOLLO
Urkeith pisze: ↑18 gru 2023, 10:57
Ależ wysypało unboxingów i recenzji Roota w ostatnim czasie
Nie ma co się w sumie dziwić. Niedawno była "premiera" dodruku. Chyba dobrze jak jest sporo materiałów pokazywane przez różne źródła? Można wówczas przesiać sobie przez własne sito.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 15 sty 2024, 00:25
autor: oduck
Czy gdzieś zostało opublikowane wyjaśnienie, dlaczego tytuł The Marauder Expansion został przetłumaczony w wersji polskiej jako Maruderzy? Przecież to jest kompletnie inne słowo...
Tak, znam to słowo jednak fabularnie średnio to trochę pasuje w kontekście frakcji. Z drugiej strony - biorąc pod uwagę chronologię dodatków - jakoś tam śmiesznie pasuje. Niech będzie, że się czepiam
Re: Root (Cole Wehrle)
: 15 sty 2024, 13:02
autor: Qnnrad
Zbrojna banda pojawia się w Lesie akurat wtedy, gdy do przemocy eskaluje konflikt między frakcjami - moim zdaniem w tym kontekście maruderzy z wikipediowych definicji dobrze wpasowują się w klimat gry, korzystając z chaosu, gromadząc broń i kosztowności.
Można się było w końcu spodziewać pojawienia się takich, oportunistyczna ich mać, karaluchów wojny.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 15 sty 2024, 16:04
autor: Odi
Współcześnie "maruderzy" faktycznie nieco powszechniej kojarzą się w Polsce z rywalizacją sportową i miejscem w szyku/wyścigu, niż ze znaczeniem pierwotnym. Co nie znaczy, że termin ten nie występuje w nim w literaturze przedmiotu (czyli ogólnie pojętej wojskowości).
"Banda maruderów" jest już znacznie bardziej jednoznaczna, ale to dwa słowa, czyli gorsza nazwa dla frakcji. (Edit: w Roocie wlasciwie nawet lepsza, bo tam prawie same dwuczłonowe )
Jednym słowem możnaby to załatwić np terminem "grasanci" (chyba bliższym znaczeniu "marauders") lub "łupieżcy", ale wydaje mi się, że per saldo "maruderzy" jak najbardziej jest bezpiecznym wyborem.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 15 sty 2024, 21:37
autor: oduck
Tak, wszystko to prawda. Mi po prostu chodziło o znaczenie tego słowa (Marauder) we współczesnym, "cywilnym" angielskim vs. właśnie to , co piszecie o znaczeniu w jęz. polskim.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 17 sty 2024, 14:48
autor: feniks_ciapek
Faktycznie, grasanci brzmią stanowczo lepiej.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 09 lut 2024, 14:11
autor: Qnnrad
W Leder Games siadają do projektowania kolejnego dodatku do Root!
Dat żadnych nie ma, ale wcześniej niż przełom 2025/2026 się nie spodziewam.
I nic potwierdzonego, ale pojawiła się mocna sugestia ze strony założycia Leder Games, że kolejnymi frakcjami "mają być żaby i nietoperze".
EDIT: dorzucam kolejne znalezione frakcje fanowskie z tymi gatunkami
Re: Root (Cole Wehrle)
: 09 lut 2024, 14:13
autor: Pomnik
W sumie Arystokracja by pasowała - żaby królewicze i nietoperze wampiry
Re: Root (Cole Wehrle)
: 09 lut 2024, 14:40
autor: Qnnrad
Haha no to możemy spodziewać się wszystkiego Ja miałem zupełnie inne skojarzenia, ale nawet wiem skąd się one w mojej głowie wzięły.
Nietoperze ninja (na pewno moja inspiracja z Usagi Yojimbo) i żabi król + jego rzeczna/jeziorna mafia płazów.
Co mnie zaskoczyło podczas szukania tych frakcji fanowskich to fakt, że zdarza się, iż Cole i Patric Leder grają w te fanowskie propozycje i aktywnie komentują je, nienachalnie doradzając w kwestiach mechaniki.
Uwielbiam tych ludzi.
I strasznie się cieszę, że robią kolejny dodatek do Roota, ostatnio przeżywam renesans mojej miłości do tej gry po kilkumiesięcznej przerwie i weszło niemożliwie, tylko bym siedział i grał :>
Re: Root (Cole Wehrle)
: 09 lut 2024, 15:44
autor: Galatolol
Żałuję, że najwyraźniej umarł pomysł dodatku, który składałby się z kilku wyselekcjonowanyuch fanowskich rzeczy. Cole kilka lat temu wspominał o czymś takim w jakimś wywiadzie, ale więcej już nie słyszałem (obstawiam, że mogłoby być za dużo zachodu z formalnymi rzeczami przy iluś tam współautorach niezwiązanych z wydawnictwem).
Wspominał też kiedyś o pomyśle na frakcję, która byłaby w stanie wojny domowej, co strasznie mnie podjarało, ale też więcej nie słyszałem.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 09 lut 2024, 16:59
autor: Qnnrad
Galatolol pisze: ↑09 lut 2024, 15:44
Wspominał też kiedyś o pomyśle na frakcję, która byłaby w stanie wojny domowej, co strasznie mnie podjarało, ale też więcej nie słyszałem.
Też się tym jaram, strasznie podoba mi się wewnętrzny konflikt w Eyrie (przynajmniej storytellingowo) i mam nadzieję na rozwinięcie tego pomysłu rozdartej wewnętrznie frakcji.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 09 lut 2024, 18:48
autor: vinnichi
Kupcie sobie erpega to sami rozegracie po swojemu a nie będziecie czekać na Wherla