Strona 3 z 6

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 17 kwie 2013, 12:46
autor: tomaz866
Dzięki za odpowiedź :)

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 16 maja 2013, 22:55
autor: Kajak
No to chyba odpowiedni wątek.
Problem jest taki, słabo znam angielski , w zasadzie kiepsko , a tak naprawdę w ogóle.
Nie potrafię w związku z tym skumać o co biega w zasadzie ( z FAQ):
Elves – the Pegasus Rider special ability of choosing two of one figure or one of another can only apply the choice of two of one figure if two such units are in the area.
Czy jakaś dobra ( a nawet poczciwa) osoba mogła by to przetłumaczyć?

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 17 maja 2013, 09:24
autor: wis
What happens when a special ability instructs a player to “destroy 2▲ or 1 rectangle" when
he only has 1▲and 1 rectangle in the area?
A: The player must destroy 1 rectangle since this is the only option that he can completely
fulfil. If 1▲is the only unit in the area, he would destroy it (he cannot completely fulfil this card so he fulfills as much as possible).

Pegazy routują dwa trójkąty lub jeden prostokąt. Jeśli w bitwie jest jeden prostokąt i jeden trójkąt, mogą wybrać jedynie prostokąt. Jeśli jest tylko jeden trójkąt (bez prostokątów), wtedy mogą wybrać pojedynczy trójkąt.

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 18 maja 2013, 21:00
autor: Kajak
Czy można posiadać więcej niż jeden Tytuł? Jeżeli tak to czy można nabywać jednym rozkazem od razu kilka?

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 18 maja 2013, 23:41
autor: farmer
Tak, można mieć więcej.
Nie, tylko 1 tytuł na raz.

pozdr,
farm

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 24 maja 2013, 12:54
autor: Kajak
Czy w fazie przygotowania planszy kładzie się na Miastach jednostki neutralne?

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 24 maja 2013, 15:51
autor: Hiu
Na miastach?
Raczej w miejscach/hexach wskazanych na mapie (gdzie i co ma stac)

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 24 maja 2013, 16:07
autor: Kajak
Dobra z miastami już wiem jak jest, ale mam inne pytanie.
Czy taki bohater może wesprzeć jednostki neutralne ( niesprzymierzone) w bitwie , jeżeli należny do gracza który akurat dowodzi neutralnymi?

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 26 maja 2013, 13:52
autor: Hiu
Bohater walczy tylko z bohaterami innych graczy, chyba, ze grasz z dodatkiem...

Re: RUNEWARS - kilka pytań

: 26 maja 2013, 22:31
autor: Kajak
Gram w/g zasad "Revised Edition". I wiem już z innego źródła że bohater może wspierać tylko jednostki przyjazne.Dziękuje.

Runewars Premia Zwierzchnictwa

: 11 sie 2013, 15:27
autor: Rocy7
Mam pytanie dotyczące premii zwierzchnictwa. Nie do końca rozumiem kiedy i ile krotnie jest ona przyznawana. Według zasad
Podczas rozpatrywania Karty Porządku, jeśli jest to karta danego gracza z najwyższym numerem spośród kart użytych w danym roku , może on również skorzystać z Premii Zwierzchnictwa określonej na karcie, dodatkowo do głównej zdolności. Ta dodatkowa zdolność zachęca graczy do wykorzystywania kart z niższymi numerami w pierwszej kolejności.
Oznacza to że gracz rozstrzyga premię zwierzchnictwa najniższej zagranej karty w danym roku? ( jeśli dobrze rozumiem w roku można zagrać 4 karty porządku)
1) Czyli premie zwierzchnictwa można otrzymać maksymalnie jeden raz z jednej karty porządku w danym roku?
2)Czy można nie rozstrzygnąć premii zwierzchnictwa danej karty, zamiast tego rozpatrując premię zwierzchnictwa innej (niższej karty)?
3) Moje trzecie pytanie jest związane z pierwszym w jaki sposób i kiedy otrzymuje premie zwierzchnictwa?
Zgodnie z zasadami
Oznacza to, że Wiosną gracze będą mogli korzystać z Premii Zwierzchnictwa, ponieważ do tej pory będą to karty z najwyższymi numerami użytymi w danym roku.
Przykład chce skorzystać z Premii zwierzchnictwa Zbiory (4), wystarczy że zagram tą kartę wiosną i skoro to będzie pierwsza moja zagrana karta od razu korzystam z premii? czy muszę zagrać karty porządku w całym roku a dopiero gdy będzie to karta z najwyższym numerem w danym roku otrzymuje premię zwierzchnictwa za nią?

Re: Runewars Premia Zwierzchnictwa

: 11 sie 2013, 17:38
autor: schizofretka
Gdy odkrywasz zagraną kartę rozkazu i jej numer jest większy niż wszystkich innych twoich kart na stole, rozpatruje się premię zwierzchnictwa. Zawsze wtedy i tylko wtedy, choć - o ile dobrze pamiętam - premia ta zawsze zaczyna się od 'możesz', czyli jest opcjonalna.

Re: Runewars Premia Zwierzchnictwa

: 11 sie 2013, 17:43
autor: Rocy7
schizofretka pisze:
tzn. teoretycznie zagrywając 4 karty rozkazów w roku w kolejności rosnącej mogę mieć w każdym roku aż 4 premie zwierzchnictwa?

Re: Runewars Premia Zwierzchnictwa

: 11 sie 2013, 21:40
autor: Dauda
tzn. teoretycznie zagrywając 4 karty rozkazów w roku w kolejności rosnącej mogę mieć w każdym roku aż 4 premie zwierzchnictwa?
Yup, dokładnie tak.

Runewars PL

: 18 paź 2013, 16:45
autor: Karit
Czytam sobie instrukcję i mam parę pytań:

1.Wg instrukcji podczas przygotowywania planszy należy rozmieścić jednostki neutralne. W schemacie przygotowania do gry (s. 10) nie widzę na planszy żadnych neutralnych jednostek... To celowe pominiecie aby nie zaśmiecać schematu czy zapominalstwo?

2. Jak wygląda rola bohatera w walce? Rozumiem że nie jest on jednostką (co często jest podkreślane w instrukcji). przydzielając go jako wsparcie:

a) jego jedyna rola to umożliwienie pociągnięcia więcej kart losu (i odrzucenia jednej)
b) j.w. + dodatkowo może atakować

3. Czy bohater umożliwia ciągniecie kart losu tylko jednemu typowi jednostek czy wszystkim w ramach danej inicjatywy?

4. Czy bohaterowi wspierającemu walkę można przydzielać obrażenia?
Na stronie 28 jest informacja "jeśli bohater zginie poza pojedynkiem...", czyli rozumiem ze są jakieś inne sytuacje w których może zginąć, np walka jednostek?

5. Czy bohater liczy się do siły podczas rozstrzygania walki?

6. Jednostki dokonujące odwrotu "powinny poruszać się do jednego obszaru sąsiadującego" i dalej "takie jednostki musza wykonać odwrót do sąsiedniego przyjaznego obszaru, jeśli takich nie ma musza wycofać się do sąsiedniego pustego obszaru" co jednak jest ważniejsze: wybór obszaru przyjaznego/pustego czy konieczność przesunięcia się całą grupą? Jeśli np mamy się wycofać i najbliższy obszar jest obszarem przyjaznym ale odgrodzonym górami (i tylko cześć jednostek ze zdolnością latające może tam przejść) a dalej jest obszar pusty gdzie wszyscy mogli by przejść?

Re: Runewars PL

: 21 paź 2013, 08:46
autor: Solmath
Nie jestem wielkim specjalistą w dziedzinie reguł RW, ale spróbuję pomóc. :wink:
Karit pisze:1.Wg instrukcji podczas przygotowywania planszy należy rozmieścić jednostki neutralne. W schemacie przygotowania do gry (s. 10) nie widzę na planszy żadnych neutralnych jednostek... To celowe pominiecie aby nie zaśmiecać schematu czy zapominalstwo?
Moim zdaniem umieszczenie tam neutrali zaburzyłoby przejrzystość przykładu.
Karit pisze:2. Jak wygląda rola bohatera w walce? Rozumiem że nie jest on jednostką (co często jest podkreślane w instrukcji). przydzielając go jako wsparcie:
a) jego jedyna rola to umożliwienie pociągnięcia więcej kart losu (i odrzucenia jednej)
b) j.w. + dodatkowo może atakować
Z instrukcji wynika, że a.
Karit pisze:3. Czy bohater umożliwia ciągniecie kart losu tylko jednemu typowi jednostek czy wszystkim w ramach danej inicjatywy?
Bohater wspiera typ jednostki (np. łuczników), stąd dobierasz kartę tylko dla nich.
Karit pisze:4. Czy bohaterowi wspierającemu walkę można przydzielać obrażenia?
Na stronie 28 jest informacja "jeśli bohater zginie poza pojedynkiem...", czyli rozumiem ze są jakieś inne sytuacje w których może zginąć, np walka jednostek?
Bohater może zginąć, np. przy nieudanej próbie wykonania misji (niektóre "zadają" obrażenia przy niepowodzeniu).
Karit pisze:5. Czy bohater liczy się do siły podczas rozstrzygania walki?
Przy ustalaniu siły sumuje się jednostki, a bohaterowie jednostkami nie są.
Karit pisze:6. Jednostki dokonujące odwrotu "powinny poruszać się do jednego obszaru sąsiadującego" i dalej "takie jednostki musza wykonać odwrót do sąsiedniego przyjaznego obszaru, jeśli takich nie ma musza wycofać się do sąsiedniego pustego obszaru" co jednak jest ważniejsze: wybór obszaru przyjaznego/pustego czy konieczność przesunięcia się całą grupą? Jeśli np mamy się wycofać i najbliższy obszar jest obszarem przyjaznym ale odgrodzonym górami (i tylko cześć jednostek ze zdolnością latające może tam przejść) a dalej jest obszar pusty gdzie wszyscy mogli by przejść?
Jednostki przy wycofaniu nie mogą się rozdzielić. W tym przypadku musiałbyś wybrać, czy przesuwasz jednostki na obszar przyjazny (i niszczysz jednostki nie-latające), lub wycofujesz wszystkie na obszar pusty.

Tu masz odpowiedź Konieczki na identyczne pytanie:
Q: A player has both flying and non-flying units in a battle, and is forced to retreat. The only adjacent friendly area is across an impassible border (mountains or water). There is also an adjacent empty area with a passable border. Where can the units retreat?
A: In this case, the player could choose to retreat the flying units (only) to the friendly area, and destroy the non-flying units, or retreat all units to the empty area.

Nie mogę zagwarantować, że wszystkie moje odpowiedzi są poprawne (z wyjątkiem 6.), ale tak wywnioskowałem po przeczytaniu instrukcji, i tak będę grał. :) Jeśli gdzieś się pomyliłem, bardzo proszę o skorygowanie moich błędów.

Re: Runewars PL

: 14 lis 2013, 07:51
autor: 8janek8
Jestem przed pierwszą rozgrywką. Kilka wątpliwości:

1. Podobna sytuacja jak wyżej: Kontrolowane jednostki muszą się wycofać po przegranej bitwie, w pierwszej kolejności do przyjaznego obszaru. Jeśli spowodowałoby to przekroczenie limitu jednostek (ponieważ na tym obszarze znajdują się już inne jednostki), to czy gracz może wybrać pusty obszar, aby się na niego wycofać?

I 2 pytania dotyczące kontrolowanych jednostek neutralnych:
2. Po wygranej bitwie pozostały mi tylko jednostki neutralne (rozumiem, że obecność moich bohaterów na tym obszarze nie ma wpływu na ich kontrolowanie). Czy mogę w tej sytuacji wykonać odwrót na przyjazny obszar, aby pozostały one ze mną sprzymierzone? (W części zasad dotyczących ograniczenia ruchu wspomniane jest, że po wygranej bitwie, gracz może dokonać odwrotu nadliczbowymi jednostkami, jeśli przekracza limit - wydaje mi się, że moje pytanie odnosi się do tej zasady).

3. Czy poruszając kontrolowane jednostki neutralne przez pusty obszar, mogę zakończyć nimi ruch na przyjaznym obszarze (pozostaną sprzymierzone), czy muszę zakończyć ich ruch na tym pustym obszarze (co spowoduje, że nie będą już sprzymierzone)?

Re: Runewars PL

: 14 lis 2013, 12:15
autor: wis
1) Nie.
2) Musiałbyś zostawić 8 jednostek neutralnych na polu, wycofać się pozostałymi. Problem teoretyczny, w grze nie widuje się takich armii.
3) Możesz przechodzić przez puste pola.

Re: Runewars PL

: 20 lis 2013, 09:00
autor: Rocy7
Ja też mam pytanie w kwestii rozmieszczenia jednostek neutralnych
Ustawienie neutralnych jednostek: Na każdym obszarze należy ustawić odpowiednią liczbę i typ jednostek neutralnych, zgodnie z ich symbolami widniejącymi na każdym obszarze (patrz „Opis obszaru mapy” poniżej).
jak rozumiem symbole są na tyle jasne że nie ma problemu by domyśleć się ile i jakich jednostek neutralnych postawić? (przepraszam jeśli głupie pytanie ale grę będę miał jutro dopiero)

Re: Runewars PL

: 20 lis 2013, 10:57
autor: Solmath
Na kafelku nadrukowana jest liczba i symbol jednostki. Nie powinieneś mieć problemów. :)

Re: Odp: Runewars PL

: 29 lis 2013, 12:01
autor: Rocy7
Po parti powstalo sporo pytan ale na razie istotniejsze.
1) w walce wszystkie jednostki maja 1 atak (o ile dozyja rundy inicjatywy) nie walczy sie do calkowitego zniszczenia przeciwnika?
2) powalenie jednostki powoduje ze nie broni sie ona nie reaguje w pozniejszych rundach?
3) jesli wejdzie sie na obszar z miastem neutralnym udana dyplomacja / walka z jednostkami neutralnymi powoduje przejecie miasta?

Re: Runewars PL

: 29 lis 2013, 12:05
autor: wis
1) tak
2) tak
3) tak - miasto należy do tego, kto ma na nim jednostki. Neutrali na miastach nie powinno być, chyba, że uciekli z innego pola.

Re: Runewars PL

: 29 lis 2013, 13:41
autor: Yanek
Po ostatniej mojej grze pojawiło się kilka problemów z interpretacją zasad.
"Kiedy gracz poruszy jednostki do wrogiego obszaru, musi wydać bitwę.
Termin bitwa opisuje każdą sytuację, w której walczą jednostki. Każda
angażuje dwie grupy jednostek, zmagających się o kontrolę nad jakimś
obszarem"
a potem w punkcie 2:
"Bohaterów ani rozbitych jednostek nie umieszcza się obok arkusza –
pozostają na spornym obszarze. Rozbite jednostki nie uczestniczą
w bitwach i ulegają zniszczeniu, jeżeli zmusi się je do odwrotu."

1. Czy jest bitwa czy nie jak wchodzę swoją armią na obszar z rozbitymi jednostkami wroga (są tylko te na spornym obszarze).
2. Czy jest bitwa jak atakuję pustą twierdzę. Czy muszę mieć minimum 6 jednostek by przejąć pustą twierdzę (oczywiście bez rozkazu podbój)?

Proszę o konkretne odpowiedzi potwierdzone jakimś "dowodem". :)

Re: Runewars PL

: 29 lis 2013, 13:53
autor: wis
http://boardgamegeek.com/filepage/52589 ... official-a - polecam lekturę.

1) Tak
Q: Can you use the Supremacy action to enter a territory where all of the enemy units are routed?
C-A: Fighting a routed unit is fighting, so you can not do it on the supremacy action

2) Tak
Q: If you attack a stronghold with no defending units, or otherwise fight a battle which is "one sided" at some point (by routing or killing all the opponent's units), would you still draw cards for all your units that haven't drawn?
C-A: The player would draw cards even if he has already "won" the battle.

Q: If I attack an enemy stronghold without any units present do I still draw cards?
F-A: if you attack an "empty" stronghold, you will still draw cards for your units. Most units won't matter, but the Daqan Knights, the Necromancers, and the Siege Towers could have effects that matter.

Q: If a player attacks an area containing an enemy stronghold and 0 enemy units, does a
battle take place?
FAQ-A: Yes. However, most steps of the battle will have no effect except for Tally Strength and Resolution.

Re: Runewars PL

: 29 lis 2013, 14:18
autor: Yanek
Dziękuję. Wszystko teraz jasne. Kolejne pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Czy Errata z Runewars dotyczy też Runewars (Revised Edition)?
"Map tile areas “6D” and “3C” should each list 1 Giant as their starting
neutral units (instead of 2 Giants). The only map tile area that should be
set up with 2 Giants is “2A”.

Tak się składa, że te wszystkie kafelki mają 2 gigantów.