Battle Lore -pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Gobla
Posty: 56
Rejestracja: 03 paź 2006, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gobla »

Jeśli boicie się o swoje kotski, kupcie werniks akrylowy w spreyu. Załatwi to wasz problem.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

grucha pisze:Dostalem wlasnie ta gierke i mam kilka obaw jesli chodzi o jej wytrzymalosc. Przekrzywione figurki mozna jeszcze wybaczyc i naprostowac ppod goraca woda, ale kostki jak juz wczesniej slyszalem wygladaja na niezbyt wytrzymale i moga sie szybko scierac (slyszalem ze DoW oferuje jeden dodatkowy komplet. jak to wyglada ? ). No i pozostaja jeszcze odklejajace sie naklejki na sztandarach :(. Jak dla mnie to za duzo tego za taka cene .
eee tam, wydaje mi się, że troszkę przesadzasz. Naklejki mi się zupełnie nie odklejają, jedyne do czego mogę się przyczepić to te kostki - jednak się ścierają. Ale z tego co wiem problem dotyczy tylko pewnych partii gier. Ja taką właśnie mam lecz okazuje się DoW nie zapomina o klientach. Na ich stronie wypełniłem formularz o nowe kostki i już do mnie przyszły! Wszystko ładnie pocztą do domu i to zupełnie za darmo :)
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

Ramontalonas pisze:O kostki też się obawiałem, ale po pierwsze na razie nic im nie jest, a po drugie to są już dodruki i chyba mają te poprawione kostki. Po wpisaniu swojego kodu online na stronie DOW-a wyraziłem zapobiegawczo chęć dostania nowego kompletu, ale mi napisało, że się nie łapie. Wydaje mi się, że poprawione wersje mają kod zaczynający się na B11 a stare miały na B10
Ja już nowe kostki dostałem - przyszły ładnie pocztą za darmoche :) Ja jednak miałem serię gry która do wymiany się kwalifikuje - wymianie podlegają tylko kości w grach w których numer seryjny zaczyna się od BL10
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Post autor: grucha »

Gdy wybieram 3 lvl Rogue to otrzymuje sekretne przejscie ktore moge aktywowac na wybrany zeton lasu lub wzniesienia. Ale co jesli na tym zetonie wyjscia stoi wroga jednostka ? nie moge przejsc, pojawiam sie obok czy moze moge ja zaatakowac z pola na ktorym wchodze w przejscie ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

grucha pisze:Gdy wybieram 3 lvl Rogue to otrzymuje sekretne przejscie ktore moge aktywowac na wybrany zeton lasu lub wzniesienia. Ale co jesli na tym zetonie wyjscia stoi wroga jednostka ? nie moge przejsc, pojawiam sie obok czy moze moge ja zaatakowac z pola na ktorym wchodze w przejscie ?
Właśnie - mam takie samo pytanie. W instrukcji chyba nie ma nic na ten temat. Domyślam się, żę aktywując to przejście, czyli za pierwszym razem, nie można przejścia stworzyć na polu zajętym przez wrogą jednostkę. Ale co później, jak przejście zostanie już stworzone i wrogi oddział na nim stanie? Jak kolejne moje jednostki mogą przez nie przejść?
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

No i jak? Ktoś zna odpowiedź na wyżej postawione pytanie?
Awatar użytkownika
qotsa
Posty: 91
Rejestracja: 28 cze 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: qotsa »

Pako pisze:No i jak? Ktoś zna odpowiedź na wyżej postawione pytanie?
1. Przejście można otworzyć tylko w miejscu gdzie nie stoi żadna (obca ani własna) jednostka.
2. Jeżeli jakakolwiek jednostka (obca lub własna) stoi na wyjściu z przejścia nie można go użyć.
You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like A Millionaire
-----------
Moje pasje:
http://www.boardgamegeek.com/user/gooser
http://jpgmag.com/people/jarek
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

qotsa pisze: 1. Przejście można otworzyć tylko w miejscu gdzie nie stoi żadna (obca ani własna) jednostka.
2. Jeżeli jakakolwiek jednostka (obca lub własna) stoi na wyjściu z przejścia nie można go użyć.
Czyli jak przejście zostanie już otwarte, przejdzie moja jednostka ale później wróg stanie na tym wyjściu to nie można przechodzić tak długo jak długo on tam stoi? Hmm... jeśli tak to staje się to mało przydatne, ponieważ wydaje mi się, że przeciwnik będzie tam cały czas stał i na stałe blokował to wyjście.
Jesteś pewien, że tak to ma wyglądać? Znalazłeś to w instrukcji (bo ja nie)?
Awatar użytkownika
cynik
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 2006, 22:22

Post autor: cynik »

1)jeżeli gobliny zostaną zmuszone do odwrotu, to w przypadku, kiedy nie mogą go wykonać usuwa się 1 goblin/hex, który powinien cofnąć się oddział czy też 1 goblin/flaga na kostkach? + czy w takim przypadku (brak możliwości odwrotu) rzuca się wtedy za panic'a?

2)gdy okrążę wrogą jednostkę od północy, to w przypadku gdy zmusi mnie ona do odwrotu tracę figurkę czy też nie (możliwy ruch w stronę przeciwnika, w bok? Instrukcja tłumaczy odwrót jako ruch w kierunku swojej połowy, przyznam jednak, że takie rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ paskudzi to akcje dywersyjne na tyłach wroga

3)czy w przypadku odwrotu możliwe jest przesunięcie jednostki na sąsiadujące pole z wrogą jednostką, która zmusza nas do odwrotu? (przy założeniu, że ruszamy się w kierunku własnej strony i nie mamy innej możliwości ruchu)

4)czy oddział łuczników stojący na wzgórzu może oddać strzał ponad swoją jednostką stojącą u podnóża wzniesienia?

z góry dzięki za konstruktywne komentarze!
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

Postaram się odpowiedzieć na Twoje wątpliwości:

1. W takim przypadku ginie 1 goblin/hex. Co do panic'a to nie znalazłem w instrukcji jakiegoś wyjątku na ten temat więc należy przyjąć, że panic'a w takiej sytuacji też się rzuca

2. Odwrót musi nastąpić ZAWSZE w Twoją stronę planszy (nie może w stronę przeciwnika czy w bok)

3. Możesz wycofać się na pole, które sąsiaduje z wrogą jednostką, byle tylko było to wycofanie w Twoją stronę planszy.

4. Nie może - jednostki blokują linię strzału i tyle

Chciałem powrócić do mojego pytania o 2 posty wyżej - wie ktoś jak to jest z tym przejściem?
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Post autor: bogas »

Pako pisze:Czyli jak przejście zostanie już otwarte, przejdzie moja jednostka ale później wróg stanie na tym wyjściu to nie można przechodzić tak długo jak długo on tam stoi? Hmm... jeśli tak to staje się to mało przydatne, ponieważ wydaje mi się, że przeciwnik będzie tam cały czas stał i na stałe blokował to wyjście.
Jesteś pewien, że tak to ma wyglądać? Znalazłeś to w instrukcji (bo ja nie)?
Wydaje mi się, że na tym w dużej mierze polega "wojna" a raczej bitwa - blokowanie strategicznych punktów. Równie dobrze można powiedzieć po co bród czy most na rzece skoro można go zablokować i wówczas wg "Twojej teorii" staje się nieprzydatny. Jak przeciwnik stoi na tym polu to go stamtąd pogoń i tyle, a jak nie umiesz dać mu rady to przegrywasz. Wg mnie proste, tak proste jak ta gra :wink:
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

W sumie masz rację :) Myślałem zwyczajnie, że będzie to jakiś większy "bonus" dla tworzącego takie przejście. Zresztą w instrukcji nie ma opisanej takiej sytuacji dlatego też zrodziło się to pytanie :)
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Post autor: bogas »

Pako pisze:W sumie masz rację :) Myślałem zwyczajnie, że będzie to jakiś większy "bonus" dla tworzącego takie przejście. Zresztą w instrukcji nie ma opisanej takiej sytuacji dlatego też zrodziło się to pytanie :)
Faktycznie też odniosłem takie pierwsze wrażenie, że to duuuży "bonus" jest, ale w praktyce okazało się, że owszem jest to niezłe np. jako jednorazowy wypad na tyły wroga, albo wypad w miejsce gdzie najmniej się tego spodziewa, ale potem przeciwnik stara się takie przejście kontrolować co trochę jego uwagi i sił zaprząta, a więc kolejny plusik. Reasumując w sumie przydatna rzecz :wink:
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

ja pisze:1)jeżeli gobliny zostaną zmuszone do odwrotu, to w przypadku, kiedy nie mogą go wykonać usuwa się 1 goblin/hex, który powinien cofnąć się oddział czy też 1 goblin/flaga na kostkach? + czy w takim przypadku (brak możliwości odwrotu) rzuca się wtedy za panic'a?
W mojej wcześniejszej odpowiedzi na to pytanie popełniłem błąd. Sprawdziłem jeszcze raz w instrukcji i tak jak pisałem ginie 1 goblin/hex ale panic'a rzuca się tylko przy faktycznym cofaniu - jeśli nie było się gdzie wycofać to panic'a nie rzucamy
Awatar użytkownika
cynik
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 2006, 22:22

Post autor: cynik »

Pako pisze:W mojej wcześniejszej odpowiedzi na to pytanie popełniłem błąd. Sprawdziłem jeszcze raz w instrukcji i tak jak pisałem ginie 1 goblin/hex ale panic'a rzuca się tylko przy faktycznym cofaniu - jeśli nie było się gdzie wycofać to panic'a nie rzucamy
zgadza się, też to znalazłem, musiało umknąć mojej uwadze
dzięki za odpowiedź
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

O co dokładnie chodzi w ostatnim zdaniu Command Card, która nazywa się Battlelore? Chodzi mi o zdanie: "Reshuffle the Command and Lore decks and discard piles".
Szczególnie proszę o info jak mam rozumieć "discard piles".
Awatar użytkownika
dasilwa
Posty: 1128
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:33
Lokalizacja: Stolica
Been thanked: 1 time

Post autor: dasilwa »

Pako pisze:O co dokładnie chodzi w ostatnim zdaniu Command Card, która nazywa się Battlelore? Chodzi mi o zdanie: "Reshuffle the Command and Lore decks and discard piles".
Szczególnie proszę o info jak mam rozumieć "discard piles".
Discard piles to karty, które zostały już zagrane ( na Vassalu to te odkryte po prawej stronie decku ;). Musisz potasować Command Card te z decku i te zagrane i to samo zrobić z deckiem Lore, czyli utwrzyć od nowa decki ze wszystkimi kartami.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

dasilwa pisze: Discard piles to karty, które zostały już zagrane ( na Vassalu to te odkryte po prawej stronie decku ;). Musisz potasować Command Card te z decku i te zagrane i to samo zrobić z deckiem Lore, czyli utwrzyć od nowa decki ze wszystkimi kartami.
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź - teraz już jest wszystko jasne :)
Awatar użytkownika
cynik
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 2006, 22:22

Post autor: cynik »

oneiros/pako pisze:Faktycznie, sprawdziłem i masz rację - jak byk stoi, że "terrain in the target hex doesn`t block the line of sight".
...
W instrukcji jest, że jednostki te stoją niby na brzegu lasu, czy jakoś tak, więc można strzelać.
Można wiedzieć, na której stronie znajdują się te zasady? Nie mogę znaleźć tego cytatu, a przyznam szczerze, że budzi to podczas grania sporo kontrowersji, dlatego też wolałbym zobaczyć to na własne oczy, żeby konsekwentnie móc bronić tej zasady (lub też ją obalić ;]).

Teraz z innej beczki - http://www.battleloremaster.com/
Wszystko o BL z GoW przeniesione na samodzielnie funkcjonujący site z forum, a do tego kilka smaczków typu dział download (kompedium, karty referencyjne) no i oczywiście najważniejsze - zapowiedź nowych dodatków! W cenie ~20$ (20 figurek,sztandary,nowe bronie) nowy oddziały Goblin Skirmishers, Dwarven Battalionkrasnoludów, Hundred Years War Battalion oraz pojedyncze blisterki (kreaturki?). Proce, będny, kobzy, włócznie, topory...
Co o tym sądzicie? Jak dla mnie zapowiada się całkiem interesująco ;]

edit:
na bgg figuruje już nazwa kolejnego dodatku - oddział Goblin Maruders. Nie zdziwiłbym się, gdyby pojawiły się równolegle krasnoludy. Dodać do tego blistery... hm... hm.. sam nie wiem... dosyć sporo wydatków jak na jedne wakacje. Nosicie się z zamiarem kompletowania dodatków czy też macie zamiar traktować je wybiórczo? Hm? Jak to widzicie koledzy?
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Pako »

Co pytania o line of sight to jest to napisane w instrukcji na samej górze strony 21 (nad pierwszym obrazkiem).
Stronę http://www.battleloremaster.com oczywiście znam, zaglądam tam co chwilę :)
Jeśli chodzi o dodatki to ja stałem się maniakiem Battlelore'a, mam już dodatek Call to Arms i chyba kupię wszystkie :) Napisz o jakie nowe kreatury Ci chodzi ponieważ nie znalazłem za bardzo nigdzie informacji o nowych oprócz tych już istniejących (czyli Pająk, Earth Elemental i Hill Giant)
Awatar użytkownika
cynik
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 2006, 22:22

Post autor: cynik »

Dzięki, przyznam jednak, że woleliśmy strzelać z ukrycia, ale trudno, zasady to zasady :)

Jeśli chodzi o dodatki, cóż, grę mam ledwie od tygodnia, ale myślę, że powoli mogę się już określać mianem maniaka ;]. Gramy z bratem codziennie i nie pamiętam kiedy ostatnio coś tak nas ekscytowało i pochłaniało ;] BL niepodzielnie króluje na stole w salonie, obiady musiały wyemigrować do kuchni :D. Tak więc z dodatkami jest jedynie problem natury stricte finansowej, ale to zależy jeszcze jak często będą wychodzić i ile będą kosztować. Póki co wypadałoby zbierać już brzęczące krążki na Call To Arms i BL Epic (rozumiem, że w Europie ma być już niedługo dostępny), do tego 2 dodatki w lipcu i 2 w sierpniu.

Co do kreaturek, to jestem święcie przekonany, że widziałem wzmiankę o "comming up single blisters", niestety nie potrafię teraz odszukać tego fragmentu. :( Jednak myślę, że nie pomyliłem się co do mojego przekonania o tym, że będą to kreaturki (no bo co zresztą innego?)
Omar
Posty: 113
Rejestracja: 19 gru 2006, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Omar »

Czy każda jednostka "Bold", może zrobić "Battle back" jeżeli nie zginie albo sie nic cofnie. Jeżeli tak, to oznacza że Karzeł zawsze może takaą akcję wykonać?
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Post autor: grucha »

dokladnie :D
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lim-Dul »

By the way - "zawsze" jest tutaj nie na miejscu - sam dopowiedziałeś, że krasnoludy nie mogą wykonać tej akcji, jeżeli mimo boldu się cofną lub po prostu zginą. :-D
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Awatar użytkownika
Keil
Posty: 55
Rejestracja: 09 sie 2005, 14:16
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Keil »

Czy możecie wytłumaczyć mi kartę ADVANCE ?
General Keil Castus
ODPOWIEDZ