Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Wosho
Posty: 1441
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Wosho »

Aaa ok my bad :)
Zagrałem pierwszy raz solo na 53 punkty ale kiepski start rzymianami, ide probowac dalej :)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: hadrian »

Mam takie zastanowienie dot. Świątyni Ra. Jest na niej napisane, że gracz grający Egiptem traktuje przechwycona lokację jakby była w jego tablo. Jeśli zatem jest to zwykła lokacja to czy gracz od którego ją przechwycono może ją splądrować? Czy w takiej sytuacji dodatkowe drewienko dostałby Egipt, a fundament wróciłby w kolejnej rundzie do właściciela lokacji?
Large Hadrian Collider
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Kudtacz »

Nie może jej splądrować. Jest to w instrukcji przy szczegółowym opisie karty.
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: hadrian »

Kudtacz pisze:Nie może jej splądrować. Jest to w instrukcji przy szczegółowym opisie karty.
Na pewno?
Świątynia Ra– żaden z graczy nie może odrzucić przejętej Lokacji, aby wybudować inną swoją Lokację. Jeśli przejmujesz Lokację z Akcją przeciwnika, która była aktywowana już przez jej właściciela maksymalną liczbę razy, nie możesz jej już aktywować. Świątynia Ra wykorzystuje specjalny żeton Egiptu, aby zaznaczyć przejętą Lokację. Lokacja przejmowana jest w całości - wszystkie jej elementy działają na korzyść grającego Egiptem (tzn. nie tylko zdolność Lokacji, ale też np. kolor Lokacji), tak jakby w ogóle nie znajdowała się ona w Imperium przeciwnika
Sprawdzałem teraz na BGG i tłumaczą, że można plądrować i drewienko z tego tytułu idzie dla gracza prowadzącego Egipt.
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: CydPL »

A kto dostałby fundament po tej lokacji?
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: hadrian »

CydPL pisze:A kto dostałby fundament po tej lokacji?
Właściciel w kolejnej rundzie odzyskuje swoją lokację czyli w tym przypadku fundament.
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: CydPL »

W kolejnej rundzie czy w fazie czyszczenia?
Poza tym fundament to chyba już formalnie nie lokacja... A jeśli faktycznie jest lokacją to nie można jej odrzucić póki nie wróci wnioskując z tego co cytowałeś.
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Kudtacz »

A sorki, źle zrozumiałem pytanie. Myślałem, że chodzi o zbudowanie Lokacji frakcyjnej odrzucając tę przejętą.

Co do splądrowania to wg mnie może to zrobić przeciwnik Egiptu, drewienko dostaje Egipt,a Fundament do końca tury zostaje również w Egipcie. Zastanawiałbym się tylko czy można go odrzucić, żeby coś na nim zbudować.
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: hadrian »

CydPL pisze:W kolejnej rundzie czy w fazie czyszczenia?
Poza tym fundament to chyba już formalnie nie lokacja... A jeśli faktycznie jest lokacją to nie można jej odrzucić póki nie wróci wnioskując z tego co cytowałeś.
Lokacja jest przejmowana do końca rundy czyli na początku kolejnej wraca do właściciela tylko już jako fundament, bo została splądrowana. Mowa jest jedynie, że "żaden z graczy nie może odrzucić przejętej Lokacji, aby wybudować inną swoją Lokację" nie ma mowy o plądrowaniu. W nieoficjalnym FAQ na BGG tez jest tak to wytłumaczone, nie wiem czy Trzewik je czytał, ale wydaje mi się to sensowne.
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Veridiana »

Po co stawiać samuraja przed Bramą czy Kapliczką, jeśli nie mają one pola splądrowania i w związku z tym nie można ich plądrować? W instrukcji jest napisane, że można ich tam postawić. Po co?
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: CydPL »

Bo inne lokacje mogą dawać Ci punkty za wystawionych samurajów.
Vognar
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2014, 11:03

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Vognar »

Rzymscy szpiedzy: czy jeśli przeciwnik nie ma umów to gracz prowadzący Rzymian może po prostu wydać 1 robotnika aby otrzymać 1 PZ?
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Palmer »

Nie.
Vognar
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2014, 11:03

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Vognar »

Palmer pisze:Nie.
Możesz rozwinąc skąd takie info?

I jeszcze 2 pytania:

1. Jeśli budynek pozwala wykonać akcję dwukrotnie to oznacza, że w całej grze mogę wykonać ją 2 razy czy tez 2 razy na każdą na rundę (jedną z pięciu w grze)

2. Mroczna kaplica barbarzyńców - poprzez "dobra" rozumiemy tylko surowce czyli jadło, kamień i drewno czy też wliczamy w to dodatkowo złoto i karty?
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Palmer »

Warunkiem zdobycia punktu jest odrzucenie umowy przeciwnika. Nie odrzucasz umowy, nie dostajesz punktu

1. Dwa razy na rundę.
2. Wliczają się też karty, złoto i punkty zwycięstwa. Gdyby chodziło tylko o surowce pisałoby surowce, a nie dobra.
Awatar użytkownika
EmilYo
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2014, 14:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: EmilYo »

Info jest z czytania ze zrozumieniem karty. Spójnik logiczny "i" wymaga aby oba warunki były spełnione.
1. Dwa razy na rundę
2. Instrukcja strona 3
Vognar
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2014, 11:03

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Vognar »

EmilYo pisze:Info jest z czytania ze zrozumieniem karty. Spójnik logiczny "i" wymaga aby oba warunki były spełnione.
z tego co pamiętam nie ma tam spójnika "i" tylko jest napisane "dodatkowo". popytam jeszcze dla pewności na bgg
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Palmer »

Mam Ci odpowiedzieć po angielsku żeby było bardziej wiarygodne :P
Vognar
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2014, 11:03

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Vognar »

Zawsze lepiej sprawdzić z kilku źródeł, nie ma z tego szkody ;]
Awatar użytkownika
EmilYo
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2014, 14:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: EmilYo »

Odpowiedział Ci Palmer, ja potwierdziłem to samo. To już chyba jest kilka źródeł. BTW. Jeśli tam rzeczywiście jest napisane "dodatkowo" to jeszcze bardziej podkreśla to co napisaliśmy. Jak chcesz zrobic coś dodatkowo jeśli nie zrobiłeś tego co jest "podstawowo".
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Palmer »

Wystarczy? :P

Obrazek
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: rastula »

Vognar pisze:
Palmer pisze:Nie.
Możesz rozwinąc skąd takie info?

I jeszcze 2 pytania:

1. Jeśli budynek pozwala wykonać akcję dwukrotnie to oznacza, że w całej grze mogę wykonać ją 2 razy czy tez 2 razy na każdą na rundę (jedną z pięciu w grze)

2. Mroczna kaplica barbarzyńców - poprzez "dobra" rozumiemy tylko surowce czyli jadło, kamień i drewno czy też wliczamy w to dodatkowo złoto i karty?


a to dwukrotne użycie musi być w dwóch niezależnych akcjach, czy można od razu aktywować podwójnie ( np dać 2 ludziki i wziąć 2 drewna)?
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Palmer »

Można 2 na raz albo pojedynczo, według uznania.
Awatar użytkownika
EmilYo
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2014, 14:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: EmilYo »

rastula pisze: a to dwukrotne użycie musi być w dwóch niezależnych akcjach, czy można od razu aktywować podwójnie ( np dać 2 ludziki i wziąć 2 drewna)?
Strona 10 instrukcji.
Vognar
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2014, 11:03

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Vognar »

Palmer pisze:Wystarczy? :P

Obrazek
ok, już nie mam wątpliwości :)
ODPOWIEDZ