Strona 3 z 7

Re: Five tribes

: 07 sty 2016, 23:06
autor: Cin
Raczej - ten, który zalicytował najwięcej

Re: Five tribes

: 08 sty 2016, 00:53
autor: zakwas
Nie wiem czemu takim skrótem myśmlowym poleciałem. Oczywiście - ten, który zalicytował najwięcej, ergo jest pierwszy na torze licytacji. Czasem może być sytuacja, że nikt nic nie zalicytuje przy trzech graczach, ale wtedy na torze licytacji wszystko się samo ustawi przy spychaniu na zerach. :)

Re: Five tribes

: 20 sty 2016, 07:35
autor: Coin22
Graliśmy wczoraj pierwszy raz i dwa pytania.

1. Jak przywołuje dzina to płacę koszt z płytki na planszy i wtedy dowolnego dzina mogę wziąć do siebie. Dopiero jak będę chciał wykorzystać jego moc place koszt narysowany na dzinie. I moge moc dzina który jest mój wykorzystać raz na turę i za każdym razem place wtedy koszt narysowany na dzinie. Tak jest?

2. Polska instrukcja mówi, że na koniec 1 punkt zwycięstwa za każdą złotą monetę. Mam to interpretować że monety o wartości 1 nie punktują a 10 monet o wartości 5 da 10 punktów zwycięstwa? Czy normalnie zliczam nominaly na monetach i ile mam kasy tyle PZ?

3. Jest gdzieś template punktacji do samodzielnego wydruku, jak się bloczki skończą?

Pozdrawiam

Re: Five tribes

: 20 sty 2016, 08:33
autor: wirusman
Coin22 pisze:Graliśmy wczoraj pierwszy raz i dwa pytania.

1. Jak przywołuje dzina to płacę koszt z płytki na planszy i wtedy dowolnego dzina mogę wziąć do siebie. Dopiero jak będę chciał wykorzystać jego moc place koszt narysowany na dzinie. I moge moc dzina który jest mój wykorzystać raz na turę i za każdym razem place wtedy koszt narysowany na dzinie. Tak jest?

2. Polska instrukcja mówi, że na koniec 1 punkt zwycięstwa za każdą złotą monetę. Mam to interpretować że monety o wartości 1 nie punktują a 10 monet o wartości 5 da 10 punktów zwycięstwa? Czy normalnie zliczam nominaly na monetach i ile mam kasy tyle PZ?

3. Jest gdzieś template punktacji do samodzielnego wydruku, jak się bloczki skończą?

Pozdrawiam
ad.1. Wszystko się zgadza.

ad.2. Sumujesz wartość monet z awersu i to wpisujesz do zeszytu.

ad 3. Może na bgg jest, ale szybciej gra mi sie znudzi niz wypełnie cały zeszyt:D

Re: Five tribes

: 20 sty 2016, 11:14
autor: Chaaber
Takie szybkie pytanko, bo jakieś nigdzie tego info nie upolowałem, a kilka gier już zagrane. Mogę kupić więcej niż jednego dżina jeśli mnie stać (czyli jeśli mam dość mędrców/niewolników).

Re: Five tribes

: 20 sty 2016, 11:30
autor: Tony23
W swojej jednej turze nie, tak samo jak np nie mozna kilkukrotnie wydac 3/6 zlota na kupno kart. Ale jesli w kolejnej turze znow skonczysz na ginowych kartach to jak najbardziej kolejnego znow mozesz kupic

Re: Five tribes

: 01 lut 2016, 23:47
autor: Lubel
Przeczytałem instrukcję i wertuję pomoce gracza. Wersje PL pomocy napotkałem dwie : rebela oraz napisaną przez gracza i wrzuconą na BGG. Znalazłem dosyć istotne różnice w tłumaczeniu działania niektórych Dżinów. Proszę o sprostowanie, które zasady są właściwe :

Dżin Echidna :
Wg Rebela : Podwój liczbę ZM, któr twoi budowniczowie zdobędą w tej turze.
Wg BGG : Podwaja ilość zdobywanych monet z Budowniczych.

Jest dosyć spora różnica, czy w tej turze czy zawsze. Która wersja właściwa ?

Dżin Nekir :
Rebel :Za każdym razem, gdy zabijasz Zabójcą 1 lub więcej Ludzi, pobierz 1 ZM. Pobierz 2 ZM, jeśli zabija twój przeciwnik.
BGG : Za każdym razem gdy zabijasz ludzika otrzymujesz 1 monetę za neutralnego, 2 monety za ludzika gracza.

No te wersje różnią się diametralnie. Która właściwa ?

Reszta w miarę podobnie brzmi

Re: Five tribes

: 02 lut 2016, 01:02
autor: zakwas
Obie oczywiście w wersji Rebela.

Re: Five tribes

: 02 lut 2016, 07:43
autor: rastula
zakwas pisze:Obie oczywiście w wersji Rebela.
Czyli że jest dżin, ktory działa tylko w jednej turze? i to na dodatek właściwie nie działa, bo w "tej turze" nie da się równocześnie wziąć dżina i monet.

Działanie dżinów jest ciągłe [edit: oczywiście jeśli zapłacisz za aktywację w niektórych przypadkach), więc monety będą podwajane za każdym razem. Wersja rebel.jest tu dość niezręczna.

Co do drugiego dżina to działanie jest zawsze wg. tej samej zasady, dotyczy to też innych "podobnych" dżinow...

Ty coś zrobisz dostajesz 1 punkt
Zrobi coś rywal dostajesz 2 punkty.

Re: Five tribes

: 02 lut 2016, 07:51
autor: warlock
Lubel pisze: Dżin Echidna :
Wg Rebela : Podwój liczbę ZM, któr twoi budowniczowie zdobędą w tej turze.
Wg BGG : Podwaja ilość zdobywanych monet z Budowniczych.
Jest dosyć spora różnica, czy w tej turze czy zawsze. Która wersja właściwa ?
"Echidna
Double the amount of GCs your Builders get this turn."


Zdolność tego Dżinna jest przecież aktywna - jeśli "zapłacisz" 2 Starszych albo Starszego + Fakira, to odpalasz jego zdolność i podwajasz ilość monet, jakie zdobywasz w tej turze dzięki Budowniczym - czyli w turze, w której go aktywowałeś. Dla mnie wszystko jest tu jasne ;). Jeśli go nie aktywujesz, to ta zdolność nie działa w ogóle (przypominam - jest aktywna, a nie pasywna).
Lubel pisze: Dżin Nekir :
Rebel :Za każdym razem, gdy zabijasz Zabójcą 1 lub więcej Ludzi, pobierz 1 ZM. Pobierz 2 ZM, jeśli zabija twój przeciwnik.
BGG : Za każdym razem gdy zabijasz ludzika otrzymujesz 1 monetę za neutralnego, 2 monety za ludzika gracza.
No te wersje różnią się diametralnie. Która właściwa ?
"Nekir
Each time Assassins kill Meeple(s), collect 1 GC if you did the Killing; 2 GCs if an opponent did"

- Za każdym razem kiedy rywal używa zabójców do zabicia JAKIEGOKOLWIEK Meepla (lub 2 meepli, jeśli ma innego Dżinna, który ma moc "podwójnego zabójstwa"), dostajesz 2 złote monety z banku.
- Za każdym razem kiedy to Ty używasz zabójców do zabicia JAKIEGOKOLWIEK Meepla (lub 2 meepli, jeśli masz innego Dżinna, który ma moc "podwójnego zabójstwa"), dostajesz 1 złotą monetę banku.

rastula pisze:Działanie dżinów jest ciągłe, więc monety będą podwajane za każdym razem. Wersja rebel.jest tu dość niezręczna.
No to jest akurat kompletna nieprawda - edytuj tego posta bo tylko mieszasz ;). Niektóre zdolności są aktywne, niektóre są pasywne - wersja Rebela jest jak najbardziej poprawna. Na niektórych kartach Dżinnów masz przecież wyszczególniony koszt aktywacji.

Re: Five tribes

: 02 lut 2016, 12:03
autor: zakwas
rastula pisze:
zakwas pisze:Obie oczywiście w wersji Rebela.
Czyli że jest dżin, ktory działa tylko w jednej turze? i to na dodatek właściwie nie działa, bo w "tej turze" nie da się równocześnie wziąć dżina i monet.
Jak już zostało zauważone, należy opłacić koszt na karcie - dżinn działa w turze w której go opłacimy. :)

Re: Five tribes

: 26 lut 2016, 15:53
autor: Lubel
Czy kończąc na płytce Dżina, mogę kupić Dżina i od razu zapłacić za jego działanie w tej turze (aktywować go jeśli to Dżin wymagający zapłaty za działanie) ?

Re: Five tribes

: 26 lut 2016, 16:01
autor: ramar
Lubel pisze:Czy kończąc na płytce Dżina, mogę kupić Dżina i od razu zapłacić za jego działanie w tej turze (aktywować go jeśli to Dżin wymagający zapłaty za działanie) ?
tak.

Re: Five tribes

: 13 mar 2016, 11:10
autor: kraken
Jeśli było to pytanie to proszę ignorujcie je. Jeśli zostaną już wylosowane wszystkie przedmioty rzemieślników ( z dodatku) to czy tworzę nowy stos z odrzuconych ?

Re: Five tribes

: 14 mar 2016, 11:58
autor: Jiloo
kraken pisze:Jeśli było to pytanie to proszę ignorujcie je. Jeśli zostaną już wylosowane wszystkie przedmioty rzemieślników ( z dodatku) to czy tworzę nowy stos z odrzuconych ?
Nie wiem czy było, ale nie tworzy się nowego stosu.
U nas nigdy nie udało się wyczerpać stosu. Ale rzadko gramy na więcej osób, najczęściej we dwójkę.

Re: Five tribes

: 14 mar 2016, 12:17
autor: wc
Oj.
Zdecydowanie TWORZY się nowy stos z odrzuconych elementów.
Nawet jeśli nie ma tego w instrukcji, jest na bgg wytłumaczone przez samego BC:

https://boardgamegeek.com/thread/140564 ... -come-back

Re: Five tribes

: 15 mar 2016, 15:31
autor: Jiloo
Mój bląd.
Nie wiem dlaczego pisząc o tym, że się nie kończą miałem na myśli przedmioty z rynku, a nie magiczne przedmioty z dodatku.
Przepraszam za zamieszanie.

Re: Five tribes

: 19 mar 2016, 22:45
autor: Marx
Pytanie o punktację końcówą i przeliczanie pozostałych towarów na ręce na punkty zwycięstwa. Czyli należy towary przeliczyć na punkty wg. tego samo wzoru co dla monet?

Re: Five tribes

: 19 mar 2016, 22:54
autor: kraken
wc pisze:Oj.
Zdecydowanie TWORZY się nowy stos z odrzuconych elementów.
Nawet jeśli nie ma tego w instrukcji, jest na bgg wytłumaczone przez samego BC:

https://boardgamegeek.com/thread/140564 ... -come-back
Dzięki !

Re: Five tribes

: 20 mar 2016, 07:48
autor: przemyslow
Marx pisze:Pytanie o punktację końcówą i przeliczanie pozostałych towarów na ręce na punkty zwycięstwa. Czyli należy towary przeliczyć na punkty wg. tego samo wzoru co dla monet?

Miałem ten sam problem podczas pierwszej gry, tak samo jak problem z punktowaniem za monety - "1 PZ za każdą złotą monetę, którą posiadasz" - bez jej wartości? Jest to trochę nielogicznie, mogę rozmieniać sobie piątki na jedynki i ciągnąć punkty do góry.

Rozwiązaliśmy ten problem tak - za monety punktowaliśmy według ich wartości - czyli pięć punktów za piątkę, jeden za jedynkę. Za towary robiliśmy to jednak tak, że jeden towar wart był jeden punkt - żeby premiować tych, którzy jednak dobrze "wyczuli" moment i sprzedali je przed zakończeniem gry - żeby nie było tak, że zbieranie kart przez całą grę przynosi potem takie same korzyści jak ich rozważne wymienianie.

Też chętnie dowiem się, jak to powinno być rozwiązane.

Re: Five tribes

: 20 mar 2016, 11:48
autor: Relo
Marx pisze:Pytanie o punktację końcówą i przeliczanie pozostałych towarów na ręce na punkty zwycięstwa. Czyli należy towary przeliczyć na punkty wg. tego samo wzoru co dla monet?
Według instrukcji pl:
Punkty zwycięstwa na koniec gry są przyznawane:
- Suma PZ za każdą serię Towarów (bez niewolników/fakirów), którą posiadasz, a w której każdy towar jest inny.


Tak więc, towary liczymy według tego samego wzoru co podczas, sprzedaży towarów w czasie gry.

Re: Five tribes

: 21 mar 2016, 15:22
autor: Lubel
Chodzi o to, że w czasie gr gdy masz mało kasy, możesz opchnąć trochę towaru i mieć na waciki, ale jak dobrze dysponujesz kasą i masz jej w bród, to zbierasz sobie towarki, a na koniec przygarniesz ciutek bezcennych punktów. ;)

Re: Five tribes

: 11 sie 2016, 20:38
autor: Kal-El83
Ja mam małe pytanie. Dżina możemy uruchomić przed wykonaniem ruchu ?? Jest jeden taki co pozwala ustaić trzy ludki na pustym polu. Nigdzie nie ma wzmianki kiedy można aktywować dżina. My dziś zagraliśmy pierwsze partie (dwuosobowe) i graliśmy że najpierw dokładamy później ruch (wydaje się to logiczne ... )

Re: Five tribes

: 12 sie 2016, 02:04
autor: Chaaber
Dobrze graliście, gracz decyduje kiedy aktywuje dżina. Mogą być przydatne zarówno po jak i przed ruchem, także jak kto woli i potrzebuje.

Re: Five tribes

: 13 sie 2016, 00:04
autor: Kal-El83
Dziękuję serdecznie za odpowiedź :)

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli jeden gracz ma możliwy ruch (dzięki dżinowi który umożliwia dokładanie mepli na puste pole) a drugi gracz nie ma ruchu to czy możliwa jest kontynuacja gry ??
Czy też jak jeden z graczy ma możliwy (legalny) ruch, to rozgrywana jest następna runda ??


My zagraliśmy tak, że jeżeli jeden z graczy miał możliwy rch (dzięki dżinowi) to rozgrywka toczyła się dalej. Takim sposobem ugrałem 275 pkt (nie wiem czy duzo, ale u nas rekord chawiry ;)