Colt Express - zasady, wątpliwości
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Colt Express
Pytanie do kart rund z dodatku. A dokładniej chodzi mi o premię zatrzymania karty pod koniec rundy. Jest opisane jak działa ta premia w zwykłej rozgrywce ale nie ma słowa jak w wariancie eksperckim. Jakieś propozycje?
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Colt Express
Zatrzymanie karty dotyczy tylko wariantu podstawowego
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Colt Express
Wg. instrukcji z dachu dyliżansu można wykonać aby się ruszyć tylko dwie akcje zejście do środka lub ruch na dach wagonu. A czemu nie można zrobić akcji jazda czyli skoczyć na konia tak jak to możliwe w przypadku akcji jazda z wagonu?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8758
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2671 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Colt Express
Widocznie konie galopują z drugiej strony pociągu...
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Colt Express
Czy w dodatku zawsze na koniec rundy przesuwamy dyliżans o jeden wagon do tyłu? Niezależnie czy konwojent jest na dachu dyliżansu czy wagonu?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Colt Express
Czy po otrzymaniu pocisków, zanim dobiorę karty na rękę, tasuje się karty akcji? Czy po prostu biorę na klatę te pociski w następnej rundzie?idzi pisze:trzeci akapit w wariantu eksperckim
Podczas fazy Napad! odkładaj swoje rozpatrzone karty Akcji na swój stos kart odrzuconych.
Karty Pocisków, które otrzymasz w tej turze od przeciwników, odkładaj zakryte na swój stos kart Akcji.
- idzi
- Posty: 164
- Rejestracja: 21 sty 2014, 08:59
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Colt Express
dissident pisze:Czy po otrzymaniu pocisków, zanim dobiorę karty na rękę, tasuje się karty akcji? Czy po prostu biorę na klatę te pociski w następnej rundzie?idzi pisze:trzeci akapit w wariantu eksperckim
Podczas fazy Napad! odkładaj swoje rozpatrzone karty Akcji na swój stos kart odrzuconych.
Karty Pocisków, które otrzymasz w tej turze od przeciwników, odkładaj zakryte na swój stos kart Akcji.
nie tasujesz
Re: Colt Express
Zależy od wariantu. W podstawowym tasujesz wszystko i dobierasz 6 kart, w eksperckim nie tasujesz i dobierasz do 6 (a więc dostaniesz pociski z wierzchu talii).
Re: Colt Express
Pytanie o strzelanie. Jestem na końcu pociągu. Na przed ostatnim wagonie jest mój drugi gracz. Mam strzelić a nie chce trafić swojego gracza, wg. Instrukcji teoretycznie mogę odstąpić od strzału, Ale gryzie się to z zasadą konieczności wykonania akcji. Mam więc dwa pytanie czy mozna odstepowac od jakiejs akcji czy nie? Czy jezeli wybralem strzal to czy moge strzelic za pociąg (nie chce nikogo ranić a zalezy mi na zużyciu pocisku celem zdobycia 1000 nagrody - wiem że tej nagrody nie ma w wersji dla 2 graczy )?
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Re: Colt Express
Kartę naboju daje się graczowi do którego strzelasz, także strzał za pociąg Ci nic nie da.
Reszta do sprawdzenia w instrukcji, dawno nie grałem.
Reszta do sprawdzenia w instrukcji, dawno nie grałem.
Re: Colt Express
W którym miejscu instrukcji jest mowa o tym, że można odstąpić od strzału?antyllus pisze:Pytanie o strzelanie. Jestem na końcu pociągu. Na przed ostatnim wagonie jest mój drugi gracz. Mam strzelić a nie chce trafić swojego gracza, wg. Instrukcji teoretycznie mogę odstąpić od strzału, Ale gryzie się to z zasadą konieczności wykonania akcji. Mam więc dwa pytanie czy mozna odstepowac od jakiejs akcji czy nie? Czy jezeli wybralem strzal to czy moge strzelic za pociąg (nie chce nikogo ranić a zalezy mi na zużyciu pocisku celem zdobycia 1000 nagrody - wiem że tej nagrody nie ma w wersji dla 2 graczy )?
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Niby jest zapis:
"Wybierz jednego z przeciwników i daj mu jedną ze swoich kart Pocisków. Przeciwnik kładzie ją na wierzchu swojej talii."
W tym przypadku swój nie jest przeciwnikiem, ale jak się do tego ma cytat z instrukcji:
"Gdy Bandyta zostaje postrzelony, kładzie otrzymaną kartę Pocisku na wierzchu swojej talii. Może się także zdarzyć, że któryś Bandyta nieumyślnie postrzeli swojego kolegę z drużyny!"
Jeśli byłaby opcja nie strzelania do swojego, to ten zapis byłby niepotrzebny. Bo w jakim innym przypadku można postrzelić kolegę z drużyny?
Po strzale do swojego kartę strzału przekładamy wtedy z rewolweru do swojej talii.
Strzał za pociąg jest naciągany, bo wtedy każdy by tak strzelał. Więc jak jest do kogo strzelać to strzelamy, jak nie ma nikogo, to ruch przepada.
Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić.
Re: Colt Express
Dzięki. Takie bzdury wychodzą jak czyta się instrukcję na żywca podczas grania. A strzelanie za pociąg faktycznie byłoby bez sensu w myśl zasady, że trzeba ranić swojego partnera. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Re: Colt Express
1. Czy ciosem można wybić walizkę/diament?
2. Gdzie zostaje łup gdy uderzymy kogoś na dachu?
2. Gdzie zostaje łup gdy uderzymy kogoś na dachu?
Re: Colt Express
Tak, walizka i diament to także łupy.monkol pisze:1. Czy ciosem można wybić walizkę/diament?
2. Gdzie zostaje łup gdy uderzymy kogoś na dachu?
Na dachu.
Re: Colt Express
Mam pytanie dotyczące dodatku Konie i Dyliżans.
Na stronie 9 przy opisie Wydarzenia Ucieczka jest niezrozumiały dla mnie fragment:
"Aby uniknąć schwytania, Bandyta musi opuścić pociąg na jeden z dwóch poniższych sposobów:
– Podczas tej rundy zagrać kartę Jazdy i na dobre opuścić pociąg; dla graczy, którzy opuszczą pociąg w ten sposób, gra kończy się przedwcześnie, ale będą mogli rywalizować o zwycięstwo.
– Na koniec gry znajdować się w Dyliżansie (w środku lub na jego dachu)."
Nie rozumiem co to znaczy zagrać kartę Jazdy by na dobre opuścić pociąg?
Na stronie 3 tej samej instrukcji napisano przecież: "Po zakończeniu akcji Jazdy żaden Bandyta nie może się znajdować w siodle. Wszyscy Bandyci muszą znajdować się w pociągu albo w Dyliżansie."
Na stronie 9 przy opisie Wydarzenia Ucieczka jest niezrozumiały dla mnie fragment:
"Aby uniknąć schwytania, Bandyta musi opuścić pociąg na jeden z dwóch poniższych sposobów:
– Podczas tej rundy zagrać kartę Jazdy i na dobre opuścić pociąg; dla graczy, którzy opuszczą pociąg w ten sposób, gra kończy się przedwcześnie, ale będą mogli rywalizować o zwycięstwo.
– Na koniec gry znajdować się w Dyliżansie (w środku lub na jego dachu)."
Nie rozumiem co to znaczy zagrać kartę Jazdy by na dobre opuścić pociąg?
Na stronie 3 tej samej instrukcji napisano przecież: "Po zakończeniu akcji Jazdy żaden Bandyta nie może się znajdować w siodle. Wszyscy Bandyci muszą znajdować się w pociągu albo w Dyliżansie."
Re: Colt Express
Hej
Pytanie o karty pocisków.
W chwili kiedy strzelam, mój pociska wpada do talii przeciwnika. W następnej rundzie, tasujemy karty i załóżmy, że taki pocisk trafia na rękę gracza do którego strzelałem. I tu teraz nie chwytam. Co w sytuacji kiedy ktoś musi zagrać taki pocisk ze swojej ręki? Ta karta do mnie nie wraca, ale co się dzieje? trzeba ją znowu położyć na wierzch kart akcji, czy co? podobnie ze strzałami szeryfa.
Ktoś coś?
Pytanie o karty pocisków.
W chwili kiedy strzelam, mój pociska wpada do talii przeciwnika. W następnej rundzie, tasujemy karty i załóżmy, że taki pocisk trafia na rękę gracza do którego strzelałem. I tu teraz nie chwytam. Co w sytuacji kiedy ktoś musi zagrać taki pocisk ze swojej ręki? Ta karta do mnie nie wraca, ale co się dzieje? trzeba ją znowu położyć na wierzch kart akcji, czy co? podobnie ze strzałami szeryfa.
Ktoś coś?
- konradstpn
- Posty: 870
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 203 times
- Been thanked: 305 times
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Colt Express
Po dobraniu kart na początku tury odrzuca się z ręki wszystkie karty pocisków (neutralne i od innych graczy).shivetay pisze: ↑23 lis 2018, 09:43 Hej
Pytanie o karty pocisków.
W chwili kiedy strzelam, mój pociska wpada do talii przeciwnika. W następnej rundzie, tasujemy karty i załóżmy, że taki pocisk trafia na rękę gracza do którego strzelałem. I tu teraz nie chwytam. Co w sytuacji kiedy ktoś musi zagrać taki pocisk ze swojej ręki? Ta karta do mnie nie wraca, ale co się dzieje? trzeba ją znowu położyć na wierzch kart akcji, czy co? podobnie ze strzałami szeryfa.
Ktoś coś?
Wg instrukcji:
At the beginning of the Schemin'! Phase, discard any Bullet cards you have drawn. In this way, your Hand is lightened.
Na początku fazy Planowanie! odrzuć jakiekolwiek karty Pocisków, jakie dobrałeś na Rękę. W ten sposób Twoja Ręka stanie się "lżejsza".
Re: Colt Express
Nie wiem kto tłumaczył instrukcję, ale nie ma takiego zapisu w wersji pl.....chyba trzeba poszukać wersji angdonmakaron pisze: ↑23 lis 2018, 10:22Po dobraniu kart na początku tury odrzuca się z ręki wszystkie karty pocisków (neutralne i od innych graczy).shivetay pisze: ↑23 lis 2018, 09:43 Hej
Pytanie o karty pocisków.
W chwili kiedy strzelam, mój pociska wpada do talii przeciwnika. W następnej rundzie, tasujemy karty i załóżmy, że taki pocisk trafia na rękę gracza do którego strzelałem. I tu teraz nie chwytam. Co w sytuacji kiedy ktoś musi zagrać taki pocisk ze swojej ręki? Ta karta do mnie nie wraca, ale co się dzieje? trzeba ją znowu położyć na wierzch kart akcji, czy co? podobnie ze strzałami szeryfa.
Ktoś coś?
Wg instrukcji:
At the beginning of the Schemin'! Phase, discard any Bullet cards you have drawn. In this way, your Hand is lightened.
Na początku fazy Planowanie! odrzuć jakiekolwiek karty Pocisków, jakie dobrałeś na Rękę. W ten sposób Twoja Ręka stanie się "lżejsza".
Re: Colt Express
Ma to sens.donmakaron pisze: ↑23 lis 2018, 10:22 Wg instrukcji:
At the beginning of the Schemin'! Phase, discard any Bullet cards you have drawn. In this way, your Hand is lightened.
Na początku fazy Planowanie! odrzuć jakiekolwiek karty Pocisków, jakie dobrałeś na Rękę. W ten sposób Twoja Ręka stanie się "lżejsza".
Nie widziałem tego w polskiej instrukcji albo już zapomniałem i grałem że karty pocisków wracały razem z kartami akcji do puli gracza.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Colt Express
Powyższe ode mnie to cytat z instrukcji w wersji angielskiej oraz polskiej, proszę nie winić tłumacza, to wszystko tam jest. Całe zamieszanie wynika pewnie z tego, że to wariant ekspercki. Trzeba mi było to napisać. W wariancie podstawowym mamy:
KONIEC RUNDY: Każdy gracz tasuje wszystkie swoje karty (10 kart Akcji oraz wszystkie karty Pocisków, które otrzymał w poprzednich Rundach), a następnie kładzie swoją talię po prawej stronie karty Postaci.
Kart pocisków od innych graczy nie używamy, zapychają nam talie jak pisał konradstpn. Na koniec każdej rundy przetasowujemy całą talię (nasze karty akcji i cudze "oberwane" pociski) i dociągamy nową rękę.
Tak czy inaczej polecam grać w wariancie eksperckim, podstawowy nie jest wielce łatwiejszy a dużo mniej przyjemniejszy.
edit:
KONIEC RUNDY: Każdy gracz tasuje wszystkie swoje karty (10 kart Akcji oraz wszystkie karty Pocisków, które otrzymał w poprzednich Rundach), a następnie kładzie swoją talię po prawej stronie karty Postaci.
Kart pocisków od innych graczy nie używamy, zapychają nam talie jak pisał konradstpn. Na koniec każdej rundy przetasowujemy całą talię (nasze karty akcji i cudze "oberwane" pociski) i dociągamy nową rękę.
Tak czy inaczej polecam grać w wariancie eksperckim, podstawowy nie jest wielce łatwiejszy a dużo mniej przyjemniejszy.
edit:
Karty pocisków w wariancie eksperckim wracają razem z kartami akcji do puli postrzelonego gracza. "Odrzuć" znaczy odłóż do swoich odrzuconych kart. Kiedy talia ci się skończy, przetasujesz swoje karty akcji oraz cudze oberwane pociski ze swojego stosu kart odrzuconych i w ten sposób stworzysz nową talię, gdzie będą cudze pociski.
Re: Colt Express
Zaraz po tym jak rzuciłem kalumnie na tłumacza, znalazłem ten akapit w wersji ekspert
-
- Posty: 1984
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 311 times
Re: Colt Express
Mam pytanie odnośnie gry 2 osobowej - dotyczą postaci GHOST oraz DOC.
W rozgrywce 2 osobowej tworzy się wspólną talię - ok i to rozumiem, ale jak się to ma później do umiejętności DOC'a? Zawsze dociągam ze wspólnej talii 7 kart? Tak sądzę ale wolę się dopytać.
Teraz trudniejsze pytanie - jak wykorzystuje się umiejętność GHOSTA? Czy każdą pierwszą kartę zagrywam zakrytą? Czy tylko pierwszą kartę GHOSTA jaką zagram jest zakryta? Czy może jeśli pierwsza moja karta nie będzie białą - to tracę tę umiejętność? - jest to dość zakręcone...
W rozgrywce 2 osobowej tworzy się wspólną talię - ok i to rozumiem, ale jak się to ma później do umiejętności DOC'a? Zawsze dociągam ze wspólnej talii 7 kart? Tak sądzę ale wolę się dopytać.
Teraz trudniejsze pytanie - jak wykorzystuje się umiejętność GHOSTA? Czy każdą pierwszą kartę zagrywam zakrytą? Czy tylko pierwszą kartę GHOSTA jaką zagram jest zakryta? Czy może jeśli pierwsza moja karta nie będzie białą - to tracę tę umiejętność? - jest to dość zakręcone...
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl