Strona 46 z 49

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 sty 2024, 22:18
autor: arian
Oczywiście to co napisał nolify jest właściwą odpowiedzą. A ja miałem jakieś zaćmienie i odpisując na szybko napisałem coś zupełnie na odwrót. Kontrolowane są wszystkie, ale w grze są tylko te na stole, a wszystkie zdolności odnoszą się tylko do kart w grze, chyba, że opis zdolności mówi inaczej.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 18:58
autor: PawelGd
Dzięki, to jeszcze zostały mi zasady kart umiejętności. Np. Męstwo, dwa symbole woli oraz tekst karty: (...) Jeśli test zakończy się sukcesem, dobierz 1 kartę.
1) Czy karty umiejętności działają tak samo jak np. Atuty, czyli mogę albo zagrać ją
a) jako wzmocnienie testu umiejętności wykorzystując tylko symbole po lewej stronie karty,
b) wykorzystując tylko jej zdolność, w tym przypadku dobrać 1 kartę
c) zagrywam Męstwo, które daje mi +2 do woli za dwie ikony męstwa i dobieram 1 kartę jeśli zdań test.
2) Czy jak zagram na innego poszukiwacza żeby mu pomóc w teście tymi dwoma ikonami męstwa, jak zda test to dobiera karty:
a) zagrywający czyli ja
b) poszukiwacz któremu pomogłem.
Coś mi świta że gdzieś już o tym czytałem, ale nie mogę tego znaleźć.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 19:12
autor: nolify
1) umiałki nie działają jak atuty. Dorzucasz je do testów, nie zagrywasz ich.

2A jest poprawne. Z efektu karty Męstwo korzysta ten, kto dorzucił tę kartę.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 19:14
autor: Miszon
1c, dorzucasz do testu
2a

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 19:17
autor: nolify
PawelGd pisze: 04 sty 2024, 18:58 Coś mi świta że gdzieś już o tym czytałem, ale nie mogę tego znaleźć.
Dobrze Ci świta. @kubaf7 o tym wspomniał kilka postów wyżej :)

viewtopic.php?p=1615064#p1615064

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 06 sty 2024, 19:25
autor: PawelGd
Sorki, przeszukałem od początku tematu i odpadłem chyba na 16 stronie😁. Jakie są konsekwencje dla poszukiwacza który zrezygnuje? KKZ - Rezygnacja ze strony 12 przynosi do Eliminacji na stronie 5, a tam nic nie było na ten temat. Czy dostaje jakieś traumy czy coś?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 06 sty 2024, 19:32
autor: nolify
To zależy od scenariusza. Na koniec gry zostajesz poinstruowany jakie zakończenie przeczytać w przypadku rezygnacji wszystkich/części badaczy. Może być wpis - każdy badacz, który zrezygnował odczytuje daną sekcję. Następnie przechodzisz do właściwego zakończenia, które udało się osiągnąć.

Więc ewentualne konsekwencje za rezygnację będą czekały na badacza właśnie w sekcji zakończeń. Rezygnacja nie zawsze przynosi negatywne efekty.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 06 sty 2024, 22:09
autor: Miszon
Czasem nawet jest wskazana, lepiej zrezygnować, niż grać dalej (tego uczy zresztą drugi scenariusz podstawki).

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 10:18
autor: PawelGd
Dzięki, czy traumę można "wyleczyć"? Np. fizyczną, za pomocą apteczki? KKZ mówi, że"trauma reprezentuje trwałe urazy ", ale wolę zapytać, bo by pomogło 😎. Wczoraj rozegraliśmy Zgromadzenie, było świetnie i dostaliśmy straszne baty, a mój Roland zebrał 2 traumy psychicznej, zatem Maski północy zacznie z 3 poczytalności, więc świetlanej przyszłości mu raczej nie wróżę .

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 10:25
autor: nolify
Traumę można leczyć w trakcie scenariusza.

Są nawet ciekawe taktiksy pod leczenie traumy, które czynią niektóre karty bardziej grywalnymi dla poszczególnych badaczy.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 13:39
autor: PawelGd
To bardzo dobra wiadomość, warto rozmawiać 😎. W zasadach wprowadzających do gry, na stronie 20 są podane gotowe talie dla poszukiwaczy, i zastanawia mnie, dlaczego w każdej tali jest 31 kart ( bez osłabień), podczas gdy może być tylko 30 🤔

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 14:15
autor: arian
A czy oni tam nie wpisują unikalnych kart postaci, które nie wliczają się do rozmiaru talii?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 15:07
autor: XTrmnTR
1) Czy zwiększenie kosztu zagrania karty, np przez działanie lokacji Budka oświetleniowca :
"...zwiększ o 2 koszt w zasobach każdej karty na twojej ręce."
Odnosi się także do kart umiejętności (np Potworny cios) które kosztu nie posiadają bo używa się ich do testów umiejętności?

2) na lokalizacji ze słowem Zwycięstwo 1 wchodzi Fanatyk, zbiera on na siebie z niej jedyny żeton wskazówki.
Czy po zakończeniu gry liczę xp za tę lokalizację bo nie ma na niej wskazówki ? Czy jednak wskazówka na Fanatyku liczy się jako będąca w lokalizacji?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 16:13
autor: arian
XTrmnTR pisze: 07 sty 2024, 15:07 1) Czy zwiększenie kosztu zagrania karty, np przez działanie lokacji Budka oświetleniowca :
"...zwiększ o 2 koszt w zasobach każdej karty na twojej ręce."
Odnosi się także do kart umiejętności (np Potworny cios) które kosztu nie posiadają bo używa się ich do testów umiejętności?
Kart umiejętności się nie "zagrywa", tylko przeznacza do testów. Karty atutów i wydarzeń również można przeznaczyć do testu umiejętności i wówczas nie opłaca się ich kosztu, wiec wtedy również Budka oświetleniowca na nie nie zadziała.
2) na lokalizacji ze słowem Zwycięstwo 1 wchodzi Fanatyk, zbiera on na siebie z niej jedyny żeton wskazówki.
Czy po zakończeniu gry liczę xp za tę lokalizację bo nie ma na niej wskazówki ? Czy jednak wskazówka na Fanatyku liczy się jako będąca w lokalizacji?
Do punktów zwycięstwa się nie liczy, czyli zdobywasz punkty zwycięstwa. Ale szczerze mówiąc sam mam z tym problem czy jest jakieś rozróżnienie pomiędzy "na" i "w" lokalizacji. Może ktoś będzie umiał odpowiedzieć bardziej precyzyjnie na potrzeby innych efektow. Bo co do wskazówek, to:

Obrazek

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 23:16
autor: kubaf7
arian pisze: 07 sty 2024, 16:13
XTrmnTR pisze: 07 sty 2024, 15:07 1) Czy zwiększenie kosztu zagrania karty, np przez działanie lokacji Budka oświetleniowca :
"...zwiększ o 2 koszt w zasobach każdej karty na twojej ręce."
Odnosi się także do kart umiejętności (np Potworny cios) które kosztu nie posiadają bo używa się ich do testów umiejętności?
Kart umiejętności się nie "zagrywa", tylko przeznacza do testów. Karty atutów i wydarzeń również można przeznaczyć do testu umiejętności i wówczas nie opłaca się ich kosztu, wiec wtedy również Budka oświetleniowca na nie nie zadziała.
2) na lokalizacji ze słowem Zwycięstwo 1 wchodzi Fanatyk, zbiera on na siebie z niej jedyny żeton wskazówki.
Czy po zakończeniu gry liczę xp za tę lokalizację bo nie ma na niej wskazówki ? Czy jednak wskazówka na Fanatyku liczy się jako będąca w lokalizacji?
Do punktów zwycięstwa się nie liczy, czyli zdobywasz punkty zwycięstwa. Ale szczerze mówiąc sam mam z tym problem czy jest jakieś rozróżnienie pomiędzy "na" i "w" lokalizacji. Może ktoś będzie umiał odpowiedzieć bardziej precyzyjnie na potrzeby innych efektow. Bo co do wskazówek, to:

Obrazek
Ogólnie jak najbardziej masz rację; myślę, że interpetując zasady Arkham Horror LCG zawsze warto sobie zadać pytanie czy jesteś 100% ustalić źródło danej rzeczy. Kiedy mówimy o wskazówce na danym wrogu, to w sytuacji istnienia zasady, że dana lokalizacja nie da ci expa jeżeli jakaś wskazówka została z niej przesunięta na wroga który to nie został zabity; czy jesteś w 100% wstanie ustalić która to wskazówka znajdująca się w grze? Co jeżeli wróg się ruszył (a nawet wróg bez łowcy może się ruszyć; wystarczy, że gracz w zwarciu się ruszy)? Co jeżeli za każdym razem kiedy atakuje zabiera wskazówke z lokalizacji i zaatakował po raz kolejny na innej lokalizacji - skąd wiesz która wskazówka jest która?
Bez bookkepingu nie da rady, a z praktyki wiem, że bookkeeping wcale nie jest wymagany.

Nie wiem czy rozumiem pytanie, ale generalnie; wskazówki na lokacji to wskazówki tylko i wyłącznie na karcie lokacji. Fizycznie na tej karcie. Jeżeli wskazówka znajduje się na przeciwniku (który akurat jest na lokalizacji) albo na innej karcie która tymczasowo znajduję się na lokacji (np. Cover Up Rolanda (sygnaturowa słabość, zatuszowanie czy coś tam)) nie są one liczone jako "znajdujące się na lokacji". Ma to szereg konsekwencji. Żeby jeszcze bardziej namieszać, wydaję mi się, że jest scenariusz który jest wprost wyjątkiem od tej reguły (chociaż nie pamiętam który), ale jest to wprost w nim napisane.

Trzymając się Rolanda Banksa, jego elder sign daję bonus za każdą wskazówkę na lokacji; jeżeli do gry dołączy jego podstawowy wariant sygnaturowej słabości, nie dostaję z automatu +3 za każdy elder sign który wyciągnie, bo wskazówki nie są "na lokacji" nawet pomimo tego, że tymczasowo mogą znajdować się na w threat area gracza który jest na lokacji. Był jakiś FAQ na ten temat z tego co pamiętam.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 23:30
autor: kubaf7
PawelGd pisze: 07 sty 2024, 10:18 Dzięki, czy traumę można "wyleczyć"? Np. fizyczną, za pomocą apteczki? KKZ mówi, że"trauma reprezentuje trwałe urazy ", ale wolę zapytać, bo by pomogło 😎. Wczoraj rozegraliśmy Zgromadzenie, było świetnie i dostaliśmy straszne baty, a mój Roland zebrał 2 traumy psychicznej, zatem Maski północy zacznie z 3 poczytalności, więc świetlanej przyszłości mu raczej nie wróżę .
Warto odnotować, że technicznie rzecz biorąc twoja poczytalność prawie nigdy się nie zmienia; Roland prawie zawsze ma jej 5. Trauma oznacza obrażenia z którymi zaczynasz.

A więc ddugi scenariusz zaczniesz z 5 poczytalności (bo tyle poczytalności ma Roland), ale dwoma obrażeniami mentalnymi (więc de facto tak jak mówisz; efekt podobny do tego jakby miał 3 poczytalności. Z tą różnicą, że możesz ją wyleczyć w trakcie scenariusza; natomiast mając 3 poczytalności nie możesz jej wyleczyć powyżej tej wartości). Zwracam na to uwagę, bo czasami to ma znaczenia (np. w Path to Carcossa) i warto sobie od samego początku kodować poprawne formułowanie zasad.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 13:55
autor: Darek212
Witam, czytam sobie instrukcję Horror w Arkham LCG i zaczynam mieć wątpliwości. Gdy zagrywam np. Latarkę to: 1 akcja (zagranie z ręki karty atutu), 2 akcja (aktywacja zdolności), 3 akcja (jedno badanie lokalizacji)? Czy dobrze myślę? Na niektórych rozgrywkach na YT widzę, że przy takim działaniu gracz bada lokalizację 2x w czasie swojej tury... Jak to jest właściwie

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:00
autor: Miszon
1. Zagranie karty
2. Aktywacja jej zdolności, którą jest wykonanie akcji Badania z bonusem do zasłony.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:04
autor: arian
Darek212 pisze: 08 sty 2024, 13:55 Gdy zagrywam np. Latarkę to: 1 akcja (zagranie z ręki karty atutu), 2 akcja (aktywacja zdolności), 3 akcja (jedno badanie lokalizacji)?
Pierwsza akcja to zagranie karty.
Druga akcja to aktywowanie zdolności Badanie z karty i zbadanie lokacji (wydając przy okazji jeden żeton zapasów).

Warto podkreślić, że latarka obniża wartość zasłony lokalizacji, więc używając jej na lokalizacjach o zasłonie 1-2, jedyny żeton który jest w stanie zakończyć takie badanie niepowodzeniem, to czerwone macki. Wartość testu umiejętności nie może być nigdy mniejsza niż 0.

Natomiast z bonusów latarki nie skorzystamy w sytuacji, gdy np. lokalizacja sama ma nadrukowaną akcję badania.

Podsumowując, w jednej turze jesteś w stanie zagrać latarkę i dwukrotnie zbadać lokalizację korzystając z jej zdolności aktywowanej "Badanie".

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:47
autor: Darek212
arian pisze: 08 sty 2024, 14:04
Darek212 pisze: 08 sty 2024, 13:55 Gdy zagrywam np. Latarkę to: 1 akcja (zagranie z ręki karty atutu), 2 akcja (aktywacja zdolności), 3 akcja (jedno badanie lokalizacji)?
Pierwsza akcja to zagranie karty.
Druga akcja to aktywowanie zdolności Badanie z karty i zbadanie lokacji (wydając przy okazji jeden żeton zapasów).

Warto podkreślić, że latarka obniża wartość zasłony lokalizacji, więc używając jej na lokalizacjach o zasłonie 1-2, jedyny żeton który jest w stanie zakończyć takie badanie niepowodzeniem, to czerwone macki. Wartość testu umiejętności nie może być nigdy mniejsza niż 0.

Natomiast z bonusów latarki nie skorzystamy w sytuacji, gdy np. lokalizacja sama ma nadrukowaną akcję badania.

Podsumowując, w jednej turze jesteś w stanie zagrać latarkę i dwukrotnie zbadać lokalizację korzystając z jej zdolności aktywowanej "Badanie".
Czyli "strzałka" na karcie Latarki odpowiada za jednoczesne: Aktywowanie zdolności (wydaję przy okazji jeden żeton zapasów) oraz Zbadanie lokalizacji mimo, że w instrukcji jest mowa o dwóch oddzielnych akcjach dla Aktywacji zdolności i Zbadania lokalizacji (poświęcenie 2 tur akcji)? Czy tak?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:51
autor: scraber
Darek212 pisze: 08 sty 2024, 14:47
Czyli "strzałka" na karcie Latarki odpowiada za jednoczesne: Aktywowanie zdolności (wydaję przy okazji jeden żeton zapasów) oraz Zbadanie lokalizacji mimo, że w instrukcji jest mowa o dwóch oddzielnych akcjach dla Aktywacji zdolności i Zbadania lokalizacji (poświęcenie 2 tur akcji)? Czy tak?
Po prostu akcją latarki jest przeprowadzenie natychmiast badania lokalizacji (z korzyścią -2 zasłony)

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:58
autor: arian
To są dwie różne akcje, jako akcje podstawowe. Podobnie jak Walka albo Wymykanie, które możesz wykonać nie mając żadnej karty na stole. Natomiast akcja aktywacji (strzałka) na latarce uruchamia od razu zdolność Badania, która jest tam nawet specjalnie zapisana pogrubioną czcionką. Czyli wydajesz akcje na Aktywację, a ta aktywacja to uruchomienie (darmowego) w tym przypadku Badania.

Analogicznie jest na innych kartach atutów — broni, towarzyszy, czasami na kartach lokacji, czasami na kartach aktu. Aktywacja zdolności (Strzałka) sprawia, że to co po niej staje się w tym momencie darmowe. Na potrzeby ataków towarzyszących pamiętaj jednak, że na aktywację już wydałeś akcję. 😉

Walkę, Wymykanie, czy Badanie można też aktywować zagrywając kartę wydarzenia. Tam również sama "akcja", właściwie zdolność (napisana pogrubioną czcionką), jest darmowa, a koszt opłacamy właśnie akcją zagrania karty (chyba, że to karta szybka).

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 09 sty 2024, 15:36
autor: Mrukar
Hej pytanie do aplikacji i Na Krawędzi Ziemi
Spoiler:
.

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 09 sty 2024, 15:47
autor: arian
Mrukar pisze: 09 sty 2024, 15:36 Hej pytanie do aplikacji i Na Krawędzi Ziemi
Spoiler:
.
Sprawdziłem w wynikach kampanii i na pewno w drugiej części scenariusza
Spoiler:
A możesz np. modyfikować ilość żetonów mrozu korzystając z odpowiedniej opcji w aplikacji, a nie ręcznej edycji worka chaosu?

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 09 sty 2024, 16:09
autor: Mrukar
Pamiętam, że przed przejściem do zakończenia miałem taką możliwość, może wtedy też dalo dodać się znalezione zapasy? Dziwi mnie tylko brak opcji edytowania.