Mam pytanie odnosnie zasad zagrywania kart intryg:
1. W fazie agentow moge zagrac dowolna ilosc kart spisku jedna po drugiej? czy wysylajac jednego agenta, moge zagrac jedna karte, potem przy drugim, druga.
2. Jesli spasuje, a ktos jeszcze wykonuje akcje agenta czy wtedy tez moge zagrac karte spisku ?
3. Czy w fazie odkrywania, moge rowniez zagrac karte spisku ?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 13:13
autor: Fojtu
zuroslawski pisze: ↑03 kwie 2023, 13:07
Mam pytanie odnosnie zasad zagrywania kart intryg:
1. W fazie agentow moge zagrac dowolna ilosc kart spisku jedna po drugiej? czy wysylajac jednego agenta, moge zagrac jedna karte, potem przy drugim, druga.
2. Jesli spasuje, a ktos jeszcze wykonuje akcje agenta czy wtedy tez moge zagrac karte spisku ?
3. Czy w fazie odkrywania, moge rowniez zagrac karte spisku ?
1. Dowolną ilość.
2. Po pasie (już po odkryciu też), nie można już grać kart spisku.
3. Tak.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 13:15
autor: Snaki
Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 13:38
autor: zuroslawski
Ok dziekuje, jeszcze jedno. Jesli mam dwoch agentow, a jeden gracz 3 plus np. mentant. Jesli swoje dwie akcje agentow juz wykorzystalem, czy odkrywam w mojej kolejce karty czy czekam az inni gracze skoncza swoje tury agentow ?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 13:41
autor: Fojtu
zuroslawski pisze: ↑03 kwie 2023, 13:38
Ok dziekuje, jeszcze jedno. Jesli mam dwoch agentow, a jeden gracz 3 plus np. mentant. Jesli swoje dwie akcje agentow juz wykorzystalem, czy odkrywam w mojej kolejce karty czy czekam az inni gracze skoncza swoje tury agentow ?
Odkrywasz normalnie w swojej.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 13:48
autor: Snaki
Idąc dalej tym wątkiem: można też odkrywać zanim się zużyje agentów. To nie jest coś co wszyscy robią na końcu tylko w turze wybierasz czy chcesz zrobić turę agenta czy odkrywanie.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 13:53
autor: zuroslawski
Aaa ok bo do tej pory gralismy z okreslona kolejnoscia. Najpierw tury agentow, pozniej tura odkrywania i dopiero walka.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 13:57
autor: itsthisguyagain
Nie nie. Kiedy przychodzi twoja tira wybierasz co robisz : albo tura agenta albo odkrywania. Kiedy nie masz już agentów nie pozostaje ci inna opcja niż tura odkrywania. Potem czekasz aż inni gracze zakończą swoje tury i wtedy rozpatrujesz konflikt.
Każdego gracza w tym wypadku traktuje się indywidualnie.
W ostatniej grze w jednej rundzie miałem 6 tur agenta (sic!) Pozostali gracze dawno odkryci a ja pełnia informacji co mają w konflikcie i robię tury agentów.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 kwie 2023, 14:46
autor: kamiya
Snaki pisze: ↑03 kwie 2023, 13:15
Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Należy pamiętać o kartach spisku, które można zagrać w fazie walki.
Żeby przez przypadek kolega nie zinterpretował tego, że poza fazami agenta i odkrywania nie może już tego zrobić.
Snaki pisze: ↑03 kwie 2023, 13:15
Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Należy pamiętać o kartach spisku, które można zagrać w fazie walki.
Żeby przez przypadek kolega nie zinterpretował tego, że poza fazami agenta i odkrywania nie może już tego zrobić.
Mylisz pojęcia chyba. Karty spisku, to te karty intryg, które mają napisane "spisek" na dole. Je można zagrywać tylko w turze agenta lub odkrywania. To karty walki można zagrywać w walce.
Snaki pisze: ↑03 kwie 2023, 13:15
Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
Należy pamiętać o kartach spisku, które można zagrać w fazie walki.
Żeby przez przypadek kolega nie zinterpretował tego, że poza fazami agenta i odkrywania nie może już tego zrobić.
Nie jestem pewny czy w ogóle są takie. Jednak karty walki to już nie karty spisku tylko karty walki.
Albo ja czegoś nie widziałem albo pomyślałeś o kartach intryg
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 06 kwie 2023, 08:36
autor: Bludgeon
Witam
wczoraj graliśmy pierwszy raz z nieśmiertelnością i nie mogliśmy znaleźć w instrukcji odpowiedzi, czy to tleilaxu liczy się jako tor wpływów (tak to się chyba nazywało). A konkretnie chodzi o to czy efekt pozwalający awansować na dowolnym torze pozwala na wybranie tleilaxu?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 06 kwie 2023, 08:42
autor: Fojtu
Bludgeon pisze: ↑06 kwie 2023, 08:36
Witam
wczoraj graliśmy pierwszy raz z nieśmiertelnością i nie mogliśmy znaleźć w instrukcji odpowiedzi, czy to tleilaxu liczy się jako tor wpływów (tak to się chyba nazywało). A konkretnie chodzi o to czy efekt pozwalający awansować na dowolnym torze pozwala na wybranie tleilaxu?
Nie można, jest w FAQ.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 14 kwie 2023, 11:57
autor: rand
Mam nadzieję rozwiążecie pare wątpliwości:
1. Silne Ramie: "Tracisz żołenirza->Zdobywasz 1 pkt wpływu we frakcji ...." i ZStraszliwe poświęcenie: "Tracisz w konflikcie żołnierzy->> narysowany skarabeusz ..."
Co znaczy tracisz żołnierza? Pierwsza jest kartą spisku więc w swojej turze po prostu usuwam 1 żołmnierza, tak?
Co znaczy natomiast tracisz w konflikcie, podczas walki muszę usunąć dwóch żołnierzy, jeszcze przed ustaleniem siły?
2. Chcę pójść na liniowiec, gdzie dostaje m.in. 5 jednostek wojska. Mam 1 żołnierza w zasobach i 1 przy torze Telilaxu. Mogę więc wziąć tylko tych dwóch i wrzucić do walki + dodać do 2 żołnierzy wg standardowej zasady o miejscach, gdzie jest znacznik konfliktu? Nie mogę w tej sytuacji po prostu dodać 7 zołnierzy, czyli brakujących wziąć z garnizonu?
3. Czy broń atomowa z nowego dodatku działa również na tor Tleilaxu, tam gdzie sa karty ze wszczepami?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 14 kwie 2023, 12:49
autor: Piotrek85
Ad. 1
Tracisz żołnierza- FAQ na ostatniej stronie instrukcji do gry podstawowej mówi, że oznacza to wysłanie żołnierza do zasobów, czyli może to być zarówno z garnizonu jak i konfliktu.
Tracisz żołnierza z konfliktu - czyli cofasz go z konfliktu do zasobów zmieniając siłę w konflikcie (przed rozstrzygnięciem).
Ad. 2
Jeśli masz mniej niż narysowana liczba żołnierzy to rekrutujesz tylko tylu ilu możesz. Do konfliktu możesz wysłać maksymalnie tylu co zrekrutowałeś plus dwóch. Czyli w tym wypadku 2 zrekrutowanych i dwóch z garnizonu. (instrukcja podstawowa strona 10 - wysyłanie żołnierzy do konfliktu).
Ad. 3
Nie działa. Tor Tleilaxu to oddzielny tor - przygotowanie do gry w dodatku Nieśmiertelność punkt 3: "Utwórz rząd kart Tleilaxan ponad rzędem kart Imperium".
EDIT: wyedytowałem zgodnie z postem Koslaz poniżej
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 16 kwie 2023, 21:53
autor: Koslaz
Gwoli ścisłości:
wycofanie i tracenie to dwa różne stany w jakich może znaleźć się jednostka.
Za instrukcją (ostatnia strona):
Jeśli tracisz żołnierza — zwracasz go do swoich zasobów
(nie do garnizonu).
Jeśli wycofujesz żołnierza — zabierasz go z obszaru konfliktu
z powrotem do garnizonu.
Zatem tracenie żołnierza w konflikcie, to usunięcie go z konfliktu do puli zasobów, NIE do garnizonu.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 18 kwie 2023, 16:06
autor: Apos
Gramy dzisiaj wieczorem pierwszy z Nieśmiertelnością. Koszulkuje karty, przy okazji poznając nowe karty i mam zagwozdkę z jedną.
Karta wszczepu Uzurpacja.
"Możesz ją wszczepić karcie z rzędu Imperium bez jej pozyskiwania. Jeśli to zrobisz, zniszcz tamtą kartę na końcu swojej tury".
Dobrze rozumiem, że karta z rzędu imperium jest zagrana wraz z Uzurpacją do końca tury gracza, a później zniszczona?
W objaśnieniach znalazłem: Karta wszczepienia pozostająca w rzędzie kart Imperium nie jest uznawana za wyłożoną kartę. Czyli nie? To jak ona działa?
Podobnie mam z kartą Zestaw do sekcji.
Zagrywam Zestaw wraz z inną kartą wszczepu i ją niszczę, aby pozyskać materiał genetyczny?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 18 kwie 2023, 17:07
autor: itsthisguyagain
Uzurpacja działa tak, że wykładasz uzurpację -> wybierasz kartę z rzędu imperium -> wysyłasz agenta na pole na jakie pozwala karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium (a zatem nie możesz uzurpacji wszczepić do karty bez ikon agenta chyba, że to "Kwisatz Haderach") -> w dowolnej kolejności wykonujesz akcję pola planszy i efekt ramki agenta z wszczepionej z rzędu imperium karty -> niszczysz kartę którą wybrałeś z rzędu imperium co może uruchomić efekt rozładunku/zniszczenia karty ->kończysz turę
Karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium nie jest przez ciebie zakupiona więc nie otrzymujesz nagród za zakupienie karty (np wszczepiając w "Lady Jessica" dobierasz 2 karty ale nie otrzymujesz 1 punktu wpływu)
Karta którą wszczepiłeś nie jest uznawana za wyłożoną kartę ze względu np na efekty bene gesserit/fremenów tj ta karta nie uruchomi ci efektów typu "jeśli masz wyłożoną inną kartę bene gesserit" lub/i nie uruchomi fremeńskiej więzi. To takie jest objaśnienie na wyrost albo może pod przyszłe dodatki.
Odnośnie Zestawu do sekcji to działa tak
Zagrywasz zestaw do sekcji z inną kartą -> wysyłasz agenta na dozwolone pole -> wykonujesz w dowolnej kolejności akcje pola i efekt ramki agenta -> w dowolnym momencie wykonywania akcji pola i ramek agenta niszczysz kartę wszczepioną w zestaw do sekcji i w nagrodę otrzymujesz 1 materiał genetyczny - ten efekt to normalne działanie ramki agenta (czyli wykonujesz je w dowolnej kolejności nawet przed wykonaniem ramki agenta z drugiej wszczepionej karty), możesz to nawet pominąć jeśli chcesz bo efekt "zniszcz wszczepioną kartę" ma strzałkę
Strzałki na kartach i na planszy (->) wskazują koszt (na
lewo od strzałki albo powyżej niej), który trzeba zapłacić,
aby uzyskać efekt. Nie masz obowiązku płacenia tych
kosztów, jednak jeśli tego nie zrobisz, nie
uzyskasz też efektu z karty.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 18 kwie 2023, 17:15
autor: Apos
Spoiler:
itsthisguyagain pisze: ↑18 kwie 2023, 17:07
Uzurpacja działa tak, że wykładasz uzurpację -> wybierasz kartę z rzędu imperium -> wysyłasz agenta na pole na jakie pozwala karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium (a zatem nie możesz uzurpacji wszczepić do karty bez ikon agenta chyba, że to "Kwisatz Haderach") -> w dowolnej kolejności wykonujesz akcję pola planszy i efekt ramki agenta z wszczepionej z rzędu imperium karty -> niszczysz kartę którą wybrałeś z rzędu imperium co może uruchomić efekt rozładunku/zniszczenia karty ->kończysz turę
Karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium nie jest przez ciebie zakupiona więc nie otrzymujesz nagród za zakupienie karty (np wszczepiając w "Lady Jessica" dobierasz 2 karty ale nie otrzymujesz 1 punktu wpływu)
Karta którą wszczepiłeś nie jest uznawana za wyłożoną kartę ze względu np na efekty bene gesserit/fremenów tj ta karta nie uruchomi ci efektów typu "jeśli masz wyłożoną inną kartę bene gesserit" lub/i nie uruchomi fremeńskiej więzi. To takie jest objaśnienie na wyrost albo może pod przyszłe dodatki.
Odnośnie Zestawu do sekcji to działa tak
Zagrywasz zestaw do sekcji z inną kartą -> wysyłasz agenta na dozwolone pole -> wykonujesz w dowolnej kolejności akcje pola i efekt ramki agenta -> w dowolnym momencie wykonywania akcji pola i ramek agenta niszczysz kartę wszczepioną w zestaw do sekcji i w nagrodę otrzymujesz 1 materiał genetyczny - ten efekt to normalne działanie ramki agenta (czyli wykonujesz je w dowolnej kolejności nawet przed wykonaniem ramki agenta z drugiej wszczepionej karty), możesz to nawet pominąć jeśli chcesz bo efekt "zniszcz wszczepioną kartę" ma strzałkę
Strzałki na kartach i na planszy (->) wskazują koszt (na
lewo od strzałki albo powyżej niej), który trzeba zapłacić,
aby uzyskać efekt. Nie masz obowiązku płacenia tych
kosztów, jednak jeśli tego nie zrobisz, nie
uzyskasz też efektu z karty.
Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie tych dwóch kart. Ma to teraz sens
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 27 kwie 2023, 21:01
autor: Piotrek85
Pytanie ode mnie.
Satelity szpiegowskie dają na koniec gry jeden punkt za każdą frakcję w której masz 1 lub mniej pkt wpływu. Czy również sprawdzamy do tego warunku tor Bene Tleilaxan? Czyli inaczej mówiąc czy ten tor jest uznawany za tor frakcji? Z jednej strony Bene Tleilax jest frakcją, ale jednak ten tor jest specyficzny i inny od pozostałych. Dodatkowo z technologii satelitów szpiegowskich można by wówczas uzyskać 5 punktów, co wydaje się zbyt mocne jak na technologie za 4 przyprawy.
Satelity szpiegowskie dają na koniec gry jeden punkt za każdą frakcję w której masz 1 lub mniej pkt wpływu. Czy również sprawdzamy do tego warunku tor Bene Tleilaxan? Czyli inaczej mówiąc czy ten tor jest uznawany za tor frakcji? Z jednej strony Bene Tleilax jest frakcją, ale jednak ten tor jest specyficzny i inny od pozostałych. Dodatkowo z technologii satelitów szpiegowskich można by wówczas uzyskać 5 punktów, co wydaje się zbyt mocne jak na technologie za 4 przyprawy.
Tleilax się nie liczy technicznie jako frakcja więc nie
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 28 kwie 2023, 08:08
autor: itsthisguyagain
Potwierdzam. Tleilax nie są frakcją. Tak samo jak dostajesz jeden wpływu np z toru dostaw nie możesz go wykorzystać jako żuczka.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 maja 2023, 11:41
autor: Gargi
Rywal przesuwa swoją kostkę do góry na wskazanym torze
wpływu. Nie otrzymuje on żadnych bonusów z toru wpływu,
ale zawiera sojusz z frakcją, jeśli ma taką możliwość.
Taki opis jest w zasadach do gry solo. Odkrywam kartę automy która pokazuje mi że przeciwnik musi pójść o jedno pole do góry i np wchodzi na 2 tor który oznacza zdobycie jednego punktu zwycięstwa. Ale zdobywa go czy nie? Według instrukcji raczej nie. Co myślicie?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 03 maja 2023, 16:16
autor: Zwolay
Gram solo- jest tura automy-wyciągam kartę Mobilizacja (żeby jeszcze sprawę skomplikowac przyjmijmy że na tym polu na planszy jest ikona mieczów)- tam są 4 kostki-czyli rekrtutuję 4 żołnierzy-oni trafiają do zasobów, garnizonu czy na pole walki? A co jeśli nie ma mieczyków na planszy? Trafiają do zasobów czy garnizonu(bo na pole walki bez mieczyków na planszy nie mogę ich wysłać).W ogóle jakoś tego nie kumam i chyba źle gram-czy z zasobów żołnierze mogą wskoczyć od razu na pole walki czy musza po drodze zachaczyć o garnizon? No bo po skończonej rundzie wszyscy wracają do zasobów...i jakoś tak mi się porobiło że cała planszetka jest zawalona żołnierzami a garnizony stoją puste-czyli ewidentnie coś pokręciłem....ale co?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 04 maja 2023, 11:43
autor: Gargi
Zwolay pisze: ↑03 maja 2023, 16:16
Gram solo- jest tura automy-wyciągam kartę Mobilizacja (żeby jeszcze sprawę skomplikowac przyjmijmy że na tym polu na planszy jest ikona mieczów)- tam są 4 kostki-czyli rekrtutuję 4 żołnierzy-oni trafiają do zasobów, garnizonu czy na pole walki? A co jeśli nie ma mieczyków na planszy? Trafiają do zasobów czy garnizonu(bo na pole walki bez mieczyków na planszy nie mogę ich wysłać).W ogóle jakoś tego nie kumam i chyba źle gram-czy z zasobów żołnierze mogą wskoczyć od razu na pole walki czy musza po drodze zachaczyć o garnizon? No bo po skończonej rundzie wszyscy wracają do zasobów...i jakoś tak mi się porobiło że cała planszetka jest zawalona żołnierzami a garnizony stoją puste-czyli ewidentnie coś pokręciłem....ale co?
Ogólnie na polu mobilizacja nie ma mieczyków więc kładziesz 4 kostki w garnizonie (pobierasz ich z zasobów. Przyjmijmy ze pierwszym agentem on poszedł właśnie na mobilizację. Drugim agentem poszedł na pole z którym są mieczyki plus obok jest 1 kostka i dobranie karty. W tym momencie 1 kostka z tej właśnie akcji idzie na pole walki a z garnizonu (masz aktualnie 4 kostki z mobilizacji) możesz dołożyć do 2 kostek.
Przykład : masz 0 kostek na polu bitwy i 0 w garnizonie przed wysłaniem agenta
Po wysłaniu agenta na mobilizację masz 0 kostek na polu bitwy ale już 4 w garnizonie
Po wysłaniu drugiego agenta na pole z mieczykami w którym bonus jest jedna kostka to już możesz mieć od 1 kostki do w sumie 3 na polu bitwy a wtedy w garnizonie zostają Ci 2 kostki