Gorzej grając solo i przypisując do niego 3 koszmary... plus 3 będzie też wtedy limitem, bo sam do siebie nie przypiszesz
Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
- Seraphic_Seal
- Posty: 882
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 210 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Spoiler:
Gorzej grając solo i przypisując do niego 3 koszmary... plus 3 będzie też wtedy limitem, bo sam do siebie nie przypiszesz
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Seraphic_Seal
- Posty: 882
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 210 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Nurtuje mnie strasznie jedna rzecz:
W instrukcji możemy znaleźć taki zapis:
"Każde zdanie tworzące Efekt musi zostać rozstrzygnięte,
zaczynając od pierwszego i postępując zgodnie z kolejnością.
Jeśli zdanie nie może zostać rozstrzygnięte, jest pomijane
a Efekt kontynuowany od następnego zdania. Efekt uważa się
za rozstrzygniety, gdy podjęto próbę zastosowania wszystkich
zdań składających się na ten Efekt, nawet jeśli żadne z nich
nie mogło zostać zastosowane."
W tym miejscu akurat nie piszą nic o pomieszczeniach, ale gdzieś dalej jest wprost napisane, że aktywacja pomieszczeń to też efekt.
No i teraz przyjrzyjmy się środkowemu pomieszczeniu czarnej róży. Pierwsza część efektu: odrzuć 3 karty. Druga część efektu: dobierz zapomniane zaklęcie. TAM NIE MA DOPISKU "JEŚLI TO ZROBISZ". Jak dla mnie z tego wynika, że mając mniej niż 3 karty (a nawet 0), można zdobyć tam zapomniane zaklęcie, po prostu odrzucamy wszystko co mamy w ręce (a jeśli nie mieliśmy nic, to nic). Nie wiem, trochę to chyba mało logiczne, bo wtedy praktycznie każdą rundę kończyłbym aktywując to pomieszczenie (chociaż może tak ma być? Bo wtedy szybko będzie w nim lądować niestabilność?)
W poprzedniej podstawce na żetonie efektu było wprost napisane: odrzuć 3 kart === dobierz zapomniane zaklęcie.
W instrukcji możemy znaleźć taki zapis:
"Każde zdanie tworzące Efekt musi zostać rozstrzygnięte,
zaczynając od pierwszego i postępując zgodnie z kolejnością.
Jeśli zdanie nie może zostać rozstrzygnięte, jest pomijane
a Efekt kontynuowany od następnego zdania. Efekt uważa się
za rozstrzygniety, gdy podjęto próbę zastosowania wszystkich
zdań składających się na ten Efekt, nawet jeśli żadne z nich
nie mogło zostać zastosowane."
W tym miejscu akurat nie piszą nic o pomieszczeniach, ale gdzieś dalej jest wprost napisane, że aktywacja pomieszczeń to też efekt.
No i teraz przyjrzyjmy się środkowemu pomieszczeniu czarnej róży. Pierwsza część efektu: odrzuć 3 karty. Druga część efektu: dobierz zapomniane zaklęcie. TAM NIE MA DOPISKU "JEŚLI TO ZROBISZ". Jak dla mnie z tego wynika, że mając mniej niż 3 karty (a nawet 0), można zdobyć tam zapomniane zaklęcie, po prostu odrzucamy wszystko co mamy w ręce (a jeśli nie mieliśmy nic, to nic). Nie wiem, trochę to chyba mało logiczne, bo wtedy praktycznie każdą rundę kończyłbym aktywując to pomieszczenie (chociaż może tak ma być? Bo wtedy szybko będzie w nim lądować niestabilność?)
W poprzedniej podstawce na żetonie efektu było wprost napisane: odrzuć 3 kart === dobierz zapomniane zaklęcie.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 11 lut 2023, 11:39
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Od razu przepraszam jeśli to nie miejsce na to pytanie, ale potrzebuje rzetelnej opinii osób mających już styczność z tą grą. Czy uważacie, że opłaca się kupić ją do rozgrywki (95% czasu) 2 osobowej ? Czy jednak jest to gra, w którą nie ma co wchodzić grając przeważnie 1 na 1.
Rebel 10% (często 18%), chcesz coś kupić taniej, napisz ;)
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 wrz 2004, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pierwsza rozgrywka w BRW Odrodzenie i wyszło parę wątpliwości.
1. Czy dana ewokacja może być kilka razy aktywowana (w Fazie Akcji) w związku z użyciem czarów i potem normalnie się aktywuje w 5 Fazie Ewokacji?
2. Czy mag do którego przypisana jest Umbra/Koszmar może ją zaatakować? Czy to zdanie o przypisaniu koloru podstawki maga do którego został przypisany koszmar nie wskazuje, że nie może? (nie atakujemy swoich, w tym przypadku swojego koloru).
3. Jak działa pomieszczenie Kuźnia? Czemu jest dwa razy symbol maga?
1. Czy dana ewokacja może być kilka razy aktywowana (w Fazie Akcji) w związku z użyciem czarów i potem normalnie się aktywuje w 5 Fazie Ewokacji?
2. Czy mag do którego przypisana jest Umbra/Koszmar może ją zaatakować? Czy to zdanie o przypisaniu koloru podstawki maga do którego został przypisany koszmar nie wskazuje, że nie może? (nie atakujemy swoich, w tym przypadku swojego koloru).
3. Jak działa pomieszczenie Kuźnia? Czemu jest dwa razy symbol maga?
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Vatier pisze: ↑21 sty 2024, 21:50 Pierwsza rozgrywka w BRW Odrodzenie i wyszło parę wątpliwości.
1. Czy dana ewokacja może być kilka razy aktywowana (w Fazie Akcji) w związku z użyciem czarów i potem normalnie się aktywuje w 5 Fazie Ewokacji?
2. Czy mag do którego przypisana jest Umbra/Koszmar może ją zaatakować? Czy to zdanie o przypisaniu koloru podstawki maga do którego został przypisany koszmar nie wskazuje, że nie może? (nie atakujemy swoich, w tym przypadku swojego koloru).
3. Jak działa pomieszczenie Kuźnia? Czemu jest dwa razy symbol maga?
1. Tak
2. Tak. "Przypisanie koloru podstawki": obczaj posty wyżej, to jest błąd w tłumaczeniu, chodzi tylko o to, że umbra jest "przyklejona" do maga i zawsze się z nim rusza. Umbra należy do Róży (nieważne kto ją wyczarował). Poza tym - nawet twoja własna ewokacja może zadać Ci obrażenia, pod warunkiem, że akurat jest kontrolowana przez przeciwnika.
3. Po prostu to są dwie akcje. Takie same, ale musisz rozpatrzeć pierwszą od początku do końca i dopiero drugą. Są dwa symbole, żeby było wiadomo, że obie wykonujesz swoim magiem, a nie ewokacją.
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Witajcie
Przychodzę do was z kilkoma pytaniami na które nie umiem znaleźć jasnej odpowiedzi. Większość pytań dotyczy rozumienia efektów kart. Wytłumaczcie mi proszę te kilka przypadków i na ich podstawie zinterpretuję sobie pozostałe. Z góry dzięki!
1. Czy pokonany mag odrzuca przypisane do siebie karty pecha?
2. Czy jeżeli mag wbije sobie sam obrażenia to w chwili śmierci ma szansę na punkty zwycięstwa?
3. Na 31 stronie instrukcji jest przykład na którym odbudowywana jest biblioteka (VP: 3/1/1). Gracz niebieski ma tam 3 kostki w wynik czego otrzymał 3 VP a czerwony posiada 2 kostki i otrzymał 2 VP ... dlaczego 2 a nie 1 ^.^ ?
4. Karta pecha wrażliwośc. Czy w chwili przydzielenia wrażliwości od razu mogę aktywować jej efekt i zadać obrażenie?
5. Aldbedo ignoruje wszystkie efekty czaru; jak rozumiem nawet rzuconego przez właściciela?
6. Kolos zadaje 3 rany każdemu magowi kiedy ten wejdzie do pomieszczenia... 3 rany dostaje mag który wchodzi czy mag wchodząc uruchamia atak z siłą 3 na każdego maga w tej komnacie?
7. Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?
8. technomancja: Zmutowane energie. Wskazuję dowolną swoją ewokację a następnie zadaję obrażenia wszystkim wrogim magom w zasięgu 1... ale od maga który rzucił czar czy usuniętej ewokacji?
9. koszmar: histeryczna ucieczka. Mamy 2x napisane porusz cel maksymalnie o 1 i zastanawiam się czym to się różni od porusz cel maksymalnie o 2. Mogę zmienić cel tego zaklęcia czy jak?
10. Szamanizm: źródło życia. Wskazuję pole i lecze 3. Jak rozumiem wszystkim figurkom na tym polu zarówno wrogim jak i własnym?
11. Szamanizm: stos dusz. Porusz ołtarz maksymalnie o 1. jak rozumiem z racji tego że nie napisali własny ołtarz to mogę poruszyć nawet ołtarzem przeciwnika?
12. Żeby dostać elitarny czar z zapomnianej szkoły wystarczy że odrzucę 3 karty z ręki? Czy ja coś źle rozumiem? Nie dość że dostajemy ekstra czar to jeszcze odchudzamy sobie swoją talię i możemy tych czarów mieć w talii bez limitu? Warunek się wydaje bardzo prosty a siła tych zaklęć jest wielka więc prosił bym o słowo komentarza.
13. Przemyślenie bardziej. Dawno temu zagrałem raz w BRW i pamiętam że kiedy ktoś zadeklarował iż rzucił na siebie czar ochronny to wszyscy gracze przestawali go do końca tury atakować. Czy widzicie jakieś zagrożenie w takim home rulku że kiedy gracz rzuca pułapkę/czar ochronny to nie musi deklarować jakiego rodzaju jest to zaklęcie?
Wybaczcie taką nawałę pytań ale gram z kumplami tak rzadko że staram się przygotować jak najlepiej do pierwszej partyjki
Przychodzę do was z kilkoma pytaniami na które nie umiem znaleźć jasnej odpowiedzi. Większość pytań dotyczy rozumienia efektów kart. Wytłumaczcie mi proszę te kilka przypadków i na ich podstawie zinterpretuję sobie pozostałe. Z góry dzięki!
1. Czy pokonany mag odrzuca przypisane do siebie karty pecha?
2. Czy jeżeli mag wbije sobie sam obrażenia to w chwili śmierci ma szansę na punkty zwycięstwa?
3. Na 31 stronie instrukcji jest przykład na którym odbudowywana jest biblioteka (VP: 3/1/1). Gracz niebieski ma tam 3 kostki w wynik czego otrzymał 3 VP a czerwony posiada 2 kostki i otrzymał 2 VP ... dlaczego 2 a nie 1 ^.^ ?
4. Karta pecha wrażliwośc. Czy w chwili przydzielenia wrażliwości od razu mogę aktywować jej efekt i zadać obrażenie?
5. Aldbedo ignoruje wszystkie efekty czaru; jak rozumiem nawet rzuconego przez właściciela?
6. Kolos zadaje 3 rany każdemu magowi kiedy ten wejdzie do pomieszczenia... 3 rany dostaje mag który wchodzi czy mag wchodząc uruchamia atak z siłą 3 na każdego maga w tej komnacie?
7. Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?
8. technomancja: Zmutowane energie. Wskazuję dowolną swoją ewokację a następnie zadaję obrażenia wszystkim wrogim magom w zasięgu 1... ale od maga który rzucił czar czy usuniętej ewokacji?
9. koszmar: histeryczna ucieczka. Mamy 2x napisane porusz cel maksymalnie o 1 i zastanawiam się czym to się różni od porusz cel maksymalnie o 2. Mogę zmienić cel tego zaklęcia czy jak?
10. Szamanizm: źródło życia. Wskazuję pole i lecze 3. Jak rozumiem wszystkim figurkom na tym polu zarówno wrogim jak i własnym?
11. Szamanizm: stos dusz. Porusz ołtarz maksymalnie o 1. jak rozumiem z racji tego że nie napisali własny ołtarz to mogę poruszyć nawet ołtarzem przeciwnika?
12. Żeby dostać elitarny czar z zapomnianej szkoły wystarczy że odrzucę 3 karty z ręki? Czy ja coś źle rozumiem? Nie dość że dostajemy ekstra czar to jeszcze odchudzamy sobie swoją talię i możemy tych czarów mieć w talii bez limitu? Warunek się wydaje bardzo prosty a siła tych zaklęć jest wielka więc prosił bym o słowo komentarza.
13. Przemyślenie bardziej. Dawno temu zagrałem raz w BRW i pamiętam że kiedy ktoś zadeklarował iż rzucił na siebie czar ochronny to wszyscy gracze przestawali go do końca tury atakować. Czy widzicie jakieś zagrożenie w takim home rulku że kiedy gracz rzuca pułapkę/czar ochronny to nie musi deklarować jakiego rodzaju jest to zaklęcie?
Wybaczcie taką nawałę pytań ale gram z kumplami tak rzadko że staram się przygotować jak najlepiej do pierwszej partyjki
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 588 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Nie. Nawet w jednym z dodatków jest karta pecha która wymaga dwukrotnego powrotu do swojej komnaty jako warunku zdjęcia. A bycie pokonamy jest głównym źródłem pojawiania się w swojej komnacieBartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 1. Czy pokonany mag odrzuca przypisane do siebie karty pecha?
Strona 28, sekcja "odporność", mag nie może sam sobie zadać obrażeń.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 2. Czy jeżeli mag wbije sobie sam obrażenia to w chwili śmierci ma szansę na punkty zwycięstwa?
Błąd w polskiej intrukcjiBartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 3. Na 31 stronie instrukcji jest przykład na którym odbudowywana jest biblioteka (VP: 3/1/1). Gracz niebieski ma tam 3 kostki w wynik czego otrzymał 3 VP a czerwony posiada 2 kostki i otrzymał 2 VP ... dlaczego 2 a nie 1 ^.^ ?
Efekt aktywuje się sam w momencie przypisania karty. Ale czy ta karta odpala samą siebie? Dobre pytanie, nie wiem.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 4. Karta pecha wrażliwośc. Czy w chwili przydzielenia wrażliwości od razu mogę aktywować jej efekt i zadać obrażenie?
Też tak rozumiem.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 5. Aldbedo ignoruje wszystkie efekty czaru; jak rozumiem nawet rzuconego przez właściciela?
Ten który wchodzi, jest to wyraźnie napisane.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 6. Kolos zadaje 3 rany każdemu magowi kiedy ten wejdzie do pomieszczenia... 3 rany dostaje mag który wchodzi czy mag wchodząc uruchamia atak z siłą 3 na każdego maga w tej komnacie?
"czarodzieja maga" - co masz na myśli? Swoją drogą nigdzie w instrukcji nie ma słowa na temat co dokładnie znaczy leczenie Dopiero w instrukcji do zwykłego BRW jest wyjaśnione, że lecząc się wybieramy dowolne kostki z naszej planszetki.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 7. Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?
Logiczne wydaje się, że od ewokacji. Dolny efekt tej karty jasno to określa, ale na górnym tego zabrakło.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 8. technomancja: Zmutowane energie. Wskazuję dowolną swoją ewokację a następnie zadaję obrażenia wszystkim wrogim magom w zasięgu 1... ale od maga który rzucił czar czy usuniętej ewokacji?
Obstawiam, że chodzi o to, żeby nie zapomnieć o tym, że mogą być ustawione pułapki "w danym" pomieszczeniu i żeby nie zapomnieć o ich możliwej aktywacji. Żeby iść od pomieszczenia do pomieszczenia, a nie przeskoczyć od razu o dwa. Akcja Fizyczna Badanie to też dwa efekty ruch 1.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 9. koszmar: histeryczna ucieczka. Mamy 2x napisane porusz cel maksymalnie o 1 i zastanawiam się czym to się różni od porusz cel maksymalnie o 2. Mogę zmienić cel tego zaklęcia czy jak?
Jeśli celem jest pomieszczenie to efekt stosuje się do wszystkich figurek.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 10. Szamanizm: źródło życia. Wskazuję pole i lecze 3. Jak rozumiem wszystkim figurkom na tym polu zarówno wrogim jak i własnym?
Moim zdaniem takBartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 11. Szamanizm: stos dusz. Porusz ołtarz maksymalnie o 1. jak rozumiem z racji tego że nie napisali własny ołtarz to mogę poruszyć nawet ołtarzem przeciwnika?
Po pierwsze do karty odrzucasz do Wspomnień (stos kart odrzuconych), a nie usuwasz z talii.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 12. Żeby dostać elitarny czar z zapomnianej szkoły wystarczy że odrzucę 3 karty z ręki? Czy ja coś źle rozumiem? Nie dość że dostajemy ekstra czar to jeszcze odchudzamy sobie swoją talię i możemy tych czarów mieć w talii bez limitu? Warunek się wydaje bardzo prosty a siła tych zaklęć jest wielka więc prosił bym o słowo komentarza.
Po drugie kart zapomnianych czarów są jednorazowe. Jeśli miałby trafić to talii gracza albo na stos kart odrzucony to są usuwane z gry. Masz to opisane na karcie pomocy tej szkoły.
Ale dlaczego przestają go atakować? Przecież aktywowany, ale nie użyty czar pułapki lub ochronny wraca na rękę gracza i może być zagrany w kolejnej turze. I co? Nie będziecie go atakować do końca gry?Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 13. Przemyślenie bardziej. Dawno temu zagrałem raz w BRW i pamiętam że kiedy ktoś zadeklarował iż rzucił na siebie czar ochronny to wszyscy gracze przestawali go do końca tury atakować. Czy widzicie jakieś zagrożenie w takim home rulku że kiedy gracz rzuca pułapkę/czar ochronny to nie musi deklarować jakiego rodzaju jest to zaklęcie?
Do tego, skoro gracze nie chcę atakować kogoś kto aktywowany czar ochronny, to czemu mieli by zacząć atakować kogoś kto być może aktywował czar ochronny. Jak chcą być bezpieczni to nie będą ryzykować.
Podziwiam. Mi by się nie chciało aż tak wszystkiego analizować.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 Wybaczcie taką nawałę pytań ale gram z kumplami tak rzadko że staram się przygotować jak najlepiej do pierwszej partyjki
- Seraphic_Seal
- Posty: 882
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 210 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Jakby co LMS potwierdziło mi taką wersję w ticketcie. -1 punkt za remis tylko na pierwszym i drugim miejscu. Napisali też coś o jakieś aktualizacji, która będzie w nadchodzących tygodniach udostępniona na ich stronie (web app?).Seraphic_Seal pisze: ↑20 sty 2024, 10:48O, faktycznie brzmi jak logiczny wniosek, to sobie chyba przyjmę jako zasadę dopóki ktoś tego oficjalnie nie rozwieje. Chociaż trochę słabo, że za drugie miejsce w remisie dostaje się tyle samo co za samą partycypacjęRience pisze: ↑19 sty 2024, 20:10Wydaje mi się, że to bardzo niefortunne sformułowanie występujące już w angielskiej wersji. Autor CHYBA miał na myśli "przy remisie na 1. lub 2. miejscu dostajecie po 1 punkcie mniej. Pamiętajcie, że w punktach, które właśnie dostajecie zawiera się już nagroda za uczestnictwo, więc nie przyznawajcie jej sobie drugi raz".Seraphic_Seal pisze: ↑17 sty 2024, 09:27 O co chodzi z tym dopiskiem przy opisie remisu "w tym jeden Punkt Mocy za "uczestnictwo", patrz przykład poniżej.". Jeżeli poza 1. i 2. miejscem jest więcej niż 1 mag, to żaden z nich nie dostanie punktów? (bo 1-1=0). Brzmi to dość bez sensu. W angielskiej wersji jest w sumie to samo.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
@sasquach Dzięki serdeczne za odpowiedzi! Ja niestety muszę do każdej gry się przygotować bo mam takiego gracza który jak o coś zapyta a ja nie odpowiem w przeciągu 5 sekund przekonywującym głosem to ten zaczyna mieć wątpliwości i przeszukuje faq co trwa X czasu
Dla mnie instrukcja jest straszna ... no właśnie - nie ma wyjaśnionego nawet jak działa leczenie.
Zapomniana magia jest jedno razowa? Szkoda ze nie ma o tym jednego zdania w instrukcji ^.^
(7) """Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?""" miało być wrogiego maga Innymi słowy klepię kogoś kto jest mocno nadgryziony przez wroga to czy mogę wyleczyć te rany wbite przez wroga aby zaraz wklepać tam swoje obrażenia ^.^
(9) eszz to niepotrzebnie namnożyli tekstu na kartach :p... Zdaje się że przy opisie pulapek jest napisane że odpalamy je w chwili kiedy gracz wchodzi do komnaty
(13) jak ktoś ma na sobie jakiś czar to wtedy jest tak z 50% że to pulapka więc chętniej można przypiermandolić ^.^
Dla mnie instrukcja jest straszna ... no właśnie - nie ma wyjaśnionego nawet jak działa leczenie.
Zapomniana magia jest jedno razowa? Szkoda ze nie ma o tym jednego zdania w instrukcji ^.^
(7) """Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?""" miało być wrogiego maga Innymi słowy klepię kogoś kto jest mocno nadgryziony przez wroga to czy mogę wyleczyć te rany wbite przez wroga aby zaraz wklepać tam swoje obrażenia ^.^
(9) eszz to niepotrzebnie namnożyli tekstu na kartach :p... Zdaje się że przy opisie pulapek jest napisane że odpalamy je w chwili kiedy gracz wchodzi do komnaty
(13) jak ktoś ma na sobie jakiś czar to wtedy jest tak z 50% że to pulapka więc chętniej można przypiermandolić ^.^
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 588 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Strona 31, krok 1Bartoszeg02 pisze: ↑23 sty 2024, 11:32 Zapomniana magia jest jedno razowa? Szkoda ze nie ma o tym jednego zdania w instrukcji ^.^
Nic nie wskazuje na to, że nie możeszBartoszeg02 pisze: ↑23 sty 2024, 11:32 (7) """Sanktuarium po odbudowie pozwala na wyleczenie 3 obrażeń dowolnej figurce. Czy mogę uleczyć czarodzieja maga i zdjać dowolne wybrane obrażenia na jego karcie?""" miało być wrogiego maga Innymi słowy klepię kogoś kto jest mocno nadgryziony przez wroga to czy mogę wyleczyć te rany wbite przez wroga aby zaraz wklepać tam swoje obrażenia ^.^
Nie tylko. Są nawet pułapki które reagują na to samo co czary ochronyBartoszeg02 pisze: ↑23 sty 2024, 11:32 (9) eszz to niepotrzebnie namnożyli tekstu na kartach :p... Zdaje się że przy opisie pulapek jest napisane że odpalamy je w chwili kiedy gracz wchodzi do komnaty
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 sie 2021, 16:08
- Been thanked: 1 time
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Cześć. Mam pytanie dotyczące działania Causa. Atakując bierze on za cel pomieszczenie w zasięgu 0. Jak rozumiem zadaje obrażenia wszystkim figurkom w pomieszczeniu. Czy sam sobie też zadaje?
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 588 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Zgaduję, że chodzi Ci o Causa jako ewokację, a nie jako awatara.
Jak tak to nie zadaje. Podręcznik strona 28, sekcja Odporność.
Jak tak to nie zadaje. Podręcznik strona 28, sekcja Odporność.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 sie 2021, 16:08
- Been thanked: 1 time
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Zastanawia mnie kwestia odrzucania kart misji w fazie czarnej róży:
W 4 kroku można odrzucić 1 zadania i Czarna Róża dostaje punkty zgodnie z fazą księżyca.
W 5 kroku każdy kto nie ma aktywnej karty misji musi ją dobrać. Rozumiem, że tylko jak nie mam aktywnej misji na ręku to mogę ją dobrać???
W kroku 6 należy odrzucić nadmiar kart misji. Za odrzucone zadania ukończone czarna Róża nie punktuje, ale jak jest w tym kroku z odrzucanymi zadaniami aktywnymi punktują dla czarnej róży czy nie?? Instrukcja wydaje mi się dość otwarta na interpretacje…
Dzięki za pomoc.
W 4 kroku można odrzucić 1 zadania i Czarna Róża dostaje punkty zgodnie z fazą księżyca.
W 5 kroku każdy kto nie ma aktywnej karty misji musi ją dobrać. Rozumiem, że tylko jak nie mam aktywnej misji na ręku to mogę ją dobrać???
W kroku 6 należy odrzucić nadmiar kart misji. Za odrzucone zadania ukończone czarna Róża nie punktuje, ale jak jest w tym kroku z odrzucanymi zadaniami aktywnymi punktują dla czarnej róży czy nie?? Instrukcja wydaje mi się dość otwarta na interpretacje…
Dzięki za pomoc.
- Seraphic_Seal
- Posty: 882
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 210 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Rozwiń proszę gdzie widzisz miejsce na interpretację?Difens90 pisze: ↑25 sty 2024, 09:42 Zastanawia mnie kwestia odrzucania kart misji w fazie czarnej róży:
W 4 kroku można odrzucić 1 zadania i Czarna Róża dostaje punkty zgodnie z fazą księżyca.
W 5 kroku każdy kto nie ma aktywnej karty misji musi ją dobrać. Rozumiem, że tylko jak nie mam aktywnej misji na ręku to mogę ją dobrać???
W kroku 6 należy odrzucić nadmiar kart misji. Za odrzucone zadania ukończone czarna Róża nie punktuje, ale jak jest w tym kroku z odrzucanymi zadaniami aktywnymi punktują dla czarnej róży czy nie?? Instrukcja wydaje mi się dość otwarta na interpretacje…
Dzięki za pomoc.
W kroku 5. jeśli nie mamy żadnego aktywnego zadania musimy dobrać jedno z aktualnej talii zadań.
Krok 4. istnieje w zasadzie po to, że mając tylko 1 aktywne zadanie które akurat Ci nie pasuje możesz de facto przelosować je na nowe, ale za opłatą pod postacią punktów dla Czarnej Róży, lub można w ten sposób wymienić zadanie z pierwszego księżyca na zadanie na zadanie drugiego księżyca itp.
W tym kroku 4. jest też imo średnio sformułowany dopisek:
Uwaga: tylko Aktywne Karty Zadań odrzucone w ten sposób przyznają Punkty Mocy (tutaj ikonka różyczki) dla Czarnej Róży.
Po angielsku jest tak samo:
Note: only Active Quest Cards discarded this way award Power Points () to the Black Rose.
O co chodzi? Autor chciał zaznaczyć, że jest to wyjątek od ogólnych reguł (później w instrukcji znajdziemy informacje, że odrzucając zadanie w każdy inny sposób Czarna Róża nie dostaje punktów.
Nieważne co odrzucasz w punkcie 6, czy aktywne czy ukończone zadania, róża nigdy nie dostanie punktów.
PS. Zadania aktywne nie są na ręce tylko po lewej stronie planszetki : P
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Ok, dzięki. Zasadniczo tak mi się wydawało i tak to interpretowałem, ale stwierdzenie „w ten sposób” budziło we mnie teoretyczną interpretację nie jako „w tym kroku”, ale jako „na stos odrzuconych” pod talią wydarzeń. Dodatkowo grafika obok w instrukcji też sugeruje, że kładzenie w tym miejscu daje punkty. W kroku 6 nie jest napisane, gdzie odrzucamy karty. Stąd wątpliwość, ale dzięki, wolałem się upewnić.
- Seraphic_Seal
- Posty: 882
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 210 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
W sumie dopiero dzisiaj do mnie dotarło, że żeby aktywować zaklęcie pułapki/ochrony, trzeba je rzucić (to już wiedziałem, ale wcześniej i bez tego graliśmy), ale żeby to zrobić trzeba przestrzegać normalnych zasad rzucania czarów, czyli musi być ono w szybkim slocie lub pierwszym nierzuconym od lewej xD
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 588 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Rozumiem, że używasz skrótu myślowego, ale na wszelki wypadek. Żeby pułapka/ochrona zadziałała musi być wcześniej aktywowana (czyli musi być na niej odpowiedni żeton). Aktywujemy te czary tak samo jak ujawniamy inne czary, czyli jeśli nie jest to szybki czar to czary we wcześniejszych slotach muszą być aktywne lub ujawnione. Więc możliwa jest sytuacja, że np. w pierwszej turze aktywujesz pułapkę w pierwszym slocie, potem przychodzi druga tura i choć nikt nie aktywował pułapki to może teraz aktywować czar ochronny z drugiego slotu. Co więcej, jak ktoś cię zaatakuje potem to możesz uruchomić czar ochronny mimo, że masz ciągle "nierzuconą" pułapkę w pierwszym slocie.Seraphic_Seal pisze: ↑26 sty 2024, 13:08 W sumie dopiero dzisiaj do mnie dotarło, że żeby aktywować zaklęcie pułapki/ochrony, trzeba je rzucić (to już wiedziałem, ale wcześniej i bez tego graliśmy), ale żeby to zrobić trzeba przestrzegać normalnych zasad rzucania czarów, czyli musi być ono w szybkim slocie lub pierwszym nierzuconym od lewej xD
- Seraphic_Seal
- Posty: 882
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 297 times
- Been thanked: 210 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Tak, dokładnie o to chodziło. I w sumie nie wiem gdzie wdarł mi się jakiś skrót myślowysasquach pisze: ↑26 sty 2024, 14:22Rozumiem, że używasz skrótu myślowego, ale na wszelki wypadek. Żeby pułapka/ochrona zadziałała musi być wcześniej aktywowana (czyli musi być na niej odpowiedni żeton). Aktywujemy te czary tak samo jak ujawniamy inne czary, czyli jeśli nie jest to szybki czar to czary we wcześniejszych slotach muszą być aktywne lub ujawnione. Więc możliwa jest sytuacja, że np. w pierwszej turze aktywujesz pułapkę w pierwszym slocie, potem przychodzi druga tura i choć nikt nie aktywował pułapki to może teraz aktywować czar ochronny z drugiego slotu. Co więcej, jak ktoś cię zaatakuje potem to możesz uruchomić czar ochronny mimo, że masz ciągle "nierzuconą" pułapkę w pierwszym slocie.Seraphic_Seal pisze: ↑26 sty 2024, 13:08 W sumie dopiero dzisiaj do mnie dotarło, że żeby aktywować zaklęcie pułapki/ochrony, trzeba je rzucić (to już wiedziałem, ale wcześniej i bez tego graliśmy), ale żeby to zrobić trzeba przestrzegać normalnych zasad rzucania czarów, czyli musi być ono w szybkim slocie lub pierwszym nierzuconym od lewej xD
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 11 lut 2023, 11:39
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Nurtuje mnie jedna rzecz, której cały czas nie mogę ogarnąć, albo raczej wolę się upewnić, bo to moja pierwsza styczność z BWR (chodzi mi o wersje duel).
Gdy zagrywam czar z efektem przywołania ewokacji i jej aktywacji mogę nią wykonać akcję. Następnie wchodząc w fazę ewokacji gdy na planszy jest tylko jedna ewokacja (moja) znowu wykonuje nią akcje. Przy zmianie tury taka ewokacja nadal pozostaje na planszy tylko już bez właściciela (czy nadal jest w mojej podstawce, bo wydaje mi się że chyba tak ?) i czeka aż ktoś w Turze ewokacji ją zaktywuje bądź na czar rzucony przez maga pozwalający ją zaktywować.
Ewokacja jest zdejmowana z planszy dopiero w momencie gdy zostaje pokonana prawda ?
Gdy zagrywam czar z efektem przywołania ewokacji i jej aktywacji mogę nią wykonać akcję. Następnie wchodząc w fazę ewokacji gdy na planszy jest tylko jedna ewokacja (moja) znowu wykonuje nią akcje. Przy zmianie tury taka ewokacja nadal pozostaje na planszy tylko już bez właściciela (czy nadal jest w mojej podstawce, bo wydaje mi się że chyba tak ?) i czeka aż ktoś w Turze ewokacji ją zaktywuje bądź na czar rzucony przez maga pozwalający ją zaktywować.
Ewokacja jest zdejmowana z planszy dopiero w momencie gdy zostaje pokonana prawda ?
Rebel 10% (często 18%), chcesz coś kupić taniej, napisz ;)
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 23 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pytania do BRW Odrodzenie:
1. Czy koszmarów może być przydzielonych więcej niż 1 na gracza? Max 3, czyli tyle ile miejsc na ewokacje?
2. Przydzielając koszmar mogę dodać do dowolnego, nawet pustego slota na ewokacje? Zakładając, że gracz ma już jakąś ewokacje.
3. Czy mogę atakować koszmar, który jest do mnie przydzielony lub do innego gracza? Jakim atakiem? Tylko fizycznym czy również czarami/innymi moimi ewokacjami?
4. Gdy leczę siebie to ja wybieram, które znaczniki usuwam czy idą po kolei od ostatnio przydzielonych? Analogicznie, gdy chce podleczyć kogoś to kto wybiera znaczniki do odrzucenia?
5. Jak zadaje obrażenia czarem, który działa na całą komnatę to wszyscy w pomieszczeniu (poza mną /moimi ewokacjami) otrzymują wskazaną ilość obrażeń? Czy w takim razie koszmary znajdujące się w takiej komnacie też otrzymują obrażenia?
Z góry dzięki
1. Czy koszmarów może być przydzielonych więcej niż 1 na gracza? Max 3, czyli tyle ile miejsc na ewokacje?
2. Przydzielając koszmar mogę dodać do dowolnego, nawet pustego slota na ewokacje? Zakładając, że gracz ma już jakąś ewokacje.
3. Czy mogę atakować koszmar, który jest do mnie przydzielony lub do innego gracza? Jakim atakiem? Tylko fizycznym czy również czarami/innymi moimi ewokacjami?
4. Gdy leczę siebie to ja wybieram, które znaczniki usuwam czy idą po kolei od ostatnio przydzielonych? Analogicznie, gdy chce podleczyć kogoś to kto wybiera znaczniki do odrzucenia?
5. Jak zadaje obrażenia czarem, który działa na całą komnatę to wszyscy w pomieszczeniu (poza mną /moimi ewokacjami) otrzymują wskazaną ilość obrażeń? Czy w takim razie koszmary znajdujące się w takiej komnacie też otrzymują obrażenia?
Z góry dzięki
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Dokładnie tak, umbra zajmuje miejsce pod slotem ewokacji, ale wciąż może być tam ewokacja (zarówno przed, jak i można dołożyć po). Więc max. 3.
Tak, Ty przypisujesz.
Atakujesz jak każdą inną ewokację, która należy do przeciwnika (w tym wypadku należy do róży). Jedyna różnica między zwykłą ewokacją, a przypisanym koszmarem polega na tym, że koszmar zawsze porusza się z magiem, do którego jest przypisany - nigdy sama z siebie.
Tu fajnie jakby ktoś potwierdził, bo w odrodzeniu zapomnieli to ładnie rozpisać. Podobno w pierwszej części był zapis, że sam wybierasz znaczniki, nie muszą być od prawej strony.
Dokładnie tak. Koszmary nie otrzumują obrażeń obszarowych tylko kiedy zadaje je róża (bo to ona jest ich właścicielem)
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pytałem na bgg. Zdania były podzielone, ale większość (w tym ja) myśli, że efekt nie aktywuje się od razu. Natomiast nigdzie nie jest to wyjaśnione dokładnie.Bartoszeg02 pisze: ↑22 sty 2024, 23:02 Witajcie
4. Karta pecha wrażliwośc. Czy w chwili przydzielenia wrażliwości od razu mogę aktywować jej efekt i zadać obrażenie?
Wybaczcie taką nawałę pytań ale gram z kumplami tak rzadko że staram się przygotować jak najlepiej do pierwszej partyjki
Tak
EDIT. Pytanie ode mnie, bo nie mam pojęcia jak to działa.
Karty Erupcja Atanora i Bomba Azotowa. Obie działąją na podobnej zasadzie, szkoła alchemii.
"Bomba Azotowa: Wzomocnienie (symbol ziemi). zadaj jeden 1 obrażeń za każdy (symbol ziemi) znajdujący się na Aktywnej Stronie twojej Ujawnionej (ikonka karty czaru)
Zadaj 2 obrażenia."
No i teraz:
1. Wzmocnienie - rozumiem że wzmocnienie się uruchamia, jeśli inna karta (dowolna odkryta poza tą, którą właśnie aktywuję) ma dany ELEMENT (symbol na górze, obok zasięgu). Tak?
2. Czy Efekt: "za każdy symbol...."
a) odnosi się do jednej innej karty?
b) Do wszystkich aktywnych, odkrytych kart
c) inne, co?
3. Czy efekt Czy Efekt: "za każdy symbol...." Odnosi się
a) do Elementu na innej karcie/ kartach
b) wszystkich symboli na danej karcie/ kartach (czyli np. inna karta ma Wzmocnienie (symbol ziemi, symbol ziemi) to zadam 2 obrażenia?
c) inne, co?
Moja interpretacja jest taka, że Efekt "za każdy symbol" odnosi się w istocie do Elementu i nie na jednej karcie, a na wszystkich odkrytych aktywnych kartach (poza właśnie zagraną). NATOMIAST polska wersja w miarę jasno określa, że chodzi o jedną kartę... No i wszędzie (w angielskich chyba też), na kartach są "Symbole" a w instrukcji w opisie z czego składa się karta jest "Element", więc tego to już sam nie wiem. Poza tym, że jak robią karciankę, to powinni się przyłożyć do wordingu.
Moja interpretacja jest jaka jest. Bo logiczne wydaje mi się, że Efekt "za każdy symbol" odnosi się do Elementu. Jeśli tak, to musi się odnosić do wszystkich kart, bo inaczej maksymalny bonus wynosiłby +1, co jest bez sensu. Jeśli natomiast odnosiłby się do wszystkich symboli na kartach, no to mógłby wynosić + bardzo dużo.
Edit2: odpowiedzi z innego źródła 2. B, 3. A
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 588 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Nie wiem jak dokładnie jest w Duel, ale w Odrodzeniu nie przestajesz być właścicielem ewokacji z końcem tury. Nie bardzo nawet wiem skąd ten pomysł. Pozostajesz jej właścicielem póki ona nie zginie, albo ty nie zginiesz (bo wtedy giną też wszystkie twoje ewokacje).MmmD pisze: ↑03 lut 2024, 10:51 Nurtuje mnie jedna rzecz, której cały czas nie mogę ogarnąć, albo raczej wolę się upewnić, bo to moja pierwsza styczność z BWR (chodzi mi o wersje duel).
Gdy zagrywam czar z efektem przywołania ewokacji i jej aktywacji mogę nią wykonać akcję. Następnie wchodząc w fazę ewokacji gdy na planszy jest tylko jedna ewokacja (moja) znowu wykonuje nią akcje. Przy zmianie tury taka ewokacja nadal pozostaje na planszy tylko już bez właściciela (czy nadal jest w mojej podstawce, bo wydaje mi się że chyba tak ?) i czeka aż ktoś w Turze ewokacji ją zaktywuje bądź na czar rzucony przez maga pozwalający ją zaktywować.
Ewokacja jest zdejmowana z planszy dopiero w momencie gdy zostaje pokonana prawda ?