Generator statystyk
: 14 mar 2023, 23:41
Witam.
Nie chciałbym przekazywać w poście całej litanii odnośnie gry, dlatego skupię się tylko na problemie.
Otóż mam w zamyśle mechanikę znaną z gry Top Trumps. Jak ktoś nie kojarzy to w Polsce były to karty z pojazdami (auta, motocykle) z różnymi danymi (prędkość maksymalna, przyspieszenie itd.), choć z tego co pamiętam było wiele tematyk korzystających z tej mechaniki. Ogólnie gracz główny wybierał statystykę i podawał wartość swojej karty, reszta graczy mówiła swoje i wygrywający zbierał karty przegranych, itd.. W moim przypadku tych statystyk jest aż 8. I problem polega na sensownym ich ,,rozmieszczeniu", tzn. aby żadna karta nie była nie do pobicia albo całkowicie bezużyteczna (choć w mojej grze takowe występują, ale w ramach pułapek, które szkodzą po wygraniu z nimi). Sam mam problem z takim rozmieszczeniem, nie znam żadnego dobrego matematycznego algorytmu na coś takiego (a już w szczególności nie z aż ośmioma), a dobrego sposobu.
Czy ktoś kiedyś się spotkał z takim problemem wymyślenia statystyk do porównań i zna jakiś dobry sposób na coś takiego? Bo nie wierzę, że takie rzeczy są wymyślane na chybił trafił i ewentualnie ręcznie poprawiane jeśli od razu widać, że któraś statystyka jest zbyt niepokonywalna przez resztę.
Nie chciałbym przekazywać w poście całej litanii odnośnie gry, dlatego skupię się tylko na problemie.
Otóż mam w zamyśle mechanikę znaną z gry Top Trumps. Jak ktoś nie kojarzy to w Polsce były to karty z pojazdami (auta, motocykle) z różnymi danymi (prędkość maksymalna, przyspieszenie itd.), choć z tego co pamiętam było wiele tematyk korzystających z tej mechaniki. Ogólnie gracz główny wybierał statystykę i podawał wartość swojej karty, reszta graczy mówiła swoje i wygrywający zbierał karty przegranych, itd.. W moim przypadku tych statystyk jest aż 8. I problem polega na sensownym ich ,,rozmieszczeniu", tzn. aby żadna karta nie była nie do pobicia albo całkowicie bezużyteczna (choć w mojej grze takowe występują, ale w ramach pułapek, które szkodzą po wygraniu z nimi). Sam mam problem z takim rozmieszczeniem, nie znam żadnego dobrego matematycznego algorytmu na coś takiego (a już w szczególności nie z aż ośmioma), a dobrego sposobu.
Czy ktoś kiedyś się spotkał z takim problemem wymyślenia statystyk do porównań i zna jakiś dobry sposób na coś takiego? Bo nie wierzę, że takie rzeczy są wymyślane na chybił trafił i ewentualnie ręcznie poprawiane jeśli od razu widać, że któraś statystyka jest zbyt niepokonywalna przez resztę.