Strona 1 z 1

Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 02 maja 2024, 11:16
autor: aniolbezserca
NEUROSHIMA POWRACA!
* nowym wydawcą będzie Dark Rabbit, które ma w swoim portfolio Midguard (cyberpunkowi wikingowie w kosmosie), Herosi vs Horrory (heroic s-f) i Thorgala RPG
* gra będzie działała na mechanice D&D 5e
* lore świata zostanie rozwinięty
* jesienią na wspieram.to odbędzie się zbiórka na ufundowanie wydania nowej wersji systemu; wcześniej zostanie udostępniony starter, wraz z przygodą i przykładowymi postaciami
* więcej informacji: KLIK (fb wydawcy)

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 06 maja 2024, 09:08
autor: ShapooBah
Ugh, 5e w przyszłym roku będzie już dość przestarzałym (mającym 10 lat, systemem!)
Patrząc jak inne "reworki pod 5e" wychodziły na przestrzeni lat, czy to Adventures in Rokugan, czy LOtR 5e, chyba jednak wolałbym:
a) coś autorskiego, lepiej zbalansowany system 3d20, który był w miarę ciekawy/uczciwy, i gdyby okroić go z nadmiaru zasad, byłby dalej dobrym systemem
b) Postawić Neuroshimę na Cypherze który jest dużo bardziej elastyczny w stosunku do 5e, a też wykorzystuje jedną d20.
c) Postawić Neuroshimę na Modiphiousowym 2d20, bo w sumie niedaleko Neuroshimie do Fallouta, a ten już na tym systemie śmiga (i działa).

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 06 maja 2024, 09:20
autor: nimsarn
A mimo wszystko jestem ciekawy...

Po pierwsze będzie, to pierwsza w historii druga edycja rodzimego systemu - wydanie książkowe KC'tów trudno nazwać edycją, tak samo Neuroshime 1,5.
Po drugie 5E to szansa na powtórny renesans wspomnianej 1,5 i to z świeżym narybkiem;
Po trzecie może nowa edycja będzie nadawała się w końcu do tłumaczenia - może Trzewiczek nie będzie się jej wstydził - i w końcu za oceanem poznają co też "Polak" myśli o tych całych Stanach ;)

Co mnie trapi to... czary - tzn. magia, która już przez autorów edycji, w zapowiedziach, została zaszeregowana do grona mutacji :shock:

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 06 maja 2024, 09:25
autor: ShapooBah
Obstawiam, że magii jako takiej nie będzie, tak jak w Lotr 5e jej nie było,
Nie mniej martwi mnie to, ze 20 letnia gra na 10 letnim silniku, który też potrzebuje dość dużo łatek i modów, żeby ruszyć na czymś co jest odmienne.

No nic, czekamy na darmowy starter,

Patrząc po opisie podręcznika, oraz po aktualnych trendach, każdy chce ugryźć kawałek Falloutowego tortu :D

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 06 maja 2024, 09:44
autor: Darboh
Jako alergik na 5e, się załamałem... Nie mogło być 2D20 jak w przypadku Thorgala? Kurde...

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 06 maja 2024, 18:33
autor: aniolbezserca
ShapooBah
Z tego co kojarzę, to dotychczasowe systemy "Mrocznego Królika" - Midguard, HvH czy Thorgal korzystały z autorskich mechanik (ta ostatnia była dość mocno krytykowana).

Cypher w naszym kraju to nisza

Postawienie na 2d20 od razu wzbudziłoby oskarżenia o próbę sklonowania Fallouta RPG.

nimsarn
Z tego co pamiętam Dzikie Pola doczekały się dwóch edycji. Wydaje mi się, że znalazło by się jeszcze kilka innych, ale nie mam pewności na ile kolejne edycje były faktycznie czymś nowym, a na ile tylko korektą pierwszej edycji.

Jeśli dobrze kojarzę, że jakoś przed przed wakacjami była planowana zbiórka na drugą edycję Klanarchii.

5e ma może swoje lata i sporo osób nie przepada za tym systemem, ale mimo wszystko to jedna z najpopularniejszych mechanik i biorąc pod uwagę to, że Dark Rabbit próbował wydawać Thorgala po angielsku i francusku - w razie sukcesu polskiej edycji daje szansę na wydanie tego systemu za granicą.

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 07 maja 2024, 07:15
autor: nimsarn
aniolbezserca pisze: 06 maja 2024, 18:33 nimsarn
Z tego co pamiętam Dzikie Pola doczekały się dwóch edycji. Wydaje mi się, że znalazło by się jeszcze kilka innych, ale nie mam pewności na ile kolejne edycje były faktycznie czymś nowym, a na ile tylko korektą pierwszej edycji.

Jeśli dobrze kojarzę, że jakoś przed przed wakacjami była planowana zbiórka na drugą edycję Klanarchii.
Kurcze, zapomniałem :cry: Ale musisz przyznać, że 2ed Dzikich Pól, była nierozreklamowanym produktem "lokalnym", a Klanarhia 2e, nasz wyczekiwany "pogrobowiec", wciąż się nie ukazała - co mówię jeśli jest na nią prowadzona jakaś zbiórka, to najwyraźniej w głębokiej konspiracji...
5e ma może swoje lata i sporo osób nie przepada za tym systemem, ale mimo wszystko to jedna z najpopularniejszych mechanik i biorąc pod uwagę to, że Dark Rabbit próbował wydawać Thorgala po angielsku i francusku - w razie sukcesu polskiej edycji daje szansę na wydanie tego systemu za granicą.
Też jestem tego zdania i 3mam kciuki :oops: :wink:

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 07 maja 2024, 07:57
autor: ShapooBah
Cypher w Polsce to nisza, którą dobrze przetłumaczony podręcznik mógłby wypełnić, zwłaszcza, że nikt nie podjął się tłumaczenia tego na polski, a jednak dla masowego odbiorcy granie po polsku ma dość duże znaczenie, bo obniża próg wejścia.

z argumentem na 2d20 się zgodze, ale też dostrzegam ogrom pracy przy upliftowaniu 3d20, nie ma pewnie na to ani kasy ani środków, i ja to rozumiem, bo to raczej na 25 lecie molocha mogłoby pójść, a nie na szybko na fali falloutowego serialu amazona.

Poza dnd 5edycyjne podręczniki raczej się nie sprzedają, poza tym, no sporo można 5e zarzucić w kwestii balansu, easy to learn hard to master itd.

Ludzie na zachodzie mogą słabo przyjąć kolejny setting opakowany w ten sam system, biorąc pod uwagę, że tam raczej ludzie wolą tworzyć swoje - ewentualnie próbować nowych.

Nie wiem czy przerzucanie się z jednego systemu (1.5e) opartego na mikromanagmentcie i liczeniu zasad na drugi system (5e) będzie dobrym rozwiązaniem, większość ludzi których znam, a którzy jeszcze w neuroshime grają bardziej wchodzą w uproszczenie niż zagęszczenie.

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 07 maja 2024, 20:57
autor: aniolbezserca
ShapooBah
Wydaje mi się, że problemem Cyphera jest to, że to uniwersalna mechanika, tylko w przeciwieństwie do Fate'a podręcznik jest znacznie większy. Możliwe, że to właśnie zniechęca wydawców. I możliwe, że jako nakładka do Neuro by się sprawdził, ale z uwagi na niewielką popularność Mroczny Królik wolał postawić na coś bardziej znanego na naszym rynku.

Nie przeceniałbym hype'u na "amazońskiego" Fallouta, bo zbiórka ma być dopiero na jesień, a wtedy mało kto będzie już o tym serialu pamiętał.

Skąd info o kiepskiej sprzedaży podręczników do systemów do 5e? AiME czy LoTR 5e zostały ciepło przyjęte. Z drugiej strony ciężko to oceniać z perspektywy naszego rynku, ponieważ Zerywia i Brancalonia okazały się niewypałami.

Balans to faktycznie bolączka każdej edycji, ale easy to learn hard to master - wydaje mi się, że akurat 5e jest na tyle uproszczona, że jej ogarnięcie nie powinno sprawiać kłopotów.

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 24 maja 2024, 00:19
autor: samszef
Rozegrałem kilkadziesiąt (a może 100+) sesji w NS i wydaje mi się, że mechanikę oryginalną 3d20 należało po prostu przetestować i połatać:D Pomysł z Segmentami walki był genialny, czynił z gry unikatową taktyczną układankę.

Strzelam że po przeflancowaniu na D&D ten patent wyleci z hukiem.

Naprawdę szkoda że Portal nie oddał systemu ekipie Frea League. Bankowo daliby sobie radę z adaptacją mechaniki NS na MY0 i ociosali naszego rodzimego SPECIALa.

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 24 maja 2024, 18:06
autor: aniolbezserca
Free League było w ogóle zainteresowane Neuro?

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 24 maja 2024, 18:09
autor: Mr_Fisq
samszef pisze: 24 maja 2024, 00:19 Naprawdę szkoda że Portal nie oddał systemu ekipie Frea League. Bankowo daliby sobie radę z adaptacją mechaniki NS na MY0 i ociosali naszego rodzimego SPECIALa.
Mają już Mutanta i Twilight: 2000, pytanie czy potrzebowaliby kolejnego systemu w klimatach postapo.

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 24 maja 2024, 20:21
autor: ponika
Mr_Fisq pisze: 24 maja 2024, 18:09
Mają już Mutanta i Twilight: 2000, pytanie czy potrzebowaliby kolejnego systemu w klimatach postapo.
...I Walking Dead. Ale z nich wszystkich chyba mutant najbliżej settingiem ( tudzież najłatwiej dopasować)

Re: Neuroshima: Ostatnia Era 5e (D&D)

: 27 maja 2024, 08:14
autor: Col. Frost
Decyzja o zrobieniu tego na 5e jest, moim zdaniem, podyktowana głównie kwestiami biznesowymi - próbą zaistnienia za granicą. Nie zrobiono tego na 2d20, bo jak wyżej wspomniano, z postapo jest już Fallout. Jeśli ktoś będzie miał dwa systemy na tej samej mechanice, umiejscowione w tym samym gatunku, to w większości przypadków wybierze dobrze sobie znaną markę, a nie coś nowego. Chyba że nie lubi Fallouta, tylko wtedy i do Neuro raczej się nie przekona. A dedeki, to jednak dedeki. Chcesz pograć w "Fallouta", ale nie chce ci się uczyć nowej mechy? Ta-dam... Czy to rzeczywiście wypali, to insza inszość.
nimsarn pisze: 07 maja 2024, 07:15 a Klanarhia 2e, nasz wyczekiwany "pogrobowiec", wciąż się nie ukazała - co mówię jeśli jest na nią prowadzona jakaś zbiórka, to najwyraźniej w głębokiej konspiracji...
Jeśli się nie mylę, Karczmarz niedawno ogrywał na swoim kanale betę Klanarchii 2e.