Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: grzeslaw90 »

mk_1984 pisze: 02 cze 2020, 23:06 Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem gry... Od 5dni 🤣 mam kilka pytań.
1. Zasięg liczony jest od miejsca w którym stoi potwór czy od kolejnego-następnego obok?
2. Czy przejście z jednego pomieszczenia do drugiego (o jedno pole) na którym znajduje się "?" i odkrycie go jest liczone jako jedna czy dwie akcje?
3. Ile można podnieść przedmiotów w jednej akcji (np. Jeśli leżą dwie karty przedmiotów w tym samym miejscu) i czy to jest akcja?
4. Czy przed rozpoczęciem gry rozdziela się jakoś karty z cyframi w zależności od ilości graczy? (chodzi ki o karty tylko z samymi cyframi od 1 do 5)
Z góry dziękuję za pomoc
1. Jeśli dobrze rozumiem pytanie to od następnego - zasięg 1 to następne pole
2. Dwie - akcja ruchu (max 2 pola domyślnie) oraz akcja przeszukania
3. Wszystkie naraz, które znajdują się na tym samym polu
4. A o które karty Ci chodzi? Jak Obłąkania to nie przejmuj się znacznikiem ilości graczy tylko dociągaj następną jakby co
mk_1984
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2020, 05:05
Has thanked: 1 time

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: mk_1984 »

Grzeslaw90 dziękuję 😁źle graliśmy 😂 jeszcze dwa pytania ... Jesli jestem na obszarze składającym się z dwóch pól... To czy mogę eksploroeac jakiś teren lub odkrywać "?" będą nie na tym polu co wyżej wymienione możliwe akcje czy muszę stac na tym polu? No i drugie... Jest polecenie aplikacji. "Przesuń potwora o 2pola w kierunku najbliższego" badacz stoi jedno pole przy potworze na tym samy obszarze składającym się z trzech pól. Teraz pytanie czy potwór omija mnie? Nie jest napisane przecież, że porusza się "do 2 pól" tylko "o 2"... Dzięki
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: sirafin »

Żeby wykonać akcję eksploracji (czerwona lampa naftowa) lub akcję przeszukiwania (żółty pytajnik) musisz być na tym samym polu co żeton.

W przypadku żetonów obserwacji (białe oko) możesz odkryć sąsiedni kafelek, będąc na dowolnym polu pomieszczenia, które jest wymienione w opisie żetonu i nie kosztuje to akcji.

Odnośnie pytania 3 o podnoszenie przedmiotów, zerknij do Księgi Zasad na hasło Akcja przekazywania. Ta akcja nie tylko pozwala podnieść wszystko z pola, ale również upuścić i wymienić się dowolną liczbą przedmiotów z innymi badaczami na tym samym polu – i to wszystko w ramach jednej akcji!

Kwestia przesuwania potworów była poruszana w tym wątku stronę wcześniej :)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Squall927
Posty: 6
Rejestracja: 24 lip 2020, 22:19
Has thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness / Posiadłość Szaleństwa 2 ed (Nikki Valens)

Post autor: Squall927 »

W sumie to mam jedno pytanie co do 1 scenariusza chodzi mi o barykadę która jest zawsze na 1 polu gry i pytanie czy można ją umieścić na frontowych drzwiach posiadłości czy tylko na tych drzwiach które odkrywamy?
Babik
Posty: 245
Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 214 times
Been thanked: 72 times

Re: Mansions of Madness / Posiadłość Szaleństwa 2 ed (Nikki Valens)

Post autor: Babik »

Barykadę (jak i inne znaczniki) umieszczamy zgodnie z poleceniami aplikacji, tam gdzie jest to wskazane.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Squall927
Posty: 6
Rejestracja: 24 lip 2020, 22:19
Has thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness / Posiadłość Szaleństwa 2 ed (Nikki Valens)

Post autor: Squall927 »

Babik pisze: 26 lip 2020, 12:05 Barykadę (jak i inne znaczniki) umieszczamy zgodnie z poleceniami aplikacji, tam gdzie jest to wskazane.
Przepraszam, źle sprecyzowałem post. Chodzi mi o przesunięcie barykady na drzwi frontowe, czy możemy tylko przesuwac barykady na drzwi które sami otwieramy czy mogą być również to drzwi frontowe posiadłości?
bananek
Posty: 66
Rejestracja: 13 kwie 2020, 16:07
Has thanked: 35 times
Been thanked: 26 times

Re: Mansions of Madness / Posiadłość Szaleństwa 2 ed (Nikki Valens)

Post autor: bananek »

Ale Squallowi chodzi o to czy w trakcie gry można użyć barykady do zastawienia wejścia głównego czy tylko drzwi wewnątrz posiadłości. Wydaje mi się, że można zabarykadować tylko drzwi do konkretnych pomieszczeń
Babik
Posty: 245
Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 214 times
Been thanked: 72 times

Re: Mansions of Madness / Posiadłość Szaleństwa 2 ed (Nikki Valens)

Post autor: Babik »

Ale Squallowi chodzi o to czy w trakcie gry można użyć barykady do zastawienia wejścia głównego czy tylko drzwi wewnątrz posiadłości.
Rozumiem, faktycznie to ciekawe pytanie, a na BGG jest dyskusja dotycząca m.inn. tej sytuacji i wychodzi na to, że odpowiedź na zadane pytanie brzmi: nie, nie można.
Spoiler:
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
dragonkce
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:05
Been thanked: 1 time

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: dragonkce »

Witam.
Mam pytanie co do scenariusza "płomień Nienawiści" z dodatku "Za progiem". Pytanie dotyczy żetonu przeszukania dużego miecza wiszącego na ścianie. Podczas wykonania testu przeszukania nie uzyskałem ani jednego sukcesu i po wprowadzeniu wartości "0" ten żeton po prostu znikł z aplikacji i nie można było ponowić tego testu przeszukania. Miał ktoś podobną sytuację?

Drugie pytanie mam takie, czy jeśli kupie jakiś dodatek do I edycji, to wykorzystam go w II edycji?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: sirafin »

Nie natrafiłem podczas gry na błąd związany z żetonem przeszukiwania, musiało ci się coś wyjątkowo pechowo wykrzaczyć.

Z pierwszej edycji możesz wykorzystać wyłącznie figurki (badaczy i potworów) oraz kafelki, nic więcej. Te elementy mogą być potencjalne użyte przez aplikację w dowolnym scenariuszu. Posiadanie podstawki pierwszej edycji pozwala dodatkowo zagrać w scenariusz „Drodzy zmarli”. Rozszerzenie Zew dziczy pozwala dodatkowo zagrać w scenariusz „Kult ze Strażniczego Wzgórza”.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Grahf
Posty: 166
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 41 times
Been thanked: 25 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: Grahf »

Halloween pisze: 10 mar 2020, 20:15 Ta na koniec 1szego scenariusza z 5 niewiadomymi zepsula nam zabawe. Wiele razy trzeba bylo probowac. Juz w ogole oszukiwalismy z liczba prob byleby tylko to sie otwarlo. 5x niebieski kolor zeby ustalic ile jest niebieskich itd.

To moze jest jakis trick jak je szybko robic? Kolejna z 5 niewiadomymi to bedzie udreka a raczej znowu oszukiwanie bo czasu nie mamy za wiele na to do stracenia.
W jakim sensie oszukiwać? Jeżeli są kolory to zawsze klikasz najpierw np 5 x niebieski, 5 x żółty, 5 x zielony etc., żeby wyeliminować te kolory, które nie występują w danej łamigłówce. Jeszcze chyba nigdy w żadnej łamigłówce mi się nie zdarzyło żeby wyczerpać liczbę ruchów (zwykle między 5 a 30, w zależności od trudności).
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: sirafin »

Do tej łamigłówki trzeba odrobiny matematycznego myślenia :D Nawet gdyby potencjalnych kolorów było więcej, to do rozpracowania szyfru o 5 pozycjach powinno zwykle wystarczyć mniej niż 10 prób. Na początku wolę próbować dwoma kolorami, bo dzięki temu od razu można analizować kombinację pod kątem pozycji koloru, a nie tylko liczby wystąpień.

Jeśli ktoś chce sobie potrenować, to można bez problemu wyszperać grę Mastermind, jest masa darmowych wersji online ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Grahf
Posty: 166
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 41 times
Been thanked: 25 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: Grahf »

Przy kolorach, rzeczywistsze wystarczy kilka ruchów, ale już przy cyfrach dużo więcej - kilkanaście i więcej.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: sirafin »

Nie ma absolutnie żadnej różnicy, czy w puli masz do wyboru 6 kolorów, 6 cyfr, 6 liter, czy 6 symboli (max dla łamigłówek w Posiadłości Szaleństwa). Matematycznie jest to dokładnie to samo :)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: grzeslaw90 »

Grahf pisze: 03 sie 2020, 18:23 Przy kolorach, rzeczywistsze wystarczy kilka ruchów, ale już przy cyfrach dużo więcej - kilkanaście i więcej.
Przecież cyfry w tej łamigłówce działają dokładnie tak samo jak kolory xD masz ileś kafelków do dyspozycji i nimi się bawisz. Równie dobrze mógłyby tam być grzyby.
Grahf
Posty: 166
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 41 times
Been thanked: 25 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: Grahf »

Może tak być :? , w sumie zawsze żona sie rzuca na te łamigłówki, niezależnie od tego czyja jest to zagadka :mrgreen: . Lubi ten typ wyzwań. Myślałem że z cyframi jest trudniej :shock: .
Blizmord
Posty: 21
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:15

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: Blizmord »

Jaka jest mechanika obliczania czasu trwania scenariusza w aplikacji . Kilka razy zdarzylo się ,że dobrze nam idzie a tu nagle wyskakuje jakaś historyjka i koniec ..... bla bla bla coś was zabiło lub oszaleliście :) Z tąd moje pytanie.
Czy znaczenie na pomyślne przejście scenariusza mają tury , czas rzeczywisty gry , czas miedzy jakimiś głównymi zdarzeniami a może coś innego ?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: sirafin »

Nie ma żadnej ściśle określonej "mechaniki" w grze. Skrypty nie są jawne, więc nie wiadomo dokładnie na jakiej podstawie aplikacja wyznacza, w której turze gra się kończy. Po prostu zawsze trzeba wychodzić z założenia, że liczba tur jest ograniczona i np. poświęcanie kilku akcji na pójście i podniesienie przedmiotu, który nie jest niezbędny, może być zbyt dużą stratą czasu. Scenariusze o małym stopniu trudności wybaczają trochę więcej i pozwalają badaczom się szwendać i sprawdzać każdy drobiazg na planszy, ale w wielu scenariuszach zapominanie o głównym zadaniu i sprawdzanie szafy ze skarpetkami, gdy kultyści szykują rytuał, to proszenie się o przegraną ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition

Post autor: jakmis83 »

Blizmord pisze: 06 sie 2020, 23:55 Jaka jest mechanika obliczania czasu trwania scenariusza w aplikacji . Kilka razy zdarzylo się ,że dobrze nam idzie a tu nagle wyskakuje jakaś historyjka i koniec ..... bla bla bla coś was zabiło lub oszaleliście :) Z tąd moje pytanie.
Czy znaczenie na pomyślne przejście scenariusza mają tury , czas rzeczywisty gry , czas miedzy jakimiś głównymi zdarzeniami a może coś innego ?
Aplikacja odlicza czas na pewno na podstawie liczby graczy.
W zależności jak sprawnie Ci idzie, apka się dostosowuje.
Dla przykładu, ale bez spoilerów dodam że w pierwszy scenariusz odkryłem na kilka sposobów. Raz tak się guzdrałem, że aplikacja miała dość i dostałem pewną alternatywę historii.
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Keep Walking
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2018, 21:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja

Post autor: Keep Walking »

Cześć, podczas wczorajszej rozgrywki miałem poniższą sytuację:

ktoś walił w drzwi, dlatego wykorzystałem drugi ruchu, na przesunięcie szafy robiąc barykadę. Następnie apka wydała polecenie "Chrobotanie ustaje ... Wystaw Hybrydę Istot z głębin we wskazanym miejscu (czyli po drugiej stronie drzwi, ja jestem w Małej Sypialni). Następnie Hybryda Istot z Głębin próbuje przemieścić się o 1 pole na obszar Mała sypialnia" w tym momencie rzuciłem kośćmi w ilości równej tężyźnie potwora wypadło mniej jak dwa sukcesy więc zostawiłem Hybrydę na miejscu. I w tym momencie mam dwa pytania:

1) W fazie mitów dostaję polecenie z apki "Hybryda Istot z Głębin przemieszcza się o dwa pola...." i co teraz robimy? Mam przemieścić potwora w moim kierunku mimo to, że w drzwiach jest barykada? czy wykonuję znowu test związany z tężyzną na usunięcie barykady? a jeśli robię test i znowu wyjdzie, że potwór nie może przebić się przez barykadę to zaznaczam w apce pozycję "nie ma badaczy w zasięgu 2 pół"?

2) Załóżmy, że po postawieniu barykady przeze mnie, potwór przy teście na pokonanie barykady otrzymał wynik 2 sukcesy. Pokonuje barykadę staje na polu na którym się znajduję i co teraz robię? Rozpoczynam fazę mitów skoro nie mam już ruchów?

Czy ktoś może pomóc :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja

Post autor: sirafin »

Faza mitów to kolejny etap, więc potwór znów się rusza. Gdyby w twoim przykładzie nie było barykady, też by się przecież ruszał drugi raz.

Jeśli potwór odbija się od barykady, zmarnował ruch, więc przeklikaj dalej efekt jego aktywacji (nie ma osobnego przycisku dla zmarnowanego ruchu).

Jeśli potwór zniszczy barykadę, rusza się normalnie, zupełnie jakby tej barykady tam nigdy nie było.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
MyonRashi
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2017, 17:39

Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja

Post autor: MyonRashi »

Cześć,
mam pytanie do mądrzejszych ode mnie w tej grze :)
1. czy jeśli mam podstawkę i kilka dodatków to grając scenariusz z podstawki dodaję karty (przedmioty, rany itd) z dodatków do puli kart podstawki?
2. czy robię to tylko gdy gram w konkretny scenariusz rozszerzenia i robię miks kart podstawa + to konkretne rozszerzenie?
Dzięki :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja

Post autor: sirafin »

Używasz wszystkiego, co masz aktywowane w kolekcji :) Jeśli masz aktywowane dodatki, aplikacja może użyć przedmiotów z dodatków nawet w scenariuszach z podstawki itd.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja

Post autor: grzeslaw90 »

MyonRashi pisze: 10 lis 2020, 23:02 Cześć,
mam pytanie do mądrzejszych ode mnie w tej grze :)
1. czy jeśli mam podstawkę i kilka dodatków to grając scenariusz z podstawki dodaję karty (przedmioty, rany itd) z dodatków do puli kart podstawki?
2. czy robię to tylko gdy gram w konkretny scenariusz rozszerzenia i robię miks kart podstawa + to konkretne rozszerzenie?
Dzięki :)
Trzymaj wszystko razem i nie patrz za siebie!
MyonRashi
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2017, 17:39

Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja

Post autor: MyonRashi »

Dzięki :)
czyli wszystkie rodzaje kart mieszam ze sobą ze wszystkich dodatków :)
nie zaburzy to balansu gry w scenariusze z podstawy?
ODPOWIEDZ