Pierwsza gra

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
KECZUP
Posty: 1
Rejestracja: 25 wrz 2012, 12:59

Pierwsza gra

Post autor: KECZUP »

Witam wszystkich użytkowników i proszę o wsparcie. Zamierzam kupić pierwszą grę planszową i nie wiem co wybrać. Moje wymagania co do gry to:
1 średnia mózgożerność- tak żeby trzeba było trochę pomyśleć, jestem studentem i zamierzam grać z kolegami w akademiku więc damy radę z średnio zaawansowanymi pozycjami.
2 spora grywalność i regrywalność - nie chcę żeby po kilku rundach gra przegrała z piciem piwa i oglądaniem słabych filmów.
3 spora interakcja- tak żeby można koledze nóż po cichu w bić w plecy może trochę polityki i układów.
4 niska losowość- wolałbym żeby wynik zależał od sprytu gracza a nie od rzutu kostką, jednak nie musi być to całkowicie wyeliminowane.
5 ilość graczy- myślę że 4 zawsze się uda znaleźć.
6 czas gry nie chcę żeby za szybko się skończyła 2 godziny i więcej, to ma być dobra gra na długi wieczór. Lecz jeśli będzie krótsza ale dobrze grywalna to nic nie stanie na przeszkodzie rozpocząć od nowa.
Jeśli chodzi o gatunek to uwielbiam fantasy, lecz nie jest to główne kryterium bardziej wolałbym walkę z przeciwnikami niż typową strategię w której tylko budujemy, lecz element budowy( ekonomiczny) może występować.
Z tego co wyczytałem o obejrzałem bardzo zainteresowała mnie Gra o Tron, ale istnieją na pewno inne ciekawe pozycje. Z niecierpliwością czekam na Wasze sugestie.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Pierwsza gra

Post autor: Vincent »

Co do gry o tron, gdybyście mieli 5-6 graczy to ta gra idealnie by podpasowała pod te kryteria. Niestety skład 4 osoby wydaje mi się być najsłabszym do tej pozycji.

Możesz zawsze sprawdzić Warrior Knight. Może Doom lub Descent (tylko tu rozgrywka jest krótsza, można zawsze kilka scenariuszy pod rząd zagrać).